riita vähän kärjistyi...

  • Viestiketjun aloittaja lauantai-ilta meilläpäin...
  • Ensimmäinen viesti
no
Mun ex-mies kävi aseen kanssa ovea hakkaamassa, ja uhkaili itsarilla. Välillä uhkas tappaa koko perheen, lopulta ampui vain itsensä.
Ja tässä kohtaa on pakko sanoa, että onneksi. Eipä tarvinnut meidän pelätä enää, eikä poliisi tehnyt mitään, koska miehellä oli ihan puhdas rikosrekisteri.
 
joo
Tässä maassa kannetaan kuulemma vuosittain 30 naista ulos parisuhteesta ruumissäkissä. Että kannattais tehdä ilmoitus poliisille tollaisesta käytöksestä ja muuttaa mahdollisimman kauas, useimmiten miehet vaan uhoaa, että vievät naiselta kaiken lapsi mukaan lukien.
Ja toiset uhoaa ja vievät sitten hengenkin, miks jäädä odottelemaan sitä?
 
Anna
Ap, olet lähes yhtä idiootti kuin miehesi. Pelkäätkö yksinjäämistä? Onko susta pahempaa olla sinkku kuin kärsiä tuollaisesta miehestä? Ai niin, anteeksi, sä olet raskaana, mies ei lyö, kyllähän siinä on jo riittävästi syytä olla yhdessä... Ei helvetti millaisia naisia täällä pyörii.
 
itsekin hullu...
mä olisin ehkä tossa tilanteessa sanonu ukolle että ammu vaan.... jos ppitää oikeesti itsensä tappamisella uhkailla saadakseen rahaa baariin niin oisit antanu ampuu aivot pihalle...
 
heh
mä oisin varmaan tuossa tilanteessa sanonu miehelle et annappas se haulikko tänne ni mä jeesaan sua vähä,näyttää niin hitaalta tuo touhu :D ehkä oon vähä masokisti mut mua ei jaksa tommoset uhkailut pelottaa
 
kYLLÄ
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miestä en pelkää, tiedän et aseen ottaminen kaapista oli vain typerää uhoa itsemurhalla.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin no ei tehny tuossa tilanteessa mieli kieltäytyä hakemasta rahaa miehelle. Kieltämättä soitto poliisille kävi mielessä, mutta sitä oltaisiin odoteltu tunti paikalle. Nyt pääsin siitä äkkiä eroon ja talon rauhalliseksi kun esikoiseni nukkuu lastenhuoneeessa.
Ap hei. Tiedän että asian kieltäminen on tapa käsitellä asiaa, mutta kyllä sä pelkäsit siinä tilanteessa mitä tulee tapahtuun. Ja oli syytäkin pelätä. Siks sä ne rahatkin annoit.

Nyt sun mies tietää että aseen kanssa pyörimällä sulta irtoo ryyppyrahat. Se tulee käyttään sitä uudestaankin humalaspäissään. Ens kerralla voi tehosteena olla jo aseen panostaminen.

Ja mä voin kertoa sulle että sun esikoinen EI nukkunut siellä kerrostalokämpän pahviseinän takana. Se saatto maata sängyssään ja teeskennellä nukkuvaa, mutta ei kukaan nuku talossa jossa humalainen raivoaa tappavansa ittensä ja äiti koittaa saada asetta pois. Se sun lapses pelkäs ihan helvetisti, ja pelkää seuraavalla kerralla kun se mies tulee teidän kotiin. Mä tiedän tän, munkin äiti aina kuvitteli että me lapset ei kuulla, tiedetä eikä tajuta kun me "ollaan nukkumassa".

Soita poliisille. Nyt. Kerro laittomasta uhkauksesta. Vaikka seurauksia ei nyt ihmeemmin oiskaan, siitä ilmotuksesta jää merkintä rekisteriin. Sä tarvit sitä merkintää sit kun tulevaisuudessa oot hakemassa lähestymiskieltoa tai yksinhuoltajuutta.

Sen mä voin kertoa että se mies tulee takas. Seuraavien lapsilisien aikaan. Varsinkin kun potti on kohta kasvamassa, ja se saa ryyppyrahoikseen lisät kahdesta lapsesta.
 
mä oisin kyllä soittanu tuossa vaiheessa poliisille & toivonut että haulikon oisivat vieneet ja ukonki vaikka kylmään selliin hetkeks.
sen oon oppinu etten tuollaista tule enää sietää,laittomia uhkailuja ym
 
alli
Tota noin.. en voisi ikimaailmassa kuvitella että oma mieheni tekisi jotain tuollaista vaikka hänkään ei täydellinen tapaus ole. Etkö itse ymmärrä miten huolestuttavaa tekstiä kirjoitat? Eihän tuo tuollainen toiminta ole normaalia elämää nähnytkään! Miehesi on alkoholisti ja sinun kannattaisi laittaa homma poikki nyt kun ei ole enempää sivullisia paikalla kärsimässä. Ihme että olet näinkin kauan kestänyt.
Nyt nainen, otat itseäsi niskasta kiinni, lastesi vuoksi!
 
Mies on nyt ottanut ekan askeleen, sen korkeimman, kun otti aseen päissään käteen. Kynnys ottaa se uudestaan riidan aikana esille on todella matala ja silloin kohde voi olla joku muu. Entä jos sattuu vahinko? Mies lataa aseen, uhkailee tappaa itsensä, humalainen heilahtaa ja aseen piippu kääntyy riitaan herännyttä lastasi kohtaan ja pum... Miehesi ei olisi tarkoituksella ampunut lastasi, mutta vahinko kävi. Onko tämä mahdollisuus (joka nyt on suurempi, kun se ase on riidan aikana jo kerran esille otettu) mielestäsi niin vähäpätöinen, että jäät lapsesi kanssa asumaan samaan asuntoon miehesi ja aseiden kanssa?
 
ap
minusta tuntuu että osa teistä vastanneista pitää tapahtunutta pahempana kuin on...riita oli kärjistynyt. Ja kuten joku vastasikin, en mielelläni ilmoita poliisille, koska ne luvat sitten menevät ja sen jälkeen metsästysharrastuksen voi unohtaa. Mikä on mielestäni ihan hieno harrastus. Kännipäissään voi nyt rauhalliseltakin ihmiseltä mennä yli. Ja mun aikaansaamaa tämä riita oli. Haukuin sen eilen niin pahasti. Niin kuin nimimerkki heh on ymmärtänyt ihan oikein, ei mun miestä voi pelätä, typerää sen uho oli yöllä ja taatusti hävettää kun selviää humalasta...
 
tosiaan sossulla vois olla asiaa
nimissään voi ap ite joutua liriin. Luovuttaminen humalaiselle ja kortittomalle? Rapsahtaa kyllä isot sakot ainakin.
Ja , tuo elämä muuten,huh.
ei ole lasten paikka tuollainen koti, missä otetaan aseet esille kun ei saa rahaa. V***u mitä meininkiä.
 
ap
no tuntuu vaan osa vastanneista kuvitteli tilanteen pahempana kuin oli. Mutta en kyllä hyväksy aseen esille ottoa noin typerässä tilanteessa. Itselle ei tulisi mieleenkään. Ihan samati itselläni on pääsy asekaapille. Vaikka olen temperamenttinen, heitän ennemmin lautasen seinään kuin menisin asekaapille. Yksinkertainen varmaan joo voin olla tai muuta, kuten joku ehdottikin.olen voinut tottua rajumpiin juttuihin kuin joku pumpulissa kasvanut. Kotona isä otti haulikon esille uhkaillaakseen meitä, ei omaa henkeään. Minua kuristi useita kertoja. Paikallinen sossu ei piitannut. Kotoa muuttaessani tapasin ex-aviomieheni, joka oli myös väkivaltainen. provoako? Juu ei, tervetuloa synkkämielisten suomalaisten maahan...ei puhuta eikä pussata, kännipäissään esiinnytään senkin edestä. Huoh.
 
ap
minähän en luovuttanu auton avaimia. Hän otti ne yöllä. Eikä antanut takaisin kun pyysin. Jos olisi autolla lähtenyt olisin soittanut poliisille heti ja hän tiesi sen. Auto on edelleen pihassa. Kuinka olisin korvausvelvollinen jos minulta varastetaan auto?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
olen voinut tottua rajumpiin juttuihin kuin joku pumpulissa kasvanut. Kotona isä otti haulikon esille uhkaillaakseen meitä, ei omaa henkeään. Minua kuristi useita kertoja. Paikallinen sossu ei piitannut. Kotoa muuttaessani tapasin ex-aviomieheni, joka oli myös väkivaltainen. provoako? Juu ei, tervetuloa synkkämielisten suomalaisten maahan...ei puhuta eikä pussata, kännipäissään esiinnytään senkin edestä. Huoh.
Tosi kivaa, että siirrätte tuon kaiken lapsillennekin.

Mä kasvatan omani tosi mielelläni samanlaisessa pumpulissa missä olen itsekin kasvanut; kodissa, jossa ei ole väkivaltaa tai sillä uhkailua, vaan asiat puhutaan selviksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Tässä maassa kannetaan kuulemma vuosittain 30 naista ulos parisuhteesta ruumissäkissä. Että kannattais tehdä ilmoitus poliisille tollaisesta käytöksestä ja muuttaa mahdollisimman kauas, useimmiten miehet vaan uhoaa, että vievät naiselta kaiken lapsi mukaan lukien.
Ja toiset uhoaa ja vievät sitten hengenkin, miks jäädä odottelemaan sitä?
Parisuhde tulisi kieltää naisilta terveydelle vaarallisena.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no tuntuu vaan osa vastanneista kuvitteli tilanteen pahempana kuin oli. Mutta en kyllä hyväksy aseen esille ottoa noin typerässä tilanteessa. Itselle ei tulisi mieleenkään. Ihan samati itselläni on pääsy asekaapille. Vaikka olen temperamenttinen, heitän ennemmin lautasen seinään kuin menisin asekaapille. Yksinkertainen varmaan joo voin olla tai muuta, kuten joku ehdottikin.olen voinut tottua rajumpiin juttuihin kuin joku pumpulissa kasvanut. Kotona isä otti haulikon esille uhkaillaakseen meitä, ei omaa henkeään. Minua kuristi useita kertoja. Paikallinen sossu ei piitannut. Kotoa muuttaessani tapasin ex-aviomieheni, joka oli myös väkivaltainen. provoako? Juu ei, tervetuloa synkkämielisten suomalaisten maahan...ei puhuta eikä pussata, kännipäissään esiinnytään senkin edestä. Huoh.
Ja kaiken tuon lapsena kokeneena aiot ilmeisesti jäädä tähän suhteeseen? Että huoh vaan itelles... lopeta tuo lässytys ja ajattele omia lapsias.
Samanlaista lapsuutta oot heille tarjoamassa :(
 
ap
voi jee... Mies ei ole lyöny ketään eikä uhannut muitten henkeä. Kännipäissään heittäytyi isoksi lapseksi ja uhkasi tehdä itselleen jotain jos nyt heti ei saa rahaa ja pääse baariin. Juu ei tosta lööppejä kannata odotella. Nyt teen niinkuin neuvottiin, lopetan lässyttämisen ja painun peiton alle hetkeksi. Väsyttää viime yön valvomiset ja miehen pelleilyt.
 

Yhteistyössä