Riitaa ristiäisistä, miehen baarihaaveet!

  • Viestiketjun aloittaja huohhh!
  • Ensimmäinen viesti
huohhh!
Meillä esikoisen ristiäiset tulossa. Ongelmaksi vaan tullut se, että mies haikailee, että ristiäisten jälkeen illalla pidetäänkin bileet. Että mennään ison juomalastin kanssa juhlimaan.
Sanoin miehelle, että ei ne oo mitkään ryyppybileet, vaan lapsen juhla. Mies totesi että "pitäähän sitä juhlia kun lapsi saa nimen".. Joo-o. Ja sitähän ei voi juhlia ilman alkoholia.

Mies ei ole mikään viinasieppo, mutta käy välillä viihteellä ja on käynytkin jo vauvan synnyttyä. Mutta ei tajua sitä että minä en halua, että ristäisten jälkeen mennään ryyppäämään! Muuten järkevä ja fiksu mies mutta vissiin poikamieskaverinsa puhuneet tommoseen ideaan.. Huoh.

Ja mitähän "juhlimista" se sitten miehen mielestäkin olisi, hän lähtee muiden ristiäisvieraiden kera rentoutumaan ja juomaan olutta, samaan aikaan kun minä olen koko illan ja yön kaksin vauvan kanssa tunkemassa lapselle tissiä suuhun ja vaihtamassa vaippaa, ja odottelen jahka mies palaa kotiin, ja miten hurjassa kunnossa..
 
"hmm"
Millainen suku teillä on ?

vieraat lähtevät ryyppäämään ristiäisistä, sukulaiset ja kaikki vai ?

ei ole tuollainen tapana.
sano miehelle, että menee joku toinen kerta, johan sukulaisetkin teitä outoina pitävät, jos ilmotatte, että pullakahvien jälkeen on sitten kossutarjoilu paikallisessa paikassa.
sinne sitten mummot ja muut nutturat vinossa juhlimaan.

ristiäiset ovat rauhallinen juhla, no kaikilla on tapansa
 
Maije
Ja mitähän "juhlimista" se sitten miehen mielestäkin olisi, hän lähtee muiden ristiäisvieraiden kera rentoutumaan ja juomaan olutta, samaan aikaan kun minä olen koko illan ja yön kaksin vauvan kanssa tunkemassa lapselle tissiä suuhun ja vaihtamassa vaippaa, ja odottelen jahka mies palaa kotiin, ja miten hurjassa kunnossa..
Oletko sanonut miehellesi, ettei sinusta olisi mukava jäädä lastenlikaksi hänen lähtiessään rilluttelemaan? Oma mieheni on melko ajattelematon, ei tule välttämättä miettineeksi asioita muiden näkökulmasta ilman huomauttamista. Häneltä ainakin saattaisi putkahtaa tuollainen ehdotus ilman, että olisi edes ajatellut minun osuuttani.
 
En tykkäis. Me tehtiin niin että ristiäisten jälkeen illalla mummu hoiti poikaa parituntia niin että osa vieraista ja me olimme ravintolassa syömässä yhdessä. En tosiaan ois halunnu jäädä yksin vauvan kanssa odottamaan millon juhlija mahtaa saapua ja miten. Aatella kuinka toiset on sielä vapaalla ja mä en.
 
huohhh!
No miehen suvussa on tuollainen kuulemma vähän niinkuin tapana. Ja miehellä on kavereita, jotka on kyllä mukavia, mutta jotka on sinkkuja ja joka viikonloppu bileissä ja luulen että he on vähän puhuneet miehen siihen ajatukseen, että ristiäisten jälkeen bileet.
Minulla ei ole mitään sellaista vastaan, että meille jäisi iltaa istumaan porukkaa, ja voitaisiin rupatella kivoja ja lämmittää saunaa ja mies vaikka juo siinä kavereineen jotain lonkeroa tai olutta muutaman, mutta en todellakaan halua mitään semmosta, että mies menee kavereineen ryyppäämään olan takaa.
Samalla kun minä tosiaan hoidan vauvaa kotona.. Ei sillä, minulla ei ees tee mieli lähteä mihinkään ryyppäämään. Selvinpäin voisin lähteä pariksi tunniksi iltaa istumaan jos vauvalle vahti, mutta ei mitään sen isompaa.
 
huohhh!
En tykkäis. Me tehtiin niin että ristiäisten jälkeen illalla mummu hoiti poikaa parituntia niin että osa vieraista ja me olimme ravintolassa syömässä yhdessä. En tosiaan ois halunnu jäädä yksin vauvan kanssa odottamaan millon juhlija mahtaa saapua ja miten. Aatella kuinka toiset on sielä vapaalla ja mä en.
No tuo minulekin sopisi. Että pariksi tunniksi mentäisiin johonkin, ja vaikka mummo vahtii vauvaa kotona. Eikä se haittaa jos mies muutaman oluen joisi mutta en halua mitään, semmosta, että valvon yömyöhään unettomana yksin sängyssä vauvaa syöttäen ja ootan, millon mies tulee kotiin, ja sitten aamulla mahdollisesti kuuntelen sen krapulaista valitusta. Yleensä mies käyttää alkoa tosi hillitysti mutta pari kertaa ollut isommissa kemuissa ja saanu kuunnella kun se halailee pönttöä yöllä.
Minäkään en oo ees ehtiny kunnolla ystäviä näkemään sen jälkeen kun vauva on syntynyt ja en ole oikein "vauvavapaata" ottanut joten se pari tuntia olisi aivan luksusta.. Kunhan siitä puuttuisi kokonaan jotkut kaljakorit.
 
dddd
Eli oikeasti mies siis haluaa vain itselleen vapaaillan, kun tekee mieli päästä ryyppäämään. Käyttää vain tekosyynä ristiäisiä. Turha syyllistää kaveteita, miehesi tekee ihan itse päätökset menoistaan.
 
"hmm"
Oletko puhunut anopin kanssa.
kysyppä häneltä onko tässä suvussa, johon olet joutunut, todellakin kännätty ristiäisissä

oudolta kuulostaa, mutta tietty on kaikenlaisia sukuja olemassa.

mutta älä nyt tuollaiseen suostu.
 
"qqq"
No miehen suvussa on tuollainen kuulemma vähän niinkuin tapana. Ja miehellä on kavereita, jotka on kyllä mukavia, mutta jotka on sinkkuja ja joka viikonloppu bileissä ja luulen että he on vähän puhuneet miehen siihen ajatukseen, että ristiäisten jälkeen bileet.
Minulla ei ole mitään sellaista vastaan, että meille jäisi iltaa istumaan porukkaa, ja voitaisiin rupatella kivoja ja lämmittää saunaa ja mies vaikka juo siinä kavereineen jotain lonkeroa tai olutta muutaman, mutta en todellakaan halua mitään semmosta, että mies menee kavereineen ryyppäämään olan takaa.
Samalla kun minä tosiaan hoidan vauvaa kotona.. Ei sillä, minulla ei ees tee mieli lähteä mihinkään ryyppäämään. Selvinpäin voisin lähteä pariksi tunniksi iltaa istumaan jos vauvalle vahti, mutta ei mitään sen isompaa.
Oletko ehdottanut tätä?
 
huohhh!
Nin ja on siis käynyt varpajaistenkin jälkeen viihteellä mutta silloin ollut vain semmosta että hillitysti ottanut ja kotona ollut puolenyön maissa. Ja anopille puhuin niin hän sanoi että on se valitettavasti vähän niinkuin suvussa tapana heillä mutta ei hänkään siitä "Perinteestä" pidä..
 
huohhh!
[QUOTE="qqq";30793284]Oletko ehdottanut tätä?[/QUOTE]

Enpä ole vielä ehtinyt. Asia kun on sen verran tuore.. Mutta sanoin kyllä jo miehelle, että ristiäiset ei oo mikään ryyppyjuhla, tai siis, ei ristiäisissä juodakaan mutta en haluiaisi että sen jälkeenkään..
 
Mä tiedän kans perheitä, joissa lähdetään ristiäisistä kännäämään... On tosi outo tapa. Pahimmassa tapauksessa juhlakalu jätetään kotiin itkemään ikäväänsä jonkun sukulaisen seuraan ja molemmat vanhemmista lähtee rimpsalle.
 
"yks vaan"
me lähdettiin ekan lapsen ristijäisten jälkeen miehen kanssa "juhlimaan". eli sisi käytiin ihan muutamilla ja tavattiin ystäviä. oltiin kyllä jo puolen yön aikoihin kotona ku alko molempia väsyttään. lasta hoiti molemmat mummit ja ukki :) toisen lapsen ristijäisten jälkeen ei todellakaan jaksettu lähtee mihinkään. Toinen kummeista jäi yökylään ja siinä rääpittiin tarjoiluja ja puhuttiin mukavia :)
 
-.-
No enpä ole kuullutkaan moisesta että ristiäisten jälkeen kuuluisi lähteä viettämään iltaa enää yhtään minnekään :O saati ryyppäämään..

sairasta.. Meillä kävi vieraat kahvilla ja siinä se. Jos mies olis edes ehdottanut sellaista, olis saanu kuulla kunniansa. Lapsen ristiäisiä ei todellakaan käytetä tekosyynä mennä ryyppäämään.
 
alkoholistikansa
Vai tällasta tällä kertaa. Voin kuvitella tuon roskasakkisuvun, hyi. Alko maistuu eikä muijalla saati vauvalla mitään väliä edes ristiäispäivänä!!! Ootteko tai onko miehes parikymppinen kakara? Mies hän ei ainakaan ole!
 
"sipsi"
Itse kyllä ajattelisin, että lapsen ristiäiset ovat kerran - muuten viikonloppuja tulee ja menee.

Joten oma kantani olisi, ettei ristiäisiltana ryypätä. Kertoisin toki kantani, mutta en tietenkään aikuisen päätä pystyisi kääntämään.
 
"kirppu"
Ei kuulu ryyppäjäiset ja ristiäiset samaan kimppaan. Ei sitä tarvi ihan seiväs perätuhdossa pönöttää. Mutta tuossa ylempänähän on tullut ihan kivoja esimerkkejä siitä, miten te voisitte keveämmin vaihtaa vapaalle yhdessä pariksi tunniksi.

Kuulostaa siltä, että sun mies on muuten tuon alkon suhteen ihan kohtuullinen ja fiksu. Kannattaisko ihan rauhalliseen henkeen keskustella siitä, että miehen sinkkukavereilla ei ole samaa elämäntilannetta kuin teillä. Sopia vaikka, että ristiäiset vietetään rauhallisesti ja sitten tulevaisuudessa teille molemmille järjestätte tilaisuudet päästä kavereiden kanssa viihteelle (tai mitä nyt tykkäätte tehdä). Ja onhan se mies jo viihteelle päässyt, vaikka vauva ei vielä kovin iso voi olla.

Ai niin, ja tavat miehen suvussa voivat olla mitä ovat. Kaveritkin voivat tahtoa, mitä tahtovat. Mutta te kolme olette nyt perhe. Ja te perheenä määritätte sen, miten niitä ristiäisiä vietetään. Sun sanasi tulee olla painavampi, kuin suvun tai kavereiden mielipiteet.
 

Yhteistyössä