Riittävästi seksiä parisuhteeseen, kiitos!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vanha Noita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vanha Noita

Vieras
Tota seksin vähyyttä aloin pohtia näiden täällä roikkuvien jatkuvien aloitusten tiimoilta hiukan.
Mistä johtuu, että naiset/miehet joutuu jatkuvasti elämään puutteessa? Onko kyse siitä, että seksi ei ole laadullisesti riittävää vai siitä, että seksi ei ole määrällisesti riittävää?
Eikä taaskaan auta kuin aloittaa oma pohtiminen omakohtaisten kokemusten kautta: Jos en saa seksiä määrällisesti tarpeeksi, onko vika laadussa? Jos en saa seksiä laadullisesti tarpeeksi, onko vika määrässä?

Öh. Tähän se pohtiminen sitten päättyikin. Jotenkin vaikuttais äkkiseltään siltä, että jommasta kummasta vaihtoehdosta saattais toi vastaus löytyä. Tai sitten ei, en vaan osaa taaskaan pohtia riittävän pitkälle........
 
Alkuperäinen kirjoittaja laatu vai määrä?:
Alkuperäinen kirjoittaja juhopoika:
Seksillä ei ole kuin yksi vaatimus: se pitää olla tyydyttävää!

määrä vai laatu?

Tämä on hauska kysymys ja vastaus, joka toistuu aina seksistä puheen ollen. Määrän ja laadun pitäisi olla arviointiasteikolla erinomaista, ei vain tyydyttävää, jotta saataisiin täysi tyydyttyneisyys tai yksinkertaisesti ilmaistuna tyytyväisyys.

Eikä seksin arviointiasteikolla ole normaalijakaumaa. Gaussin käyrää ei kannata tutkia yksityiselämässä.
 
Siis laatu tai määrä?
Voiko laatua sitten parantaa? Varmasti voi jos molemmat ovat edes jotenkin samalla ajatuksella liikkeellä. Noh, siinä tuliki jo lisäongelmia.....narut karkaa käsistä.
Me ihmiset ollaan siitä kummallista porukkaa, että meillä pakkaa olemaan jokaisella omanlaiset näkemykset ihan kaikista asioista. Ja mikä pahinta, niistä pidetään kynsin hampain kiinni. Mitä sä nyt tommosta haluat, tuohan on ihan pervoa.

Minun mielestäni jos laatu paranee niin se johtaa väistämättä siihen että määräkin lisääntyy. Jos pitää jäätelöstä niin haluaa lisää ja suuremmat lusikat, eikö?
Tietysti on ihmisiä jotka eivät ole kovinkaan seksuaalisia, olisko suurin osa.

Oletan että siihen liittyy niin kasvatuksellisia, kuin muitakin syitä, kasvuympäristö yms. Suurin syy varmaan on se että ihminen ei ole itsensä kanssa tasapainossa, siis seksualisuutensa kanssa, ei osata, haluta, uskalleta nauttia seksistä.

Aika paljon kysymys on myös kulttuureista. Maailmalla liikkuessani olen huomannut että eroja on todella, uskomattoman paljon kulttuureissa.
 
Ei kiitos! parisuhde muutenkin päin honkia. Emme ole avokin kanssa varmaan ainakaan kahteen vuoteen harrastaneet sitä,ei kiinnosta ja piste ja varsinkaan tuon ukon kanssa. Eipä sen puoleen en harrasta muittenkaan kanssa,enkä ukosta tiedä että puutteessa taitaa elää kun on jatkuvasti hermot pinnalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mä en halua lainkaan:
Ei kiitos! parisuhde muutenkin päin honkia. Emme ole avokin kanssa varmaan ainakaan kahteen vuoteen harrastaneet sitä,ei kiinnosta ja piste ja varsinkaan tuon ukon kanssa. Eipä sen puoleen en harrasta muittenkaan kanssa,enkä ukosta tiedä että puutteessa taitaa elää kun on jatkuvasti hermot pinnalla.

Kaksi vuotta!?

Miksei ukon kanssa kiinnosta? Onko seksi huonoa vai ukko muuten vaan huono? Miten voit elää ilman seksiä kokonaan? Eikö sinun hermot ole pinnalla sen takia?
 
Minä uskon, että miehillä on biologisista syistä keskimäärin voimakkaampi sukupuolivietti kuin naisilla.
Tämä on johtanut monissa kulttuureissa miesten moniavioisuuteen ja meilläkin tuttuun prostituutioon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mies 50:
Siis laatu tai määrä?
Voiko laatua sitten parantaa? Varmasti voi jos molemmat ovat edes jotenkin samalla ajatuksella liikkeellä. Noh, siinä tuliki jo lisäongelmia.....narut karkaa käsistä.
Me ihmiset ollaan siitä kummallista porukkaa, että meillä pakkaa olemaan jokaisella omanlaiset näkemykset ihan kaikista asioista. Ja mikä pahinta, niistä pidetään kynsin hampain kiinni. Mitä sä nyt tommosta haluat, tuohan on ihan pervoa.

Minun mielestäni jos laatu paranee niin se johtaa väistämättä siihen että määräkin lisääntyy. Jos pitää jäätelöstä niin haluaa lisää ja suuremmat lusikat, eikö?
Tietysti on ihmisiä jotka eivät ole kovinkaan seksuaalisia, olisko suurin osa.

Oletan että siihen liittyy niin kasvatuksellisia, kuin muitakin syitä, kasvuympäristö yms. Suurin syy varmaan on se että ihminen ei ole itsensä kanssa tasapainossa, siis seksualisuutensa kanssa, ei osata, haluta, uskalleta nauttia seksistä.

Aika paljon kysymys on myös kulttuureista. Maailmalla liikkuessani olen huomannut että eroja on todella, uskomattoman paljon kulttuureissa.

Voiko olla niin, että, kun puolisolta irtoaa (mistä syystä tahansa, vrt. kasvatukselliset, tasapaino....) määrällisesti keskimäärin, mutta laadullisesti surkeaa seksiä, mikään määrä ei riitä? Haluaako se puoliso laatuseksiä määrän sijaan ja metsästää sitä "hullun kiilto silmissä"?
 
Kyllä vaan, kysyit hienosti ja vastasit saman tien.
Nimittäin keskimäärin määrällisesti huono seksi ei riitä jos on saanut joskus parempaa, tyydyttävämpää seksiä. Ainakin näin minä koen asian omalta kohdaltani.
Jos ihminen pitää seksistä, haluaa sitä myös koko sydämestään antaa ja nauttii kun toinenkin nautii, niin sitähän haluaa lisää. Määrällisesti huonokaan seksi ei kyllä korvaa sitä tosiasiaa.
Tietysti kirjoitan vain omasta puolestani.
 
Kummanni haluta, nauttie itre ja saaha toenen nuatimaa ja halluomaan lisseä.
Meleko hyvä meäritelmä.
Entäpä nämä esi- ja jäkileikit? Iltasanomat taesi joku aeka väetteä, että naenen tyyvytettää mulukulla...
 
Tunteet, läheisyys, väsymys, stressi, kotityöt, lapset, anopin kyläilyt, viina ja muut huonot elintavat eivät siis vaikutakaan seksiin. Vain laadulla ja määrällä on vaikutusta. Vai eikai joku irvileuka yritä väittää, että edelliset asiat jotenkin korreloisivat laadun ja määrän kanssa. Ja jos, niin miksi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raemo:
Voesikko noeta selevitteä...?

Laatuseksille on yksi täydellinen määritelmä: Seksuaalinen aktiivisuus ja roolit; miehen on oltava mies ja naisen nainen. Joka johtaa muun muassa siihen, että on pidettävä itsensä seksuaalisesti haluttavana kumppanin silmissä, jotta sais sitä laatuseksiä lisää, joka johtaa siihen, että tekee taas mieli lisää, joka johtaa siihen, että tekee aktiivisesti aloitteita ja haluaa antaa toiselle nautintoa, joka johtaa siihen, että itsekin saa taas, joka johtaa siihen, että haluaa lisää sitä laatuseksiä, joka johtaa......

 
Alkuperäinen kirjoittaja Raemo:
Kummanni haluta, nauttie itre ja saaha toenen nuatimaa ja halluomaan lisseä.
Meleko hyvä meäritelmä.
Entäpä nämä esi- ja jäkileikit? Iltasanomat taesi joku aeka väetteä, että naenen tyyvytettää mulukulla...

Tähän esileikkiasiaan olen jäävi vastaamaan; olen märkä heti, en tarvi mitään sen kummempia, varta vasten järkättyjä esileikkejä, ellei sellaisiksi lasketa pientä virittelyä, jota on ilmassa vaikka missä: Autokaupassa, 70-vuotisjuhlissa....

Jälkileikiksi kelpaa uni. Mulle. Tai ruuanlaitto. Mikä jälkileikki?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Raemo:
Kuinka usein? Kuinka kauan pitäisi kestää?

(Toim.huom.): Noidan palsta on toistaiseksi ilmainen.

Niin usein, kun haluttaa. Jos seksi toimii, kumpikin saa aina, kun riittävästi haluttaa.

Mies kestää just niin kauan kuin nainen haluaa. Kun naiselle riittää, hän hoitaa homman niin, että mies ei kestä enää.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Vanha Noita:
Alkuperäinen kirjoittaja mä en halua lainkaan:
Ei kiitos! parisuhde muutenkin päin honkia. Emme ole avokin kanssa varmaan ainakaan kahteen vuoteen harrastaneet sitä,ei kiinnosta ja piste ja varsinkaan tuon ukon kanssa. Eipä sen puoleen en harrasta muittenkaan kanssa,enkä ukosta tiedä että puutteessa taitaa elää kun on jatkuvasti hermot pinnalla.

Kaksi vuotta!?

Miksei ukon kanssa kiinnosta? Onko seksi huonoa vai ukko muuten vaan huono? Miten voit elää ilman seksiä kokonaan? Eikö sinun hermot ole pinnalla sen takia?

kyllä ainakin kaksi vuotta. Mä en tiedä mikä mua vaivaa mutta seksi vaan ällöttää mua nykyään,ja kun olen jo kauan ton saman kanssa ollut niin kyllästyttää. Olen ajatellut että olenko oliko se sana nyt "aseksuaalinen" sellainen "kummajainen " joka ei välitä seksistä lainkaan. Tuli joskus jossain kotimaisessa keskusteluohjelmassa näistä ihmisistä. Eikä mulla ole mitään muuta seksuaalista suuntaumisista vaan ihan miehistä olen kiinnostunut. Lievä masennus voi olla myös taustalla.
 
Ikävä tosiasia puutteessa elävillä on se, että seksistä on yleensä puutetta niin laadullisesti kuin määrällisestikin. Nimittäin näinm haluttomuudesta kärsivän miehen vaimona voin kertoa, että jos sitä seksiä on ehkä kerran kuukaudessa, ei se laadullisesti ole yleensä kovin tyydyttävää kummallekaan. Itse olen kuukauden puutteessaolon jälkeen suhteellisen kireä, joten kun se mies sitten joskus seksiin pystyy, niin toivoisin tietty kunnon lämmittelyitä, että ne useamman viikon torjumiset eivät palaisi mieleen viemään fiiliksiä. Mies puolestaan on noin pitkän tauon jälkeen joko yltiönopea (ehkä minuutin pari kestää yhdyntää) tai sitten ei laukea ollenkaan ja erektio voi hiipua kesken kaiken. Laatuun on mies ollut tyytyväinen aina, mutta itse kärsin sekä seksimme laadusta että vähäisyydestä. Mitään asialle en voi yksin tehdä ja jos miehellä ei haluja ole, niin ei ole. Mieskin sanojensa mukaan haluaisi että seksiä olisi useammin, mutta ei hän koskaan aloitteita tee tai edes lähde mukaan kun minä teen niitä. Jos seksiä olisi tarpeeksi usein, riittäisi vähempikin laatu. Nyt kun seksiä on määrällisesti niin vähän, laadulle tulee suurempia paineita (haluaisin nyt kuitenkin edes joskus esim. orgasmin muutenkin kuin masturboimalla), mikä vähentää seksiä entisestään, kun mies tuntee suorituspainetta. Kauhea kierre. Pitäisi ehkä jo jättää tuollainen impo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muruset eivät riitä:
Ikävä tosiasia puutteessa elävillä on se, että seksistä on yleensä puutetta niin laadullisesti kuin määrällisestikin. Nimittäin näinm haluttomuudesta kärsivän miehen vaimona voin kertoa, että jos sitä seksiä on ehkä kerran kuukaudessa, ei se laadullisesti ole yleensä kovin tyydyttävää kummallekaan. Itse olen kuukauden puutteessaolon jälkeen suhteellisen kireä, joten kun se mies sitten joskus seksiin pystyy, niin toivoisin tietty kunnon lämmittelyitä, että ne useamman viikon torjumiset eivät palaisi mieleen viemään fiiliksiä. Mies puolestaan on noin pitkän tauon jälkeen joko yltiönopea (ehkä minuutin pari kestää yhdyntää) tai sitten ei laukea ollenkaan ja erektio voi hiipua kesken kaiken. Laatuun on mies ollut tyytyväinen aina, mutta itse kärsin sekä seksimme laadusta että vähäisyydestä. Mitään asialle en voi yksin tehdä ja jos miehellä ei haluja ole, niin ei ole. Mieskin sanojensa mukaan haluaisi että seksiä olisi useammin, mutta ei hän koskaan aloitteita tee tai edes lähde mukaan kun minä teen niitä. Jos seksiä olisi tarpeeksi usein, riittäisi vähempikin laatu. Nyt kun seksiä on määrällisesti niin vähän, laadulle tulee suurempia paineita (haluaisin nyt kuitenkin edes joskus esim. orgasmin muutenkin kuin masturboimalla), mikä vähentää seksiä entisestään, kun mies tuntee suorituspainetta. Kauhea kierre. Pitäisi ehkä jo jättää tuollainen impo.

Olisiko mahdollista, jos sanoisit miehellesi: "Auta minua, masturboidessani saan orgasmin, kun teen näin ja näin, voisitko sinä hoitaa osan siitä?" Miehellesi ei tulisi suorituspaineita, hän näkisi, kun tulet ja kiihottuisi siitä?
 

Yhteistyössä