Riittääkö 180 000e 150neliön

  • Viestiketjun aloittaja haave
  • Ensimmäinen viesti
Rakentajatäti
Jos puhutaan paketista niin tuskin, mutta jos tekee melkein kaiken itse (lvis ulkopuolelta) ja hankkii vaikka timpurin pystyttämään talon niin voi päästä tuolla summalla. Tosin mitään luksusta sillä ei saa eikä talo voi olla kovin monimuotoinen = erkkerit, lasikuistit yms voi unohtaa!
 
Meillä n. 170m2 ja talon budjetti n. 240 000 ?. Jos samassa suhteessa hinnoittelee, niin pyöreästi 210 k? saatte taloonne varata. Voitte päästä halvemmalla, jos itse teette paljon, mutta on myös riski, että kalliimmaksikin menee.
 
Meille tulee 165m2 talo + 45m2 lämmin autotalli ja tällä hetkellä on mennyt n. 130000 euroa ilman tontti- ja liittymäkustannuksia. Vielä tulee kuluja ulkoverhouspaneleista, maaleista ja keittiö-, khh:n ja vessojen kalusteista sekä sisustuslaatoista, joten n. 50000euroa vielä menee rakentamiseen.

Rungon pystytys teetettiin kirvesmiehillä, muuten on maankaivuu-, sähkö- ja putkitöitä lukuunottamatta tehty kaikki itse. Jos itse tekee suurimman osan, voi tuolla summalla saada talon pystyyn. Pakettitaloa tuskin saa sillä rahalla valmiiksi, vaan on varauduttava yli 200000 euron panostukseen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.07.2006 klo 19:31 haave kirjoitti:
talon rakentamiseen? jos tuo EI sisällä tonttia.
onko kokemusta?
mitä pitäisi ehdottomasti tehdä itse?
ja mielellään talopaketti että tulisi pystytettynä.
Kyllä riittää ja jääki. Sillä teette hyvinki ton kokoisen talon, otatte sateelta suojaan ja teette sisältä kaikki itse. LVI ja sähkötyöt tekee ammattilainen.
Meille tulee 145neliöö ja 290neliöö ulkorakennus ja siihen vaan 170000e
 
Ei riitä, jos avaimet käteen pariaatteella teetätte.
Jos teette itse suurimman osan rakennuttamistöistä ja sisähommista ja tyydytte kaskitasoisiin tai halvempiin sisustusratkaisuihin (kaapistot, pinnoitteet, koneet...) niin nippa nappa voi riittää.
Ja riippuu vähän missä päin asustaa ts paljonko tulee rahdista ym kuluja.

Talopeli-ohjelmalla voi tehdä suuntaa antavaa laskelmaa, mitä tulee talo maksamaan... (on ilmaiseksi netissä, googlettamalla löytyy)
 
Hattara
Meillä 153 neliöä. Ite ollaan tehty, mitä ollaan voitu. Rakennusmies oli töissä 2 päivää kun pystytettiin runkoa. Sähkötyöt teetettiin, samoin muuraukset (ulkoverhoilu, saunan väliseinät, takka+leivari) Putkimies kävi tekemässä omat hommansa.
Lainaa on otettu 140 000 ja on tehty talli+katos+varasto myös siitä summasta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 09:10 Hattara kirjoitti:
Meillä 153 neliöä. Ite ollaan tehty, mitä ollaan voitu. Rakennusmies oli töissä 2 päivää kun pystytettiin runkoa. Sähkötyöt teetettiin, samoin muuraukset (ulkoverhoilu, saunan väliseinät, takka+leivari) Putkimies kävi tekemässä omat hommansa.
Lainaa on otettu 140 000 ja on tehty talli+katos+varasto myös siitä summasta.
Näin se menee ;) Mistä otitte keittiökaapit?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2006 klo 19:24 Hattara kirjoitti:
äitee 77 Keittiö on Puustellista. U-mallinen, otettiin kodinkoneineen (alumiiniset, induktioliesi) 14 300 oli hintaa keittiöllä
Kyselittekö keittiöö muualta?Kun moni sanoo puustellii kaikkein kalleimmaksi.Minkä talon rakensitte?
 
Pupu Tupuna
tiukkaa tekee, mutta ehkä jos halvimmilla materiaaleilla ottaa...?

meille tulossa reilut 160-neliöinen ja nyt jo kulunu ton 150000 rahaa, tosin siinä on mukana jo tontti,liittymät,perustukset ja kaikki (jopa huonekalut) mutta 50 000 menee vielä eikä edes riitä. eli pankinjohtajan juttusille pakko mennä, että saadaan vielä pihakin laitetuksi. meille tuli talopaketti vesikattovaiheeseen pystytettyinä suurelementeistä ja siitä sitten jatko ammattimiehet. ollaan palkattu timpurifirma, maalari, muurari ja tietty kaikki sähkäri ja lvi-miehet.
 
rakentaja
riippuu varmaan siitä millaista taloa haluaa mutta meille tulossa tuon kokoinen talo ja hinta-arvio 230 000. Tosin suurimman osan teetämme ja teemme kivitaloa mikä myös nostaa vähän hintaa.
 
hattara
äitee 77 Unohdin mainita, että siihen hintaan sisältyi myös kodinhoitohuoneen ja wc:n kalusteet.
Kyseltiin Petralta. En tykännyt Petran palvelusta (Tuntui etteivät ottaneet meitä tosissaan, peruivat kahdesti tapaamisajan, eivät vastanneet soittopyyntöihin) Niin ja tarjous oli samaa suuruusluokkaa kuin puustellilla, petralla ei vain kodinkoneet sisältyneet hintaan. Mies ei halunnut minkään pikkufirman keittiötä, väitti että hajoavat käsiin.
 
otappa yhteyttä
saatte tohon hintaa valmiin talon heiltä. on todella hyvä ja laadukas kokonaisuus. Suomen suurin valmistalotoimittaja. Olen seurannut aika läheltä heidän toimintaansa ja voin vilpittömästi sanoa, että hyviä taloja tekeevätte kaikilta osin.
 
Pankin kans tehdään sopiva maksu suunnitelma...töitä tehdään. Onneksi joskus tajunnu ostaa yksityiseltä ison ja halvan tontin.Niin nyt ei kulu rahaa tontin ostoon. Hullu ostaa keskeltä kalleinta aluetta.
 

Yhteistyössä