Riittäiskö LAIHDUTUKSESSA päivittäinen 20 min lenkki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laihduttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Laihduttaja

Vieras
Kun ruokavalio on kevyt, säännöllinen, ateriakoot pieniä,
ei herkkuja. Paljon vettä.

Lisäksi kotona kerran, pari viikossa jumppaa/lihasliikkeitä sekä venyttelyä.

Pikkuhiljaa toki enemmän ja enemmän liikuntaa. :)
(Lenkki toistaiseksi tuo, kun löysin tuon mittaisen mukavan reitin)
5-10 kiloa pitäisi laihduttaa.

Olen ikäni harrastanut liikuntaa ja lenkkeilyt ahkerasti, mutta nyt viimeisen vuoden sisään olen jostain syystä luopunut huomaamattani lenkkeilystä. Ajattelin, että paras aloittaa pehmeästi. :D

Jos ruokailutavat ei muutu niin pitää harrastaa päivittäin 1,5-2 tuntia hikoiluttavaa liikuntaa jos meinaa laihtua.Mutta vähäinenkin liikunta tukee laihdutusta vaikkei sillä juurikaan ole merkitystä.

Siis pelkällä ruokavaliolla laihtuu. Pointti on syödä kulutusta vähemmän. Mikäli syö aivan liian vähän, niin elimistö menee säästöliekille ja tulosta ei synny.

20 minuutin kävelylenkkiä ei yleensä pidetä parhaimpana kunnonkohottajana, mutta ainahan se on parempi kuin television katsominen. Siis 30 minuuttia hikiliikuntaa oli ainakin joskus oli suositus.

Muoks. Vähäsykkeinen liikunta taisi olla läskinpoltossa parempi kuin korkea sykkeinen.

Voi hitto kun mä en voi pahemmin kävelylenkkejä tehdä. Ne olis paljon kivempia kuin pyörälenkit, mutta lonkka ja jalka ei kestä pitkiä kävelyjä. Aika lyhytkin kävely saa aikaan kipuilun :/ No onneksi mulla on tuo crosstrainer ja sen lonkka kestää.

Crosstrainer kotiin olisikin ihan unelma tällaiselle ihmiskammoiselle (kuntosalikammoiselle) ihmiselle, mutta harmi vain kun ei ole varaa! Eipä siis sen puoleen kyllä kuntosalikorttiinkaan.
Joskus kävin bodypumpissa, mikä oli kyllä tehokasta ja mukavaa, sekä jossain toisessa jumpassa, mutta enää en saa vain aikaiseksi. Ehkä saan rohkeutta ja inspiraatiota kun saan taas kunnon kohoamaan!!

Alkuperäinen kirjoittaja Laihduttaja:
Crosstrainer kotiin olisikin ihan unelma tällaiselle ihmiskammoiselle (kuntosalikammoiselle) ihmiselle, mutta harmi vain kun ei ole varaa! Eipä siis sen puoleen kyllä kuntosalikorttiinkaan.
Joskus kävin bodypumpissa, mikä oli kyllä tehokasta ja mukavaa, sekä jossain toisessa jumpassa, mutta enää en saa vain aikaiseksi. Ehkä saan rohkeutta ja inspiraatiota kun saan taas kunnon kohoamaan!!

Jostakin anttilasta yms. saa osamaksulla kuntolaitteitta.

Osta ensin sellanen halvempi Crosstrainer! Sitten, jos sitä tulee käytettyä, niin ostaa sitten paremman.
Huutonetissäkin on niitä monta myytävänä, kun yks päivä katselin :)

Ai niin.
Jos alat nyt liikkumaan enemmän, niin älä ihmeessä kuitenkaan ala syömään kevyemmin.
Pidä ruokavalio ainakin samana, koska kun liikut enemmän, niin oikeastaan myös tarvitset enemmän.
Toki siinäkin laatu on aina se pointti :)

Kun ruokavalio on kevyt, säännöllinen, ateriakoot pieniä,
ei herkkuja. Paljon vettä.

Lisäksi kotona kerran, pari viikossa jumppaa/lihasliikkeitä sekä venyttelyä.

Pikkuhiljaa toki enemmän ja enemmän liikuntaa. :)
(Lenkki toistaiseksi tuo, kun löysin tuon mittaisen mukavan reitin)
5-10 kiloa pitäisi laihduttaa.

hei sulla melkein sama tavote kun mulla ja laihdutustavat!
tsemii:)

Yhteistyössä