Rinnalta pullolle..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asiak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asiak

Vieras
Meillä siis reilu 10kk ikäinen joka ollu tähän saakka täysin rintamaidon varassa, nyt olemme siirtymässä korvikkeeseen (syy uusiraskaus). Lapsella ei ole tuttia ja pulloistakin kelpaa vain Aventin pullotutteineen..

Nyt mietityttää, et kuin paljon ja kuin usein annan maitoa pullosta? Tähän saakka oon antanu rintaa ku lapsi on sitä pyytäny. yöllä on syötä vaihtelevasti 2-3krt lähinnä siksi koska sitä tuttia ei ole eikä uni ole muuten tullu. Imee n. 5min ja jatkaa unia. Nyt oon parina yönä saanu yösyönnin jätettyä 1:n kertaan. Sen oon päättäny et yöllä en ala maitopulloa hakemaan vaan samalla ku tissi jää kokonaan pois jää myös yö syönti.

Nyt vauva syö enään käytännössä siis yöllä.. tänään on juonu maitoa 1dl aamupalan jälkeen ennen ku meni päiväunille ja 1dl niiden jälkeen sekä ruuanpäälle. eli yhteensä 4dl. Illalla juo vielä ennen nukkumaan menoa varmaanki sen 1-1½dl. Kuulostaako määrä hyvältä?

Oisin halunnu et jätetään pullovaihe väliin ja ois siirrytty nokkamukiin, mutta harjoittelimme rinnan ohella sitä kuukauden päivät eikä siitä tullu yhtään mitään. Ei osannu imeä jos oli se stoppari paikallaan ja sit jos ei ollu ni ei osannu niellä. Kokeilin useamman mallisia nokkiksia

No jos meinaat yösyötöt saada loppumaan nyt niin miksi pullolle?Opeta samantien nokkamukiin!Turha sitä pulloa on roikottaa mukana jos niistä juominen on hankalaa muutenkin.. :)

Ja eiköhän tuo maitomäärä riitä.

muoks.

Olitkin ehtinyt kirjoittamaan väliin.. :)

Mä en ole antanut tuon ikäiselle enää maitoa muutoin kun ruuan kanssa.

Viimeksi muokattu:
meil kuitenki maito on oikeastaan ainut kalsiumin ja nesteen lähde.. vauva ei suostu syömään hedelmä eikä marjasoseita (muuta kuin ruusunmarjaa). Ruuan sekaan oon alkanu laittamaan kermaa, voita mutta ne on vielä pieniä määriä. Jogurttia olemme myös maistelleet mutta sitäkään ei isommin uppoa

Kyllähän sitä maitoa 6 dl pitäis mennä, mutta ei meidän rintalapsilla se ainakaan heti oo onnistunut. Puurot kannattaa tehdä maitoon, niihinhän sitä saa muutaman desin upotettua. Meidän 10 kk on nyt pari kk opetullut mukin käyttöä. MAM-muki pehmeällä nokalla, ilman venttiiliä on nyt alkanut toimimaan. "Raukka" kun ei ymmärtänyt tuttipullosta mitään eikä tästäkään osannut ekaks imeä, vaan lähinnä pureskeli...

Mietin vaan, että miks pitää lopettaa tissin syönti, vaikka onki uudestaan raskaana? Vai ootko jo kuinka pitkällä? Jos nyt esim. oot vielä aika alussa, ni voihan sitä jatkaa muutaman kuukauden ihan normaalisti, ja sitten pikkuhiljaa alkaa siirtymään ihan normaaliin maitoon, ni ei tarvi ees korvikkeita välissä. Ja kyllähän lapsi oppii yhtälailla pyytämään maitoa jääkaapilta, jos sitä osaa jo tissiltäkin haluta!

nyt on rv12 ja alkaa vain tuntua siltä että nyt on hyvä aika luopua :/ Tuo oliki alunpitäen ajatus et ois päästy vielä edes kuukaus eteenpäin ni ois voitu siirtyä oikeaan maitoon, mut mul selvästi nyt alkaa maidon määrä vähenemään (ja varmaan siksiki yöllä tankattu useammin). Selvästi joutuu tekemään enemmän töitä et saa maidon nousemaan

meillä 10kk ikäinen juo mukista korviketta tai piimää aterioilla, lisäksi jugurttia ehkä kerran päivässä ja puurot teen maitoon ja tosi löysäksi, niin puuron seassa menee maitoa reilu desi. korviketta menee lle puoli desiä per ateria, mutta syö vielä rintaa pari kertaa päivästä. tommonen harjottelunokkamuki stopparin kanssa sillä on koko ajan saatavilla, siitä siis vettä, nytkin kuljeskelee sen kanssa pitkin lattioita ja hörppii välillä.
ihan tyytyväinen oon noihin määriin, pikkuhiljaa ois tarkotus tuo imetys lopettaa ja maitomäärät nous esikoisellakin vasta sitten kun imetys oli kokonaan pois. kyllä ne yleensä juo sitten kun jano on, jos vaaan on semmonen astia mistä osaavaat juoda.

tuota piimää kannattaa kokeilla, sehän on hapanmaitotuote, ja sen verran tankeaa, että sillä on helppo harjoitella mukista hörppimistä.

kai tiedät ettei sun tarvi imetystä lopettaa raskauden takia? siis kuhan ite syöt sen verrn hyvin että et laihdu.

Meillä tissi jäi juuri muutama pv sitten pois, tai siis lopetin... Puuron jälkeen haluaa aika pian maitoa, joku 120 ml. Sitten lounaan jälkeen päiväunille mennessä juo 100-200 ml. Ja illalla ruoan jälkeen (ehkä joskus tunnin päästä ei siis heti) joku 120 ja yöunille mennessä 100-200. Annan yöllä vielä pullosta kerran. Meilläkin söi monta kertaa yössä ja ensin ajattelin että lopetan samoin tein, mut hellyin ja päätin antaa kerran pullosta yölläkin. Meillä lapsi myös 10 kk.

Nokkamukista jo vähän vettä, mutta en pidä pulloakaan hankalana. Pääsee siitäkin eroon.

eiku olitkin kirjoittanu tosta imetyksestä ja raskaudesta tohon aiemmin, anteeksi, en huomannut. mulla siis se tilanne että oon menossa osa-aikaisesti töihin jolloin mies hoitaa lapsia, sen vuoksi mullaki vähän kiire tän lopettelun kanssa. vaikka kyllähän tuo jo ymmärtää että isiltä ei sitä maitoa saa..

tosiaan teen myös ajottain keikkatyötä ja isä on sillon lasten kanssa, et siinä toinen syy miksi lopettaa imetys. Meil hankaluuksia tuo tämä ku ei ole tuttia käytössä.

Viimeyönä kuuntelin 30min ku ensin inisi.. sit nous seisomaan ja laskin aina maate tätä tein 30min ja siinävaiheessa huudettiin jo raivon vallassa. En enään jaksanu vaan annoin rintaa ja jatkettiin aamuun saakka unia. Kait se joskus loppuu tämä yö syöminen, ku sieltä rinnasta vain ei tule mitään :D No on tämäki kuitenki hyvin jos yöllä ei syödä kuin kerran!!

Yhteistyössä