Rikkinäinenkoti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ajattelin että löytyisiköhän täältä vertaistukea eronpartailla olevilta. Olen todella huono puhumaan tai pyytämään apua ulkopuolisilta, kun elämä on onnistunut kolhimaan paljon ihmissuhteita. Sen takia varmaan olen niin yksinäinen lasten kanssa kun en uskalla luottaa. Tunnen itseni epäonnistuneeksi äidiksi kun haluan erota avopuolisostani. Olisin halunnut antaa lapsilleni ehjän kodin ja nyt haluan sen rikkoa.. Tiedän että lapsille on parasta että vanhemmat ovat onnellisia olivat he sitten erossa tai yhdessä ja että kyllä lapset sopeutuvat. Mutta ei tämä ole reilua lapsia kohtaan. En tiedä kokevat muut eroa harkitsevat näin? Tuntuu kuin en riittäisi mihinkään ja voimat loppuvat kun ei läheisiltä voi/halua pyytää apua kun he vain tuomitsevat.. Joka kuluttaa voimia entisestään..Toivoisin niin että elämä olisi edes hetken helpompaa..

Tiedän että lapsille on parasta että vanhemmat ovat onnellisia olivat he sitten erossa tai yhdessä ja että kyllä lapset sopeutuvat...

Paskaa! Aikuinen haluaa ajatella noin, koska se palvelee hänen omaa etuaan. Tottakai molemmat vanhemmista haluaa olla onnellisia. No lapsi ei edes erota onnellisuudesta kuin ääripään, missä ehkä äiti itkee ja saa joka viikko turpaansa.

Perustele se vaan itsesi kannalta. Älä vedä siihen lapsia. Se on nyt sama kuin narkki sanoisi, että kannabis on viinaa miedompaa ja on nimenomaan lasten etu että äiti siis pössyttelee.

Meillä lapset on hyvin oppineet ja suhtautuvat tähän kahden kodin periaatteeseen + kummankin uusiin kumppaneihin. Vnhempi asuu äidillä ja nuorempi meillä.
Jos haluut enemmän jutella, pistä yv
Äskön laitoit itkuketjun missä kaikki oli paskaa ja äiti from hell, et ollut nähnytkään lastasi KAHDEKSAANTOISTA vuoteen?

Paskaa! Aikuinen haluaa ajatella noin, koska se palvelee hänen omaa etuaan. Tottakai molemmat vanhemmista haluaa olla onnellisia. No lapsi ei edes erota onnellisuudesta kuin ääripään, missä ehkä äiti itkee ja saa joka viikko turpaansa.

Perustele se vaan itsesi kannalta. Älä vedä siihen lapsia. Se on nyt sama kuin narkki sanoisi, että kannabis on viinaa miedompaa ja on nimenomaan lasten etu että äiti siis pössyttelee.

Tulkitsit kirjoitukseni aika erikoisella tavalla. En hae perusteluja ettei lasten takia täytyisi erota vaan haen vertaistukea eron partailla olevilta minkälaisia tunteita he käyvät läpi.

Itse ymmärsin että kaksi lasta eksän kanssa joista toinen asuu äidillä ja toinen isällä eli ap:lla ja sitten tuo yksi josta kirjoitti toisessa ketjussa maksaneensa elareita. Eli olisi yhteensä kolme lasta.

Yhteensä mulla on kolme lasta, Yksi au-pair, kaksi ihan vaimon kanssa hankittuja. Au ennen avioliittoa, nuoruuden villeinä vuosina. Tuliko selvästi?

Mutta aapeelle.

Aluksi se on vaikeaa ja hankalaa.

Mutta tulevaisuudessa lapsella/lpilla on useampi luotettava aikuinen. Isällä uusi puoliso, sinulla kenties myös. Sisaruksia, sisarpuolia...

Mä suosittelen eron läpikäyneenä.

Onko syy todella parisuhteessa vaiko siinä että olet huono puhumaan/pyytämään apua.

Mieti nyt totuuden mukaisesti asiaa, moni kuvittelee oman pahan olon lähteeksi puolison, kun oikeasti syy voi olla masennus tai uupumus , tai tukiverkkojen puute. Tai oma kyvyttömyys käsitellä ongelmia.

Minulta et ainakaan saa eroamiselle tukea, minusta monikasn asia ei ole aen arvoinen mitä lapsi menettää kun perhe rikotaan.

Esimerkiksi mieheni isä rikkoi perheensä miehen ollessa 12v (kyllä masentui 12vuotiaana) se johti miehellä vuosien masennus ahdistus kierteeseen, kyvyttömyyteen ratkoa ongelmia, ym ongelmiin. Hän parani vasta minun kanssani( 24v iässä), mutta helppoa se ei ollut , ensimmäiset vuodet oli todella vaikeita.

Minä taas tule ehjästä perheestä, vanhemmat yhdessä 35vuotta, kyllä on tullut nähtyä hyvät ja huonot ajat, huonojen aikojen jälkeen hyvät ajat taas. Kaikennäköisiä kriisejä, mutta myös uudelleen puolisoon rakastumisia.

Itse en luovuta, vaikka nyt joku asia plis parikin vuotta hankala, niin mitäs sitte, ei se ikuisuutta kuitenkaan kestä. Puolisot muuttuu ja joskus kasvaa eri tahdissa, kun kuitenkin aina pitää mielessä sen että tähän tyyppiin rakastuin , niin kyllä ne ongelmat loppupeleissä ratkeaa. Rakkauskin voi välillä tuntua olevan hukassa (vaikka uupumuksrn takia , ihana vauva aika ) mutta se rakkauden tunnekin palasi kun ei ollut enää vaan väsynyt 24/7 . Omat ajatuksetkin vaikuttaa tunteisiin toista kohtaan. Onneksi oon oppinut vanhemmiltani ja mummilta että kaikesta pitää puhua, vaikka sata kertaa.
Ja oma lisäys on se että pariterapiaan ajoissa! Jos ei tunnu eka terapeutti oikeelta niin sitte aika toiselle.

Mummin suhde/avioliitto kesti hautaan asti.
Se on omakin tavoitteeni, plus siinä sivussa haluan opettaa lapset vaalimaan ihmissuhteitaan, opettaa heidät arvostamaan ja välittämään vaikka olisivatkin joskus eri mieltä. Opettaa heidät ratkomaan ongelmat, eikä tuhoamaan parisuhteitaan

Ajattelin että löytyisiköhän täältä vertaistukea eronpartailla olevilta. Olen todella huono puhumaan tai pyytämään apua ulkopuolisilta, kun elämä on onnistunut kolhimaan paljon ihmissuhteita. Sen takia varmaan olen niin yksinäinen lasten kanssa kun en uskalla luottaa. Tunnen itseni epäonnistuneeksi äidiksi kun haluan erota avopuolisostani. Olisin halunnut antaa lapsilleni ehjän kodin ja nyt haluan sen rikkoa.. Tiedän että lapsille on parasta että vanhemmat ovat onnellisia olivat he sitten erossa tai yhdessä ja että kyllä lapset sopeutuvat. Mutta ei tämä ole reilua lapsia kohtaan. En tiedä kokevat muut eroa harkitsevat näin? Tuntuu kuin en riittäisi mihinkään ja voimat loppuvat kun ei läheisiltä voi/halua pyytää apua kun he vain tuomitsevat.. Joka kuluttaa voimia entisestään..Toivoisin niin että elämä olisi edes hetken helpompaa..

• Tykkää
Reactions: miesvain
Ei hyvää päivää.. mikä sun ongelma on kun suosittelet eroamista? Aika harva asia on lapsista nii. Hienoa että ottavat mieluummin rikkinäisen perheen.

Mutta aapeelle.

Aluksi se on vaikeaa ja hankalaa.

Mutta tulevaisuudessa lapsella/lpilla on useampi luotettava aikuinen. Isällä uusi puoliso, sinulla kenties myös. Sisaruksia, sisarpuolia...

Mä suosittelen eron läpikäyneenä.

Ei hyvää päivää.. mikä sun ongelma on kun suosittelet eroamista? Aika harva asia on lapsista nii. Hienoa että ottavat mieluummin rikkinäisen perheen.
Parempi se on lapsille kattoa onnellisia/tyytyväisiä/tms vanhempiaan jokatapauksessa vanhempia jotka eivät riitele. kuin jatkuvaa riitelyä, vaikka se tehtäisiinkin lapsilta piilossa, ovat lapset mestareita aistimaan näkymättömiä asioita.
Ja eron yhteydessä vanhempien on sovittava että toisesta ei puhuta pahaa lasten kuullen/lapsille, vaikka välillä mieli tekisi, näin suojellaan lapsia -heillähän on vain yksi todellinen isä ja äiti.

Kuin omasta elämästäni. Meidän liitto on kärsinyt liikaa enkä usko, että sitä voi enää korjata. Arki menee jotenkuten yhdessä, mutta aika kalsea on ilmapiiri. Tunteet ovat kuolleet aikaa sitten. Ainakin itselleni olisi parempi elämä eron jälkeen, mutta en pysty tekemään päätöstä, koska en usko että se olisi lapsille hyvä ratkaisu. Tuntuu kuin juoksisi ajatusten kanssa oravanpyörää. Mikään ei kirkastu mielessä ja sisäinen paini on jatkuvaa. Hiljalleen voimat ehtyvät, kun tilanne ei laukea mitenkään.

En tiedä mihin tämä vie. Johonkinhan tämän kujan luulisi johtavan, mutta en tiedä mihin. Juosta ei kuitenkaan jaksa loputtomiin.

Ja hei, ennenkuin hyppäät vakituiseen suhteeseen uuden kumppanin kanssa, katso miten lapsesi häneen suhtautuvat. Jos lapsesi eivät hyväksy häntä, heitä hänet pellolle. Anna lastesi päättää puolestasi. Vaikka se sinun kumppanisi onkin, mutta ne ovat sinun lapsiasi ja sinulle rakkaampia kuin uusi kumppanisi ja tärkeää että myös heidän (lasten - uuden kumppanin) suhde toimii hyvin.

Yhteistyössä