Rikonko mä jotain etikettiä tai onko liian juhlavaa? *hääpukeutumisesta* Muoks: nyt on kuvat

  • Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Juu, häihin pitäis keksiä vaatetta ja mä mielestäni sain halvalla hyvät kuteet :). Nyt alkoi kuitenkin mietityttää että mites sittenkin. Mulla on siis sellainen musta kokomekko, joka ulottuu edestä noin polviin asti ja takaa varmaan pohkeiden puoliväliin. Se on hihaton, mutta olkaimet on leveät. Kaula-aukko ei ole lainkaan antelias. Helmassa on sellaista "röyhelöä", eli vähän rypytettyä kangasta, mustaa sekin.

Korkkarit on semmoiset hauskaset vähän niinkuin kultaiset kengät, mutta ei siis mitkään kovin kiiltävät. Ja sitten beige/kultainen ohut huivi harteille ja beige laukku.

Niin onko se nyt aivan törkeetä mennä häihin mustalla mekolla vaikka asusteet olis muuta väriä? Ja entä onko tuollainen setti taas liian juhlava?

 
hei
Miten voisit olla liian juhlava häihin? :D Siis mistä tämä käsitys, että häihin mennään farkuilla (kuten täältä jo tänään luin...)

Ja nykyisin mennään kyllä mustallakin. :) Just väriä vaan muihin asusteisiin. Voithan tiedustella morsiusparilta etukäteen, mitä mieltä ovat. Jos heitä tuo mustuus haittaa, niin sit ei, mut jos on yks ja sama, niin anna mennä vaan.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Miten voisit olla liian juhlava häihin? :D Siis mistä tämä käsitys, että häihin mennään farkuilla (kuten täältä jo tänään luin...)

Ja nykyisin mennään kyllä mustallakin. :) Just väriä vaan muihin asusteisiin. Voithan tiedustella morsiusparilta etukäteen, mitä mieltä ovat. Jos heitä tuo mustuus haittaa, niin sit ei, mut jos on yks ja sama, niin anna mennä vaan.
No tuli mieleen kun juttelin tänään häävaatteista muiden kutsuttujen kanssa. Ja se mekko menis vähän niinkuin iltapuvustakin, paitsi että on lyhyempi.
 
No eikös se ole "sääntönä" vain ettei samaa väriä kuin morsiammella, tai samantyylistä pukua. Jos asu on sinun näköisesi, juhlava ja viihdyt siinä miksei? Häihin saa mielestäni pukeuta kunnolla.
 
Ei hätää, musta ei ole kielletty väri häissä :) Onhan mustissa aikanaan menty naimisiinkin. Itse olin siskon häissä mustassa iltapuvussa, ainoa väriläiskä oli hartioilla olevan huivin reunassa oleva kapea hopeinen kanttaus... Jos siis vampyyrinvalkeaa ihoani ei lasketa :D
 
Turkilmas
Mä oon jostain syystä käsittänyt että kokomustat vaatteet on etikettivirhe häissä. Toisaalta, enhän mä ees ole kokomustissa kun kerran on tuota beige/kultaa mukana :).

Häävieraissa on osa suomalaisia, osa ruotsalaisia ja osa islantilaisia. Morsian on suomalainen :)
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
Vaatteesi on ok, kaunis, ja sopii tuo musta värikin. Enkä voi ymmärtää, miten voisi olla "liian juhlava" - kyllä itse toivon juhliini myös vieraiden pukeutuvan juhlavasti.
No hyvä, kiitos :). Mä olen tottunut kulkemaan vanhoissa verkkareissa täällä landella ja huomannut että tunnen olevani ylipukeutunut jo ihan arkisissakin vaatteissa :D. Ei siis liene ihme että pelkäsin olevani liian juhlava :)
 
:)
Lähisukulaiset pukeutuvat kaukaisia sukulaisia/tuttavia paremmin. Heidät pitäisi erottaa vaatetuksestaan.
Pannassa olevat värit (yksistään): musta, valkoinen ja pastillinsävyt.
 

Yhteistyössä