Riita miehen kanssa. Ylireagoinko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Aapee";29111857]Mieheltä ei puutu rahaa, pelkästään minulta. Ja olisin käyttänyt sen oman puolikkaan yhteiseen autoon ja sen ylläpitoon.[/QUOTE]

Mieheltä ei puutu mutta sinulta puuttuu? Helvetti sentään, te olette (muka) perhe!
Rahojen pitäisi olla yhteisiä!

Varmasti kamalaa ja aiheuttaa stressiä tuommoinen tilanne!

Ero olisi fiksu ratkaisu.

[QUOTE="Aapee";29111857]Mieheltä ei puutu rahaa, pelkästään minulta. Ja olisin käyttänyt sen oman puolikkaan yhteiseen autoon ja sen ylläpitoon.[/QUOTE]

Just niin, eli miehesi on ikävä tyyppi. Yritäpä saada se ukko tajuamaan, että parisuhde toimii molempiin suuntiin ja tuo raha-asioiden jakaminen on yksi osa sitä suhdetta. Pidemmän päälle ei tule toimimaan homma noin, eihän se toimi nytkään! Ikävä tilanne. Toivottavasti saatte puhuttua asiat halki. Kun kyse ei ole siitä että sinä pienempi tuloisena tuhlailisti korkokenkiin tms. vaan autohan on tarvekalu (jos ette tule toimeen ilman kahta autoa?). Tsemppiä!

NAISELTA puuttuu oman autonsa renkaista. Miksi nainen ei pyydä rahaa omilta vanhemmiltaan tai isovanhemmiltaan niihin renkaisiin??? Vähintään puolikasta puuttuvasta osasta.

Hyvänen aika kuinka sikamaisia naisia Suomesta löytyy, ovat valmiita viemään jotkut isovanhempien lahjarahat.

Ai että NAISELTA puuttuu? Että kysytään rahaa auton renkaisiin ISOVANHEMMILTA, vaikka mies tienaa hyvin, ja miehellä varaa ostaa kallis tietokone? MITÄ vittua???

Millaisissa suhteissa te ihmiset elätte???

[QUOTE="Vieras";29111873]Mieheltä ei puutu mutta sinulta puuttuu? Helvetti sentään, te olette (muka) perhe!
Rahojen pitäisi olla yhteisiä!

Varmasti kamalaa ja aiheuttaa stressiä tuommoinen tilanne!

Ero olisi fiksu ratkaisu.[/QUOTE]

Miehen mukaan yhteistä tiliä ei voi olla niin kauan kuin tienaan huonommin. Ei käy, että molemmat laittaisivat palkasta tietyn prosenttiosuuden taloudenhoitotilille, sillä hän joutuisi maksamaan silti enemmän.

[QUOTE="Aapee";29111885]Miehen mukaan yhteistä tiliä ei voi olla niin kauan kuin tienaan huonommin. Ei käy, että molemmat laittaisivat palkasta tietyn prosenttiosuuden taloudenhoitotilille, sillä hän joutuisi maksamaan silti enemmän.[/QUOTE]

Ei meilläkään yhteistä tiliä ole. Rahat on silti yhteisiä.

[QUOTE="Aapee";29111226]Tarkennetaan nyt vielä, että mies maksaa kyllä suuremman osan asuinkuluistamme (vesi, sähkö, netti) ja minulle jää ruokahuolto sekä jätemaksut. Koiran kulut sekä kiinteistövakuutus maksetaan vuorotellen. Molemmilla on lisäksi omat lainat sekä muut laskut.

Mies vain ei halua osallistua mihinkään ylimääräiseen. Saattaa kyllä ostaa hetken mielijohteesta esim uuden pelikonsolin ITSELLEEN, mutta ei tarjoa esim ravintolassa ruokaa minulle.

Säästöjä ei voi käyttää, sillä niitä pitää säästää pahanpäivän varalle. Ymmärrettävää, mutta ne ovatkin vain hänelle.[/QUOTE]

kuulostaa exältäni, ja onneksi on ex.
kysy mieheltäsi, kannattaisiko erota ja hän sitten pakotetusti maksaisi elatusmaksut, vai eletäänkö yhdessä sovinnolla yhteistaloudessa.. voit myös kysyä mieheltä, mitä tekee jos vaikka sairastuu ja jää kokonaan tulottomaksi, silloin sinä tienaat enemmän, muttet maksa mitään miehen kuluja, se on vaan voi voi, mitäs on pienituloinen sitten.

elämässä on tapana pitemmässä jouksussa tasoittua nuo tulot ja rahan jakamiset, toinen maksaa välillä enemmän ja toinen välillä. Ja juuri tuo että sinun tulot kärsii siitä että olet äitiysvapaaalla jne, meinasiko miehesi maksaa sulle palkkaa siltä ajalta?

oikeesti, tuo ei tule toimimaan. mieti nyt, jos se on ollut seurusteluajalla sitä mitä oli, ja mitä on nyt, niin luulitko tosissasi että se siitä miksikään muuttuu. miehelläsihän on vielä mammansakin joka maksaa kuluja.

eri tulotasolla olevien ihmisten yhdessäolo on todella hankala toteuttaa, jos toinen/molemmat ovat tarkkkoja joka eurosta, ja pitävät tärkeänä asetelmaa mun rahat/sun rahat. hyväksikäyttötilanteet tietty aina asia erikseen, kukaan ei kai halua olla pohjaton kaivo, jonka rahoj vaan surutta käytettän. mutta että normi perheen eläminen ja hyvinvointi...

kun pääsin omasta miehestäni eroon ja tapasin nykyiseni, tajusin, miten vääristynyt ilanne meillä oli. ota sinäkin vähän etäisyyttä.

[QUOTE="Aapee";29111885]Miehen mukaan yhteistä tiliä ei voi olla niin kauan kuin tienaan huonommin. Ei käy, että molemmat laittaisivat palkasta tietyn prosenttiosuuden taloudenhoitotilille, sillä hän joutuisi maksamaan silti enemmän.[/QUOTE]

Onnistuu se ilman yhteistä tiliäkin (mikä olis kyllä ihan hyvä vaihtoehto). Kysymys on elinkustannusten jakamisesta.... Jos käyt kaupassa, ostatko hänelle olutta vaikket itse juo...? Hankalaa on kun kaikki pitää pilkulleen mennä omaksi hyödyksi eikä toiselle mitään...voi hitsi! Hankkikoon muijan joka tienaa yhtä hyvin kuin itse! Mieti kauanko tuota haluat katsella!

Ja taas kiittelen kun meillä on yhteisymmärrys siitä, että kaikki talouteen tuleva raha on yhteistä riippumatta siitä kuka sen tienaa. Ei tarvitse laskeskella kuka käyttää mitäkin ja mihinkin (kaikki isot menot päätetään ja hoidetaan yhdessä, laskut maksetaan siltä jolla on rahaa, kaupassa kumpikin osaa ostaa tarpeelliset ja osaa päättää ylimääräisistä pikkuostoista itse aikuisia kun ollaan..) eikä todellakaan tarvitse riidellä rahasta.
= Meillä tienataan perheelle, ei omaan napaan..

Voin kertoa jo vuosien kokemuksella että tämä todellakin toimii. Yhtään ei ole riidelty rahasta. Exän kanssa sen sijaan kaikki oli toisin, voi luoja sitä nillitystä jopa paristakin sentistä jonka muka hänen mielestään olin velkaa esim. kauppareissun jälkeen. HUh, onneksi on ex. :D

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos

Hahah!
Eli sitten kun sä tienaat enemmän kuin mies, niin miehelle sopii yhteinen tili sillä silloin SÄ joudut laittamaan sinne yhteiselle tilille enemmän kuin mies.

Voi luoja mikä pässi.

Mä en käsitä miten sä voit olla tuollaisen mulkvistin kanssa ja vielä väittää että "suhde on muuten hyvä". No on varmaan joo. Niinhän sen väkivaltaisten juoppojenkin vaimot aina hokee, että kun Pera on muuten niin hyvä mies ja rakastava isä, että ei se nyt niin haittaa jos se tissuttelee ja viikonloppuisin vähän mua hakkaa.

Sun ukkos, ap, ei välitä mistään muusta kuin rahasta. Se ei välitä susta eikä teidän tulevasta lapsesta, sille on tärkeintä vaan raha ja oma napa. Jokainen NORMAALI, EMPATIAA TUNTEVA ihminen ymmärtää että perhe on YHTEINEN yritys, jossa MOLEMMAT osallistuvat samalla tavalla perheen menoihin ja kuluihin. Myös niiden yhteisten lasten kuluihin.

[QUOTE="Aapee";29111152]Ensinäkään mulla ei ole työtä mihin palata (määräaikainen työsopimus).:/ Mutta hyvä kysymys! Hänen mielipiteensä tuntuu olevan se, että itsepä tämän lapsen halusin. Ei ole osallistunut kuluihin kuin muutamalla kympillä. Maksoi 30 euron talvihaalarin tulevalle vauvalle, kun kuukauden pyysin. Itse olen ostanut vauvalle kaikki muut vaatteet. Niihinkin olen kuulemma kuluttanut liikaa (n.100e käytettyihin vaatteisiin). Vauvan pitäisi ilmeisesti olla alasti varsinkin, kun syntyy joulukuussa.:([/QUOTE]

Miksi olet alkanut tekemään lapsia noin kusipäisen miehen kanssa? Itse jättäisin tuollaiset itsekkään miehen alta aikayksikön. Auttaako yhtään lastenhoidossa? Tuskinpa... Erotkaa, ei tuosta tule yhtään mitään. Keskenkasvuinen ja ilkeä mies.

[QUOTE="jep";29111895]

elämässä on tapana pitemmässä jouksussa tasoittua nuo tulot ja rahan jakamiset, toinen maksaa välillä enemmän ja toinen välillä. Ja juuri tuo että sinun tulot kärsii siitä että olet äitiysvapaaalla jne, meinasiko miehesi maksaa sulle palkkaa siltä ajalta?[/QUOTE]

Tuloni eivät oikeastaan tipu, koska tienasin v.2011 aika mukavasti. Saan siis äitiyspäivärahaa suunnilleen saman verran kuin palkkaa nyt.

[QUOTE="Aapee";29111829]Olen korkeakoulun käynyt ja mies "vain" ammattikoulun. Jos tekisin oman alani töitä, tienaisin jopa 1000€ enemmän kuin mies. Ongelma on se, että alallani ei ole töitä enkä halua siihen oravanpyörään ja raakaan kilpailuun enää, sillä edelliskerta laukaisi keskivaikean masennuksen. Viihdyn oikein hyvin kaupan kassana. Miehen mielestä hukkaan omat kykyni. Ehkä niin, mutta onko sillä väliä, jos itse olen tyytyväinen?[/QUOTE]

Jos oma työsi saa sinut voimaan huonosti ja aiheuttaa masennusta, niin tietenkin pysyt kaupassa töissä.
Tilanne on ehkä eri muutaman vuoden kuluttua ja voit sitten pyrkiä rahan kiilto silmissä sinne takaisin, jos siltä tuntuu.

Terveys ja hyvinvointi menee AINA edelle, kunhan pystyt syömään ja on katto päällä, niin valitse aina se terveys ennemmin.

Muita pointteja joita tuli mieleeni:

1. Te taistelette vallasta, ette siitä pojan vanhempien rahasta. Meillä on "kirjoittamaton sopimus" että miehen suvun puolelta tulleet rahat on tavallaan miehen hallinnassa, aina ne on käytetty yhteiseen hyvään, mutta miehellä on niihin isompi päätösvalta jos ei isovanhemmat ole antaneet niitä tiettyä tarkoitusta varten.

2. Sun mies on aika törkeä sinua kohtaan raha-asioissa. Sä et ole tippaakaan huonompi, vaikka tuot vähemmän rahaa teidän talouteen. Nämä on kipeitä asioita, mutta ne pitää käydä asiallisesti keskustelemalla läpi, vaikka se onkin joskus ahdistavaa.
Neuvotelkaa, mitä mies haluaa? Haluaa että lopetat osa-aikatyöt ja otat kokoaikaisen paikan?

Mitä se mies oikein haluaa? Mun mielestä teidän tilanne ei voi jatkua noin että mies ostaa 1400e tietokoneita ja sitten ei ole rahaa käyttää talvirenkaisiin?

[QUOTE="huhhuh";29111908]

Mä en käsitä miten sä voit olla tuollaisen mulkvistin kanssa ja vielä väittää että "suhde on muuten hyvä". No on varmaan joo. Niinhän sen väkivaltaisten juoppojenkin vaimot aina hokee, että kun Pera on muuten niin hyvä mies ja rakastava isä, että ei se nyt niin haittaa jos se tissuttelee ja viikonloppuisin vähän mua hakkaa. [/QUOTE]

Meillä ihan oikeasti on hyvä suhde! Teemme asioita yhdessä ja meillä on hauskaa. Lisäksi vaikea ja tapahtumarikas historia on liimannut meidät yhteen. Kukaan toinen ei voi koskaan ymmärtää menneisyyttäni samalla tavalla kuin tämä mies, sillä hän kävi sen läpi kanssani ja tuki kaikin mahdollisin tavoin.

[QUOTE="Vieras";29111934]Miltä susta ap tuntuu lukea näitä vastauksia? Ja eroehdotuksia? Onko niissä sun mielestä perää?[/QUOTE]

Eipä tuo kovin hyvältä tunnu. Mielestäni eroehdotuksissa ei ole perää, sillä tämä on kuitenkin yksi pisara meressä. Muuten suhde toimii kaikilla osa-alueilla kuin unelma. Ulkopuolisen korvaan tämä kuulostaa siltä, että olen kynnysmatto ja mies itsekäs paska, mutta itse tiedän totuuden. Mies ei ehkä arvosta työtäni, mutta arvostaa muuta, esim älykkyyttäni, empatiaani yms.

[QUOTE="Aapee";29111863]Kuten aiemmin sanoin, suhde on muuten hyvä, mutta raha-asiat hiertävät.[/QUOTE]

Mitä hyvää tuollaisessa suhteessa voi olla, jos toinen alistaa sinua? Ei tasa-arvoa, ei arvostusta. Ei halua maksaa laskuasi edes ravintolassa? Mitäs rakkautta tuo tuollainen on??

Avaa silmäsi tyttö hyvä, olet narsistin tai muuten vaan kusipään kanssa naimisissa, ja elämästäsi tulee aikamoista helvettiä kun lapsi syntyy. Eroa ennen kuin menetät mielenterveytesi. Teidän suhde ei TODELLAKAAN OLE HYVÄ!

[QUOTE="Aapee";29111957]Eipä tuo kovin hyvältä tunnu. Mielestäni eroehdotuksissa ei ole perää, sillä tämä on kuitenkin yksi pisara meressä. Muuten suhde toimii kaikilla osa-alueilla kuin unelma. Ulkopuolisen korvaan tämä kuulostaa siltä, että olen kynnysmatto ja mies itsekäs paska, mutta itse tiedän totuuden. Mies ei ehkä arvosta työtäni, mutta arvostaa muuta, esim älykkyyttäni, empatiaani yms.[/QUOTE]

Sepä kiva että se riittää sulle. Kukas teillä ostaa ruoat pöytään, tuleva lapsesi ei ikuisesti syö tissimaitoa, lääkärit maksaa yms. ole nyt edes niin järkevä että otat sille lapselle vakuutuksen ennen syntymää hoitokuluihin.

Kuulostaa sellaiselta mieheltä, joka ei tule auttamaan kertaakaan lapsen hoitamisessa, joten valmistaudu valvomaan yöt, imettämään päivät ja yöt,vaihtamaan vaippoja yksin jne. Itsekäs mies, joka ei ole valmis isäksi, koska ei edes ole henkisesti valmis olemaan suhteessa. Tulet vielä kärsimään kovasti tässä suhteessa ap, jos et avaa yhtään silmiäsi. Mies kohtelee sinua rumasti! Miten voit kuvitella että hän oikeasti rakastaa sinua???

Mitenkäs tää vauva-asia? Mies ei halua osallistua, koska vauva oli sun toive. 30 euron haalariakin kinusit kuukauden..
Miten ajattelit että mies osallistuu vauva-arkeen ja siitä syntyviin kustannuksiin?

Laahaa se mies lastenvalvojalle kuulemaan minkä verran hänen on oikeudenmukaista osallistua lapsensa elatukseen. Ja mitkä kaikki tuet sinä saisit yksinhuoltajana, mutta et saa kun se miehenpaska asuu samassa huushollissa.

Realiteettiterapiaa.

[QUOTE="vieras";29111989]Sepä kiva että se riittää sulle. Kukas teillä ostaa ruoat pöytään, tuleva lapsesi ei ikuisesti syö tissimaitoa, lääkärit maksaa yms. ole nyt edes niin järkevä että otat sille lapselle vakuutuksen ennen syntymää hoitokuluihin.[/QUOTE]

Vakuutus on otettu jo. Se on sovittu maksettavaksi puoliksi kuten koirankin vakuutus.

Mutta minä vastaan ruokapuolesta meillä. Se on ainoa asia, jonka tässä taloudessa maksan minä..

[QUOTE="vieras";29111995]Kuulostaa sellaiselta mieheltä, joka ei tule auttamaan kertaakaan lapsen hoitamisessa, joten valmistaudu valvomaan yöt, imettämään päivät ja yöt,vaihtamaan vaippoja yksin jne. Itsekäs mies, joka ei ole valmis isäksi, koska ei edes ole henkisesti valmis olemaan suhteessa. Tulet vielä kärsimään kovasti tässä suhteessa ap, jos et avaa yhtään silmiäsi. Mies kohtelee sinua rumasti! Miten voit kuvitella että hän oikeasti rakastaa sinua???[/QUOTE]

Mies odottaa vauvaa jo innolla. Pitää muutenkin lapsista ja hoivaa kavereiden lapsia. Sen suhteen en ole huolissani.

Ja kuvittelen hänen rakastavan, kun meni naimisiin kanssani, halusi lapsen ja seisoi rinnallani sellaisina hetkinä, joina joku muu olisi kokenut helpommaksi lähteä.

Sellainen juttu pohdittavaksi sinulle ja miehellesi, että vanhempi on aina elatusvelvollinen suhteessa lapseensa. Suhteessa tuloihinsa eli elatuskykyynsä ja myös asuessaan yhdessä toisen vanhemman kanssa. Elatusvelvollisuus ei siis ala erosta, kuten moni kuvittelee (elatusmaksut) vaan ihan siitä lapsen olemassa olosta..!

Näitä kun lukee, en yhtään ihmettele, miksi niin iso osuus suomalaisista avioliitoista päättyy eroon. Olisi kiva nähdä näiden ap: n toimintaa puollustavien kirjoittajien toiminta, kun heidän pitäisi antaa omien sukulaistensa rahalahjoja miehensä päättämään käyttötarkoitukseen.

Meillä ainakin joululahjarahat ja muuten vaan saadut rahojen käytöstä päätetään yhdessä. Joskus kun tarvitaan esim. pesukone menee siihen, joskus yhteiseen hemmotteluun tai ostetaan molemmille vaatteita tms. kivaa. Tökeröä käytöstä mieheltä, kun YHTEISET lahjarahat käytti LUPAA KYSYMÄTTÄ. Mikä sun ongelma oikeen on, kun jankkaat siitä, että ap nyhtää miehen vanhemmilta rahaa? Et ilmeisesti osaa lukea, että miehen vanhemmat antoivat NAISELLE ja miehella yhteiseksi lahjaksi, jolloin naisen ja miehen molempien pitäisi päättää käytöstä. Jos olisi annettu miehelle, ongelmaahan ei olisi. Varmasti sä olisit ihan pöyristynyt jos joku muu käyttäis sun rahoja ilman lupaa.

[QUOTE="Aapee";29112041]Mies odottaa vauvaa jo innolla. Pitää muutenkin lapsista ja hoivaa kavereiden lapsia. Sen suhteen en ole huolissani.

Ja kuvittelen hänen rakastavan, kun meni naimisiin kanssani, halusi lapsen ja seisoi rinnallani sellaisina hetkinä, joina joku muu olisi kokenut helpommaksi lähteä.[/QUOTE]

Onko tää provo, vai vääristeletkö nyt asiaa omassa päässäsi?
Ensin mainitsit että mies on sanonut että itsehän halusit tämän vauvan.( Eikä suostu maksamaan vauvaa varten mitään?)
Se ei kuulosta siltä, että mies halusi lapsen, ja odottaa sitä innolla?

Oli miten oli, luulen että elät harhassa, ja toivon että tämän ketjun vastaukset saa sinut vähän miettimään...

Suhteenne on kaikkea muuta kuin normaali, ja miehesi on erittäin ilkeä sinua kohtaan raha-asioissa.

Yhteistyössä