[QUOTE="Aapee";29111226]Tarkennetaan nyt vielä, että mies maksaa kyllä suuremman osan asuinkuluistamme (vesi, sähkö, netti) ja minulle jää ruokahuolto sekä jätemaksut. Koiran kulut sekä kiinteistövakuutus maksetaan vuorotellen. Molemmilla on lisäksi omat lainat sekä muut laskut.
Mies vain ei halua osallistua mihinkään ylimääräiseen. Saattaa kyllä ostaa hetken mielijohteesta esim uuden pelikonsolin ITSELLEEN, mutta ei tarjoa esim ravintolassa ruokaa minulle.
Säästöjä ei voi käyttää, sillä niitä pitää säästää pahanpäivän varalle. Ymmärrettävää, mutta ne ovatkin vain hänelle.[/QUOTE]
kuulostaa exältäni, ja onneksi on ex.
kysy mieheltäsi, kannattaisiko erota ja hän sitten pakotetusti maksaisi elatusmaksut, vai eletäänkö yhdessä sovinnolla yhteistaloudessa.. voit myös kysyä mieheltä, mitä tekee jos vaikka sairastuu ja jää kokonaan tulottomaksi, silloin sinä tienaat enemmän, muttet maksa mitään miehen kuluja, se on vaan voi voi, mitäs on pienituloinen sitten.
elämässä on tapana pitemmässä jouksussa tasoittua nuo tulot ja rahan jakamiset, toinen maksaa välillä enemmän ja toinen välillä. Ja juuri tuo että sinun tulot kärsii siitä että olet äitiysvapaaalla jne, meinasiko miehesi maksaa sulle palkkaa siltä ajalta?
oikeesti, tuo ei tule toimimaan. mieti nyt, jos se on ollut seurusteluajalla sitä mitä oli, ja mitä on nyt, niin luulitko tosissasi että se siitä miksikään muuttuu. miehelläsihän on vielä mammansakin joka maksaa kuluja.
eri tulotasolla olevien ihmisten yhdessäolo on todella hankala toteuttaa, jos toinen/molemmat ovat tarkkkoja joka eurosta, ja pitävät tärkeänä asetelmaa mun rahat/sun rahat. hyväksikäyttötilanteet tietty aina asia erikseen, kukaan ei kai halua olla pohjaton kaivo, jonka rahoj vaan surutta käytettän. mutta että normi perheen eläminen ja hyvinvointi...
kun pääsin omasta miehestäni eroon ja tapasin nykyiseni, tajusin, miten vääristynyt ilanne meillä oli. ota sinäkin vähän etäisyyttä.