Kuinkahan vaikeasti tai helposti sitä pääsisi hoitoon (psykiatriseen)??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yöperhonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yöperhonen

Vieras
elämä on mennyt siihen pisteeseen että kertakaikkiaan en enää jaksa!! olen yrittänyt vuosia olla vahva mutta voimat ei enää riitä. lapset jaksan jotenkuten hoitaa,huolehdin perustarpeista.leikkia en jaksa,en juuri ulkoilla heidän kanssa,pinna jatkuvasti tiukilla,itkettää,kaikki tuntuu niin synkältä..
mahaa puristaa kun olo on niin ahdistinut,kurkkussa ja rinnassa tuntuu pahalta.

kamalan synkkiä ajatuksia kokoajan, tunnen itseni aivan epäonnistuneeksi paskaksi. en onnistu edes äitinä!!!:( kuvittelen myös asioita paljon. varmistelen asioita kokoajan. iltaisin on alkanut saamaan itkukohtauksia.

mää en jaksa,en kertakaikkiaan!!!

jos pääsisin vähäksi osastolle,otetaanko multa lapset pois ?? sitä pelkään,rakastan heitä niin paljon! mulla tulee lapsia hirvittävä ikävä jos menen hoitoon,mutta mun on varmaan pakko se tehdä itseni ja lasten vuoksi.ei tämä voi jatkua tälläaisena.

mitään apuakaan en keneltäkään tunnu saavan,edes sukulaisilta.. ehkä he eivät tajua tilannettani.huomena mullaolisi aika lääkärille,puhun tästä hoito asiasta sekä haluan vaihtaa masennuslääkitystä. siinä ei etenkään 2v. lapsi oikein voi olla mukana..

Mua ahisteli yksi aikanaan nainen ja kerran se majoittautui exänsä kotiin niin ettei se äijä päässyt omaan kotiinsa. Yhden sukulaisen ja tän miehen ilmoitus riitti ( poliisillekohan se oli ? )että nainen vietiin A1 lähetteellä "pakkohoitoon" .. olikos se kahdeksi päiväksi. Eli se joutui mielisairaalaan ( Aurora, Helsinki ) vastoin omaa tahtoaan.
Siellä kämpässä se oli vetännyt kaikki viinat kaapeista ja lääkkeet ( omansa ) .

Ehkä voit pyytää apua läheisiltä ja tollaisen episodin jälkeen varmaan helpompi päästä pitkäaikaishoitoon?

Ehkä vähempikin riittäisi? Jos saisit itsellesi keskusteluapua ja lääkityksen sekä apua lasten-ja kodinhoidossa, ei osastohoitoa välttämättä tarvittaisi. Ota heti huomenna yhteyttä esim. neuvolaan ja hae itsellesi apua. Kerro rehellisesti tilanteestasi, varmasti joku osaa auttaa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä vähempikin riittäisi? Jos saisit itsellesi keskusteluapua ja lääkityksen sekä apua lasten-ja kodinhoidossa, ei osastohoitoa välttämättä tarvittaisi. Ota heti huomenna yhteyttä esim. neuvolaan ja hae itsellesi apua. Kerro rehellisesti tilanteestasi, varmasti joku osaa auttaa!

mulla on ollut masennuslääkitys jo vuosia.. lasten hoidossa turvaudun perhetyöntekijään,mutta niitäkään harvoin on vapaana kun soitan. ja aina kysyvät mikä meno mulla on,ikäänkuin muutoin eivät tulisi. mulle kuitenkin aikanaan myönnetty se apu
olen ollut ryhmäterapiassa ,nyt terveyskeskuksen terapiassa.mutta paha olo silti kokoajan.tunnen olevani vaan rasite kaikille,välillä tuntuu että parempi kun mua ei olisikaan:,(

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Mua ahisteli yksi aikanaan nainen ja kerran se majoittautui exänsä kotiin niin ettei se äijä päässyt omaan kotiinsa. Yhden sukulaisen ja tän miehen ilmoitus riitti ( poliisillekohan se oli ? )että nainen vietiin A1 lähetteellä "pakkohoitoon" .. olikos se kahdeksi päiväksi. Eli se joutui mielisairaalaan ( Aurora, Helsinki ) vastoin omaa tahtoaan.
Siellä kämpässä se oli vetännyt kaikki viinat kaapeista ja lääkkeet ( omansa ) .

Ehkä voit pyytää apua läheisiltä ja tollaisen episodin jälkeen varmaan helpompi päästä pitkäaikaishoitoon?

huh!
no tuo kertomasi ei täsmää ainakaan lainkaan minuun.

Ota heti huomenna yhteys hoitavaan tahoon, ja kerro mikä tilanne on. Lääkitys ei selvästikään ole riittävä! Jos lapset ovat kotihoidossa, harkitse päivähoitopaikan hakemista vakavasti. Jos tilanne on oikeasti todella paha, jos esim pelkäät vahingoittavasti itseäsi, mene päivystykseen. Sita kautta pääset osastohoitoon, jos ei muuta mahdollisuutta ole.

Ota heti huomenna yhteys hoitavaan tahoon, ja kerro mikä tilanne on. Lääkitys ei selvästikään ole riittävä! Jos lapset ovat kotihoidossa, harkitse päivähoitopaikan hakemista vakavasti. Jos tilanne on oikeasti todella paha, jos esim pelkäät vahingoittavasti itseäsi, mene päivystykseen. Sita kautta pääset osastohoitoon, jos ei muuta mahdollisuutta ole.

mun ekaluokkalainen selvästi tietenkin huomaa mun pahan olon, on välillä tosi kiukkuinen ja alamaissa,välillä taas todella yli iloinen jne. kirjoittelee kokoajan mulle kirjeitä että rakastaa mua ja olen maailman paras äiti,kuin vakuutellakseen mua.ja ehkä yrittää mulle parempaa mieltä. mä en halua lapselleni sellaista taakkaa:( mutta hän kantaa sitä selvästi,huolta minusta.

lapset ovat kotihoidossa,en oikein usko että on varaa päivähoitopaikkaan ja saadaanko edes.. sitten saa kuulla valitusta ja haukkuja kuinka viedään työssäkäyvien paikat:/

Saatte päivähoitopaikan lastensuojelullisten syiden perusteella, ja hoito on silloin ilmaista. Ja siitä on turha huonoa omaatuntoa potea! Neuvolan tai sosiaalityöntekijän saat varmaankin näitä asioita järjesteltyä. Tilanne tuntuu varmasti tosi pahalta, mutta koska itse tajuat sen, on sulla vielä hyvät mahdollisuudet saada itsesi kuntoon!

Saatte päivähoitopaikan lastensuojelullisten syiden perusteella, ja hoito on silloin ilmaista. Ja siitä on turha huonoa omaatuntoa potea! Neuvolan tai sosiaalityöntekijän saat varmaankin näitä asioita järjesteltyä. Tilanne tuntuu varmasti tosi pahalta, mutta koska itse tajuat sen, on sulla vielä hyvät mahdollisuudet saada itsesi kuntoon!

kiitos. kuullostaa vaan kamalalta tuo lastensuojelu,jo sanana. pelottaa että lapset otetaan pois multa:(
ei mieskään taidatäysin tajuta mun tilanneta

Mun lapset on saaneet käydä jo vuosia hoidossa juuri lastensuojelun kautta, ilmaiseksi. Ja on siitä ollut apua. Musta on tuntunut usein samalta kuin sustakin...Voimia!

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:

no poliisi ei kenenkään hoidosta päätä, enkä kyllä muutenkaan ymmärrä, miten tää liittyi ap:n tilanteeseen.

Ei lapsia pois oteta! Kaikkien etu on, että sun toipuminen alkaa mahdollisimman pian, ja sen vuoksi sun pitää pystyä käymään esim lääkärissä, ilman että pitää anella perhetyöntekijöitä lapsia hoitamaan. Ja sun täytyy saada levätä! Miehelle kannattaa varmaan ihan rehellisesti kertoa, että tilanne on nyt tämä, ja apua on saatava.

Yhteistyössä