Riittääkö HCG:n nollautuminen..

Sain km noin kuukausi sitten. Alkion kehitys oli loppunut rv7 (noin 6+2). Vuoto alkoi itsestään arvioni mukaan rv9+1 (pari päivää ennen suunniteltua lääkkeellistä tyhjennystä). 8+5 hcg oli vielä noin 6000mlU/ml. Pientä vuotoa kesti noin viikon, vaikka vielä toisenkin viikon vuoteli harvakseltaan. Tuonkin jälkeen muutamaan otteeseen vuotanut jotain satunnaista roipetta pois. Kaikenkaikkiaan olen yllättynyt, miten vähän vuotoa on ollut.

Viime hcg-kontrollissa pari viikkoa sitten (kaksi viikkoa edellisen mittauksen jälkeen, jolloin oli ollut 6000) määrä oli 19mlU/ml. Mikäli seuraavassa verinäytteessä hcg on likimain nollautunut (tai ainakin alle viisi yksikköä) lopetetaan seuranta (ilmeisesti tuossa tapauksessa ei tarjota lääkärintarkastusta). Riittääko hcg arvon nollautuminen sen toteamiseen, että kaikki on ok tai että raskausmateriaali on täysin poistunut?
 
Itse olin yksityisellä tarkistamassa ultrassa, että kaikki materiaali on tullut pois. Ja eipä ollut, jouduin sitten vielä kaavintaan. Kyllä suosittelisin menemään vielä ultraan yksityiselle, vaikka maksaakin. Saa ainakin mielenrauhan. Lääkäri kertoi, että jollakin oli jotain raskausmateriaalia "koteloitunut" tms. keskenmenon jälkeen ja vuosi siitä niin menkat olivat vielä epäsäännölliset. Oli sitten joutunut kaavintaan vuoden päästä keskenmenosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Mrs.80

Yhteistyössä