Riittämättömyys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Female
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Female

Vieras
Ongelmani on seuraavanlainen:

Mieheni on kaiken nähnyt ja kokenut seksin saralla. Lisäksi hän on aika avoin ja ""omistushaluton"". Olemme seurustelleet nyt vuoden verran ja mieheni on tylsistynyt seksielämäämme. Toisin sanoen hän nyt sitten pihtaa, koskei halua sitä ""tylsää"" ja minä sitten kärvistelen. En itsekään ole aivan kokematon ja mielestäni voisimme kokeilla kaikenlaista. Toisaalta minulta löytyy tietyt rajat, en esim suostu jakamaan miestäni toisten naisten kanssa.

Keskustelimme juuri asioista ja tuntuu ettemme päässeet minkäänlaiseen ratkaisuun. Molemmat rakastamme toisiamme, mutta se ei oikein taida nyt riittää. En pysty elämään parisuhteessa jossa minua ei pidetä haluttavana ja jossa intohimo riippuu siitä mitä kaikkea uutta ja hienoa pystyisin miehelleni keksimään makuukammarin suunnalla.

Mielestäni vastuu on molemmilla. Mutta miten saada mies ymmärtämään että seksi on kuin pizza; silloin kun se on hyvää, se on todella hyvää! mutta silloinkin kun se ei ole niin hyvää, on se silti pizzaa! Ja minä voisin syödä pizzaa vaikka päivittäin...

Halaus sinulle. :-)

Luin juuri pari mielenkiintoista ajatusta. Toinen oli vapaudesta. Eli ensin sanotaan, että saa ihan vapaasti tehdä mitä haluaa - haluta mitä itse tahtoo. Ja sitten kuitenkin todellisuudessa pitäisi aistia ja hoksata mitä toiset / toinen haluaa. Eli kun / jos tekee miten itse haluaa, niin saa koko ajan kuitenkin palautetta, että ei noin, ja ei näin, ja tee siten.... tätähän se on tuon seksinkin kanssa... minun kokemusteni mukaan. Ensin miehet sanoo, että tehdää mistä sinä pidät, ja kerro mitä haluat... sitten ne ei kuitenkaan oikeasti tee ikinä niin... vaan olettaa vain että tedhäänkin sitä mistä mies pitää (koko ajan). Elin naisen KUULUU pitää ja KUULUU haluta samaa mistä mies pitää. Jos ei näin ole, ei ole oikea nainen. On huono sängyssä, lahna, ahdasmielinen jne.

Tuli surullinen olo tuosta sinun kirjoituksestasi. Noinhan se on. PITÄÄ haluta kimppaa, PITÄÄ haluta peppuun, PITÄÄ tehdä ihmeellisä akrobaattitemppuja... vaikka oikeasti itse haluaisi jotain muuta. Eikä siinä mitään, kyllähän sitä tekisi sitäkin mielellään (jos nyt tietyt rajat edes sallitaan... en esim. kovaan s/m seksiin suostuisi) mitä toinen haluaa KUN joskus saisi sitäkin mistä itse eniten nauttii.

Ja miehesi(kin) näköjään on ottanut kovat oteet: kiristys, pakottaminen ja ymmärtämättömyys. Eli pihtaa ja yrittää sinua siis henkisesti alistaa ja pakottaa siihen seksiin, jota haluaa. Eli JOS ja KUN teet kimppaa niin sitten rakastan sinua..... Rakkauden ehdot. Surullista. Eipä tuolla taida rakkauden kanssa mitään tekemistä ollakaan?

Minäkin haluaisin olla ihana ja haluttu. Jos en sitä koe olevani miehelle, niin ... uskaltaminen seksin suhteen alkaa kärsiä ja samoin se nautinto.

Ja joku sanoi myös, että kun esim. seksin suhteen on tottunut täydelliseen buffetpöytään kaikkine herkkuineen... siiihen jää kiinni. Eli ei taida se pizza enää maistua?

Niin no, ensimmäiset puoli vuotta tuntui se pizza maistuvan erittäin hyvin...

Puhuimme näistä asioista jo suhteen alussa, kerroimme fantasioista jne. Olen myös pyrkinyt jatkuvasti mahdollisimman avoimeen keskusteluun, jossa olen kertonut mistä pidän, mitä voisin kokeilla, mikä on ehdoton turn-off,... Mieheni taas ei ole aiemmin antanut lainkaan ymmärtää etteivät nuo asiat riitäkään. Tuntuu että tämä seksin puoli on nyt kokonaan minun harteillani, koska minä olen niin ""rajoitteinen"" ja ""omistushaluinen"". Toisaalta mieheni ei halua kuulemma vapaatakaan suhdetta, josta jo suhteen alussa kyllä ilmoitin että ""my way or the highway"", minä en miestäni jaa.

Ja sanoisin jopa että noin 90% suomalaisista miehistä pitäisi minua aika villinä, kokeilunhaluisena, kokeneena ja osaavana... Mieheni mukaan osaan kyllä fyysisesti kaiken ihan ""oikein"", mitä sekin sitten tarkoittaa?

Että tämä parisuhde on vaikeaa ja karikoita täynnä!!! Kun tästäkin olisi jo alussa tiennyt, niin olisin pysytellyt sinkkuna ja valmistautunut hullun vanhapiika-kissatädin rooliini... ;)

Paras ratkaisu on ottaa neitsyt mies. Eli kokematon.
Sillä seisoo kun vähän vilautat säärtä, eikä osaa kaivata akropatiaa, sillä tulee housuun ennen ku ehditte kiivetä sänkyyn.
Mutta, kokemattomallakin nälkä kasvaa syödessä. Kun se on nähnyt kaikki temput, niin mieli tekee koittaa muita. Eli ei tiedä kumpi on parempi--- kaiken nähnyt vai kokematon mies.
Jotenkin tuli ap:n tekstistä sellainen ajatus mieleen, että tietääköhän se ap:nkaan mies itseasiassa kuitenkaan mitä haluaa.
Jos mies haluaa peppuseksiä, ryhmäseksiä, masokismia, piiskaa, joukkorunkkausta, homoilua, suihinottoja, sitomista, ja akrobatiaa, ja kuitenkaan ei ole erityisesti mikään fetisisti, niin eiköhän nuokin kokeilut jää siihen muutamaan kertaan.
Jos alkaa siltä pohjalta katsomaan, että aina pitää olla uutta ja erilaista, niin aika äkkiä ne tekniset variaatiot kuitenkin loppuu kesken. MIes ei vain sitä käsitä, se on unohtunut johonkin yölliseen runkkausfantasiaan ja elää sitä todellisuutena päivälläkin. Ja koska mies on mies, niin eihän se huomaa omien puheidensa paradoksaalisuutta, eikä varsinkaan osaa etsiä omaa tyytymättömyyttää mistään muusta kuin toisista ihmisistä tai ulkoisista-- ei tunne-elämänseikoista.
Lyön vaikka vetoa, että kun sellainen mies saisi jostain naisen, joka taipuu spiraalille ja erittää laventeliöljyä hikirauhasista, ja haluaa kuusi muuta naista samaan sänkyyn joka kerta, niin aika äkkiä mies alkaisi nurkumaan ""tavallista seksiä ilman turhaa temppuilua""

Tai alkaisi ainakin nurkumaan sen henkisen puolen perään.
""Kyllähän Pipsa taipuu tangon ympäri, ja lamppaa vieraissa. Pillu on aina märkä, kun se ei ehdi missään välissä kuivua. Muutkin miehet sillä kiinnostaa ja sitäkin saa pettää aivan rauhassa, kunhan muistaa viedä sille videokasetin illan orgioista.
Mutta jotenkin se on aina niin meno päällä, eikä sen kanssa oikein voi puhua. Se ei kuuntele mua eikä palvo yhtä miestä.Haluan rauhoittua ja tulla tietoiseksi henkisestä puolesta""
Siinä on Pipsa-rukka sitten ihmeissään, kun ei kelpaa-mutta Pipsallehan on aivan sama, ei se ole niin syvällinen, että jaksaisi yhden mulkun perään haikailla.

Olen aikalailla miehesi kaltainen. Sanon heti kättelyssä, että saa olla aika tylsä ihminen ""kulinaristisesti"" jos haluaa syödä pizzaa joka päivä. Ei se todellakaan maistu niin hyvältä, joskus ihan hyvä, mutta italialaisessa keittiössä on paljon, paljon muutakin hyvää kuin pizza. Ja itämainen keittiö...nam.

Ongelma on siinä, että mies haluaa nussia myös muita naisia kuin sinua. Näin se on minulla. Lähes joka päivä tulee tunne, että olisi kiva saada vierasta. Sitten sen oman naisystävän kanssa seksi on joten arkipäiväistynyt. Meissä ei ole mitään vikaa, olemme vain niitä miehiä joista ei loppukädessä ole parisuhteeseen ja yhteen naiseen. Meitä on aina ollut ja aina tulee olemaan. Jotkut meistä pystyy kituuttamaan parisuhteessa ja olemaan pettämättä, mutta he ovat vanhempina kiukkuisia, katkeria ja ilkeitä vanhoja miehiä. Parempi on varmaan tehdä kuten itse haluaa ja hankki seksuaalisia kokemuksia myös parisuhteen ulkopuolelta. Sisintää vastaan on vähän paha taistella...

Muistathan ensin lopettaa suhteesi, siis ennenkuin alat lennellä kukasta kukkaan? Tee palvelus äläkä satuta kumppaniasi pettämällä. Sinun on varmasti parempi yksin. Saat panna ketä haluat (saat) etkä ole tilivelvollinen kenellekään. Turhan monelle miehelle on itsestäänselvyys, että kotona odottaa ""mamma"" joka laittaa ruokaa ja siivoaa kodin, samalla kun itse saa juosta naisissa mielin määrin. Jotain vastuuta ja tyyliä pelimiehillekin!!

Jep. Noin olisi parasta ja viisainta tehdä, mutta yleensä elämässä suhteen lopettaminen ei ole noin helppoa. Jokainen tässä tilanteessa ollut tietää sen. Kaikki viisastelut tyyliin ""lopeta ensin vanha suhde ja aloita sitten uusi"" ovat aika tyhmiä. En varmaan ole ensimmäinen tai viimeinen mies joka on huomannut elävänsä suhteessa ja asuvansa naisen kanssa ja sitten itsetutkiskelun jälkeen tajunnut ettei pidemmän päälle pysty tai halua olla uskollinen. Ottaa aika koville, koska kuitenkin elämässään haluaa olla ""kunnollinen"", eikä satuttaa naisia tai muita ihmisiä. Miettikää tilannetta jossa pyydän naisystävääni puhumaan asioita ja sanon päin naamaa, että ""Meidän pitää lopettaa tämä suhde, koska haluan harrastaa seksiä muiden naisten kanssa"". Aika absurdilta kuulostaa...

Sano naisystävällesi että haluat erota muista syistä. Tai sitten käyttäydyt niin sikamaisesti että hän jättää sinut! Helppoa.

Kaikista pahin ja alhaisin paskiainen olet jos petät ja salaat. Olisiko kiva jos oma naisesi pettäisi sinua vuosikaudet ties kenen kanssa etkä saisi tietää?

Ei taida pelkkä seksielämä riittää pysyvään parisuhteeseen, jos ei pysty kunnioittamaan puolisoaan ihmisenä. Kalullaan/Pimpsallaan ajttelevaa ihmistä on aika mahdotonta kenenkään järki-ihmisen kunnioittaa. Oliskohan se siinä se.

Miksi mies, joka ei pysty tyytymään yhteen naiseen, haluaa edes parisuhteeseen? Täysin suhteen alusta lähtien olen kertonut mitä suhteelta odotan ja hän on ollut samaa mieltä. Nyt sitten onkin mieli muuttunut.

Mieheni kyllä tietää mitä minä haluan, mikäli hänen halunsa ovat erilaiset, on parempi jatkaa eri suuntiin (tämän myös kerroin hänelle). Harmittaa vain aivan järjettömän paljon kun löysin vihdoinkin ihmisen, joka on älykäs, huumorintajuinen, miehekäs,... Kaikkea mitä mieheltä kaipasinkin. Ja nyt tämä sitten kaatuu siihen ettei mies oikein osaa sanoa mitä haluaa seksin (ja parisuhteen) saralla, muuta kuin mutista ettei tämä tyydytä.

Kai meistä jokainen kaipaa rakkautta ja ehkä mies on luullut pystyvänsä ""parantamaan tapansa""? Hänellä on ehkä ideaali kuva itsestään ja seksistä vain yhden partnerin kanssa, ja kiukuttelee nyt sinulle, kun ei siihen sittenkään pysty.

Jos mies ei osaa itsekään sanoa, mitä haluaa, et kai voi toimia temppuautomaattina, joka järjestää orgioita tai muuta rajua menoa hänelle? Eikö hän ymmärrä pyyntönsä mahdottomuutta? Eikö mies oma aloitteisesti ehdota mitään itse? Entäpä sinun fantasiasi ja toiveesi? Kuulostaa siltä, että mies on täyttänyt seksitempuilla jotakin sisuskaluissaan jäytävää aukkoa ja on nyt epävarma itsekin siitä, miten tuon asian päässään käsittelisi. Kokemusten pakonomainen metsästäminen kuulostaa siltä, että hän on joko addiktoitunut tai yrittää hoitaa muita ongelmiaan seksillä. Ettekö voisi mennä seksiterapeutille, jos muuten suhteenne on kunnossa ja hyvällä mallilla?

Kyllä yhteiset leikit pitää lähteä molempien halusta, eikä siitä, että toinen järjestää jotakin jännää kerta toisensa jälkeen. Ja onhan se itsestään selvää, että parisuhdeseksi on osaltaan rutiineja maustettuna uusilla jutuilla silloin tällöin ja ehkä sitten jonkun mielestä vähän tylsää. Aidosti halujensa kanssa sinut oleva henkilö varmaankin uskaltaa rohkeasti ehdottaa erilaisia sänkypuuhia, eikä heittäytyä tuolla tavalla passiiviseksi pihtariksi.

""Hänellä on ehkä ideaali kuva itsestään ja seksistä vain yhden partnerin kanssa, ja kiukuttelee nyt sinulle, kun ei siihen sittenkään pysty.""

Täysin nappiin sanottu ja sopii minuun hyvin! Kyse ei missään nimessä ole siitä, että nykyinen nainen ei olisi kiihoittava tai seksuaalisesti haluttava. Jokin vain sisällä laittaa hakemaan seksiä muiden naisten kanssa haaveilemaan tästä. Vaikka hyvin tiedän, ettei sen parempia sänkykumppaneita löydy, niin vieraan naisen sänkyyn saaminen vain on paljon kiihottavampaa jo itsessään ja siksi se tuntuu järkevältä toteuttaa.

Tosiasiassa en kyllä saa toteuttaa suhteessani kaikkia halujani mm. anaaliseksiä, joten naisystäväni ei kaikessa mielessä ole seksuaalisesti täysin sopiva kumppani minulle. Mutta epäilen ettei tuollaiset pikkuseikat ole kynnyskysymys, vaan sitoutuminen yhteen ihmiseen. Epäilen että osansa on myös nykypäivän moraalittomuudessa ja siinä, että pettämällä minut tuomitsee lähipiiri, jos tuomitsee. Aika monet ihmiset hyväksyvät nämät jo elämään kuuluvana, eikä sellaista kollektiivista syyttelyä enää varmaan missään ole. Tätä kautta kynnys rikkoa luottamus ja hankkia itselle kokemuksia on hyvin alhainen. Eniten itseäni harmittaa itselle tärkeän ihmisen loukkaaminen, se todellakin ottaa koville. En silti häpeä tunnustaa että loppukädessä oma haaroväli voittaa kaiken.

Voi hyvinkin olla, että tuo ideaalikuva on romuttunut...

Tuntuu vain jotenkin niin hassulta joutua hakemaan apua suhteen tässä vaiheessa, kun olemme vasta vuoden seurustelleet. Jotenkin tulee mieleen että tässä vaiheessa ""pitäisi"" vielä riittää sitä intohimoa omasta takaa toista kohtaan, eri asia sitten ehkä 5 vuoden päästä(?). Mietin kyllä omassa pienessä päässäni myös tuota seksuaaliterapeuttia, mies kun on itse sanonut olevansa helposti addiktoituva persoona.

Pian on itseltänikin seksuaalisuus hakusessa ja koska itseni tiedän, pelkään ettei tarvita kuin väärä paikka / väärä aika ja hyvännäköinen nuori mies kuiskimassa korvaan ja minä olen mennyttä (okei, olen liian järkevä persoona lankeamaan ihan noin helposti, mutta ""you got the point""). Ahdistaa maata miehen vieressä ja yrittää saada unta kun ajatukset pyörii brutaalissa hydrauliikassa. Yritän hengitellä syvään ja ajatella, että ehkä tässä on nyt vain jokin suhteen hieman vaikeampi vaihe menossa ja kyllä se tästä...

Miehesi kuuluu ehkä juuri niihin ihmisiin joilla seksin viehätys perustuu nimenomaan kaikkeen uuteen eikä ikinä kahden ihmisen väliseen suhteeseen.Siis niihin ihmisiin joilla kokeilunhalu vie voiton siitä yhteydestä joka parin välille parhaassa tapauksessa muodostuu. Uskon vakaasti, ettei kyseisenlaisia miehiä (tai naisia) pidetä uskollisina pidemmän päälle. Eivätkä he itse edes aio pysyä uskollisina, koska tietävät, että parisuhteessa temput seksin suhteen loppuvat ennemmin tai myöhemmin. Ikuisesti ei voi keksiä uutta. Siksi pysynkin kyseisistä miehistä HYVIN kaukana.

Eilen kaytiin vilkasta keskustelua, kun mies ei ottanut naistaan homioon sangyssa eika suostunut tekemaan kuten nainen toivoi. Itsekas sika koko mies.

Nyt nainen ei suostu tekemaan sangyssa kaikkea mita mies toivoo. Itsekas sika koko mies.

""inhorealisti""

Nyt taisit hiukan tippua kärryiltä... Olen mielestäni useampaan otteeseen viesteissäni kertonut olevani valmis seksuaalisesti kaikenlaiseen, raja menee siinä etten halua jakaa miestäni muiden naisten kanssa. Onko se rajoittunutta ja oikeuttaa sinut syyttämään minua siitä etten suostu tekemään mitä mies haluaa?

Kyllä minä miestäni huomioin, olen aikalailla akrobaatti sängyssä (mielelläni) ja varmasti monen miehen mieleen, harmi vain kun haluaisin olla ainoastaan yhden miehen mieleen.

Jos mieheni pyytää minua hyppäämään sillalta, onko minun suostuttava?

Siita olen kanssasi samaa mielta, ettei kenenkaan pida suostua sangyssa mihinkaan, mika itsestaan ei tunnu hyvalta. Seksielamaansa voi olla tyytyvainen, vaikkei kaikkia fantasioitaan saisikaan toteuttaa. En minakaan saa, enka silti mieti niiden toteuttamista jonkun muun kanssa.

Seksin merkitysta parisuhteessa ei kuitenkaan parane aliarvioida. Kun ihmiset kiinnittavat parinvalinnassaan huomiota ulkonakoon, alykkyyteen, huumoritajuun jne, pitaisi myos kiinnittaa huomiota siihen, etta halut ja tarpeeet kohtaisivat myos lakanoiden valissa.

Kaikkea haluamaansa ei aina saa. Jokainen ottaa sellaisen kumppanin kuin omat rahkeet riittavat. Jospa miehesi kuvittelee olevansa joku alfa-uros, joka saa kaikki haaveensa toteutettua. Voi ollakin, tai sitten hanenkin taytyy tyytya siihen, mita on tarjolla.

Sinun on kuitenkin aivan turha tuntea riittamattomyytta asiasta. Jos et kelpaa omana itsenasi, niin sitten ette olekaan luodut toisillenne.

No niin, nuo argumentit voin allekirjoittaa!

Tiedän itsekin että mikäli en tällaisena kelpaa, on meidän laitettava kantapäät yhteen.

Kiitän kaikille kommenteista, erittäin hyviä!

Nyt on minun vain sitten tehtävä ne omat ratkaisuni ja toivottava että mies myös pystyisi ajattelemaan asioita hiukan haarojenväliään laajemmin. Itseasiassa taidan näyttää tämän keskustelunpätkän hänelle suoraan...

Katsokaa elokuva Katkera Kuu, siinä on karrikoiden aika monen parisuhteen nousu ja kuolema kuvattu. Alussa on intohimoa ja kiimaa, joskus se loppuu mieheltä ja tilalle tulee tyhjyys ja välinpitämättömyys, lopulta viha, katkeruus ja mustasukkaisuus.

""Klassinen selitys ja tekosyy henkiselle velttoudelle.""

Jaa, no sitten ilmeisesti kaikki historian, myös suomen, suurmiehet ja paikkaapitävät ovat olleet henkisesti velttoja? Kyllä asia on päinvastoin, suuri sukupuolivietti ja draivi ajaa miestä menestykseen myös muussa elämässä. Menestys tuo rahaa ja vaikutusvaltaa ja sitä kautta naisten arvostusta ja seksiä. Henkinen velttous näkyy niissä miehissä, jotka ovat olleet uskollisina parikymmentä vuotta saman naisen kanssa. Se on todellakin velttona housuissa...

Kiitos rehellisyydestäsi. Uskon että kaltaisiasi miehiä on paljon. Ihmisen tärkein biologinen tehtävä on tuottaa mahdollisimman paljon elinkykyisiä jälkeläisiä. Se että on seksuaalisesti aktiivinen ja kiinnostunut muistakin kuin yhdestä naaraasta mahdollistaa geenien leviämisen mahdollisimman laajalle. Siksi niin monet miehet pettävät helposti, se on osa biologiaamme. Eri asia kokonaan on yhteiskuntamme ja kulttuurimme joka ei suosi moniavioisuutta. Osa pystyy vastustamaan tätä luonnollista viettiä ja osa ei. Toisaalta vietin vahvuuskin voi vaihdella, joten jos vietti ei ole kovin voimakas on helpompi pysyä uskollisena. Eläimiä ollaan pohjimmiltamme jokainen, niin se vain on.