Riittäkö tarjottavat?

Meillä viikonloppuna synttärijuhlat, miehen 30v. ja tytön 5v. 13-19 välillä käy perheellisiä ja sukulaisia, ja illalla miehen kavereita. Päivällä vieraita aikuisia n. 30, lapsia n. 20. iltasella sitten 10-30, riippuen ketkä pääsee.

Tarjottavia:
2 isoa suorakaiteen mallista täytekakkua
2 juustokakkua
2 suklaakakkua
pari pellillistä mokkapaloja
n. 70kpl pullaa (vanilja ja kaneli)
n. 50kpl muffinseja
keksejä
mehujäätelöä
karkkia

1 iso voileipäkakku
kinkku ja tonnikala kierteitä yli 100kpl
coctailpiirakoita 2 laatikkoa +munavoi + levite
sipsiä
poppareita

Riittääkö nuo tarjottavat? Minua alkoi huolestuttaan.
 
[QUOTE="vieras";25929905]Jos noi sun juustokakkusi on tavallisia pyöreitä kakkuja, niin ei kaksi piisaa 60-80 henkilölle ja sama suklaakakkukjen kanssa, paha sanoa näkemättä.[/QUOTE]

On ne 24-26cm halkaisijan pyöreitä kakkuja. Mietin vain että syökö kaikki kaikkea? Esim. lapset harvoin syö juustokakkua, ja iltavieraat taitaa syödä enemmän suolaista naposteltavaa?
 
"hmm"
Mustakin kuulostaa hiukan vähänlaiselta tarjottavat. Riippuu vähän siitäkin, että minkälaisia vieraita teillä on ja miten ovat tottuneet syömään. Tulevatko ihmiset nälkäisinä vai kylläisinä jne.

Jos päivän vieraat syövät kaiken eikä illaksi oikein jää, niin voisiko sitä varten olla jokin varasuunnitelma? Siis vaikka pakastimessa jotakin, mitä voisi heittää uuniin tms. Ei sitten jäisi ylikään, jos päivällä ei mene niin paljon.

50 vierasta on jo oikeasti tosi iso määrä, niihin uppoaa aika paljon. Ja mä söin lapsena onnesta soikeana niin juusto- kuin muitakin kakkuja. :D
 
"vieras"
On ne 24-26cm halkaisijan pyöreitä kakkuja. Mietin vain että syökö kaikki kaikkea? Esim. lapset harvoin syö juustokakkua, ja iltavieraat taitaa syödä enemmän suolaista naposteltavaa?
No omatpa ovat juhlasi, meillä ainakin menee eniten juustokakkuja ja lapsetkin niitä syö ja illalla menee kyllä meillä ainakin makeat myös, kaikki syövät ensin ruoan kotona.
 
hmm jatkaa
On ne 24-26cm halkaisijan pyöreitä kakkuja. Mietin vain että syökö kaikki kaikkea? Esim. lapset harvoin syö juustokakkua, ja iltavieraat taitaa syödä enemmän suolaista naposteltavaa?
Tätä mä jäin vielä miettimään, että meillä iltavieraille maistuisi noista makeista parhaiten varmaankin just suklaa- ja juustokakku. Synttäreistä kun on kyse, niin varmaan täytekakku myös. Vaikeaa kuvitella, että iltamenoissa syötäisiin sen sijaan pullaa. Mun mielestä illallekin on hyvä olla makeaa, mutta tosiaan mieluummin juustokakkutyyppistä kuin perinteistä pullaa. Tunnet luultavasti itse parhaiten vieraasi, että mitä noista todennäköisimmin jää yli jne. Itse ainakin päiväjuhlissakin jätän "tylsän" pullan väliin, jos on erilaisia kakkuja paljon.
 
"teetee"
Oman kokemuksen mukaan voileipäkakkua saisi olla hyvin hyvin reilusti. Lapsiperheen pienissä juhlissa kahdesta paahtoleipäpaketillisesta tehty ruokaisa voileipäkakku ei riittänyt alkuunkaan.
 
"vieras"
Vieraita on siis tulossa 60-80, eli jokaiselle ei edes riittäisi omaa mokkapalaa (ellet leikkaa ihan minipaloiksi), pullaa ja muffinsia? Eikä kakuistakaan riitä kaikille omaa palaa. Veikkaisin, että ainakin juustokakut ja suklaakakut loppuu jo päivän juhlissa ja illaksi ei jää mitään. Ja voileipäkakkua ja kinkkukierteitä saattaa jäädä niin vähän, ettet voi laittaa niitä enää illalla tarjolle.

Ota huomioon se, että kun vieraat tulevat pitkin päivää, he saattavat myös syödä enemmän kuin kerran ("otanpa vielä kahvikupposen teidän seuraksi"), eli tarjottavaa täytyy olla vielä enemmän, kuin jos kaikki istuisivat isossa tilassa yhtaikaa syömässä.
 
[QUOTE="vieras";25929984]Jos on normaali korkuinen, niin sen pitäisi riittää.[/QUOTE]

On se normikorkuinen, sellanen reilu 10cm. Minua kyllä vähän se mietityttää se riittäminen. Tiedän että vieraiden joukossa on muutama joka ei varmasti koske voileipäkakkuun pitkällä tikullakaan, mutta muutama sitten taas tykkää tosi paljon.
 
"Maija"
No mun mielestä on kyllä aika paljon kaikkea loppujen lopuksi. Ja kyseessä on kuitenkin aika epäviralliset juhlat, joten ei joka lajia tarvii edes riittää kaikille. Jos juustokakku on ihan finaalissa ennen illan vieraita, jätät sen pöydästä pois. Mä varmistaisin sen, että täytekakkua riittää kaikille eli niitä tekisin ehkä yhden lisää. Sitten kuten joku jo aikaisemmin ehdotti, varaisin pakastimeen jotain helposti valmistettavaa varalle, esim. niitä coctailpiirakoita. Tai kierteitä voisi tehdä extraa ja laittaa sitten loput pakastimeen, jos jää paljon. On kuitenkin myös tosi tylsää jos ruokaa jää paljon käsiin.
 
"Niina"
Just tollanen tyypillinen tyylittömän suomalaisen kokoama pöytä. Ei muffinssit ja pullat kuulu juhlapöytään ellei ole jotain tosi hienoja versioita kuorrutteineen ja koristeineen. Lisäksi yksi vöileipäkakku ei riitä millään jos on hyvää et ihmiset sitä mielellään syö.

Muutenkia aika hirveä "kokonaisuus" tuo tarjoilusi on, onneksi en ole vieraana!
 
"mie"
Mä luulen, että makeat riittävät. Saattaisin kyllä vaikka varuksi tehdä jonkun jäädykkeen aikuseen makuun iltavieraita varten pakkaseen :)

Noista suolaisista taas pelkään, että eivät riitä. Yksi voileipäkakku on´liian vähän..... Paljon pienemmissäkin juhlissa menee ainakin äkkiä sen kaksi voileipäkakkua. Varsinkin, kun se on sun tarjottavista suolaista ainut sellainen "spesiaali".... Eli voileipäkakkuja tekisin ainakin 2 ehkä jopa kolme. Tai sitten tekisin sen kaksi ja lisäksi vaikka joku suolainen piirakka tai pari. Iltaa varten saattaisin ihan jotain pasteijoja pitää varulta pakkasessa :)
 
kökköliini
[QUOTE="Niina";25930084]Just tollanen tyypillinen tyylittömän suomalaisen kokoama pöytä. Ei muffinssit ja pullat kuulu juhlapöytään ellei ole jotain tosi hienoja versioita kuorrutteineen ja koristeineen. Lisäksi yksi vöileipäkakku ei riitä millään jos on hyvää et ihmiset sitä mielellään syö.

Muutenkia aika hirveä "kokonaisuus" tuo tarjoilusi on, onneksi en ole vieraana![/QUOTE]:LOL:
 
"Maija"
Niin mulle siis ainakin maistuisi :) Ja edellisen kirjoitukseni jatkoksi: meillä ainakaan ei lukuisissa kotikekkereissä oo koskaan mennyt ruokaa kaavalla 70 muffinssia, 70 cm voileipäkakkua, 70 piirakkaa. Vaan kun on montaa sorttia, usein noin puoletkin riittäis. Tosin on kyllä totta, että voileipäkakkua voi mennä tosi paljon. Mutta onko se sitten katastrofi, jos sitä ei tarjoa iltavieraille ollenkaan?
 
"noo"
[QUOTE="Niina";25930084]Just tollanen tyypillinen tyylittömän suomalaisen kokoama pöytä. Ei muffinssit ja pullat kuulu juhlapöytään ellei ole jotain tosi hienoja versioita kuorrutteineen ja koristeineen. Lisäksi yksi vöileipäkakku ei riitä millään jos on hyvää et ihmiset sitä mielellään syö.

Muutenkia aika hirveä "kokonaisuus" tuo tarjoilusi on, onneksi en ole vieraana![/QUOTE]

Eihän nuo olekkaan mitkään "juhlajuhlat" vaan synttäri juhlat johon tullennee sukulaiset ja kaverit.
Minusta tarjottavat vaikuttaa oikeen sopivilta tuollaiseen juhlimiseen. Mutta tuon voileipäkakun riittävyyttä kyllä epäilisin?
 

Yhteistyössä