Riita miehen kanssa, mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermostunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermostunut

Vieras
Mies on siis kuulemma totalisen kypsä siihen, että jatuvasti valitan ja haukun häntä. Mielestäni en kyllä häntä hauku, mutta oletan ja odotan samanlaista huolehtimista kotitöistä, kuin itsellänikin. Esim. viime viikolla mies lähti viemään roskia ja viipyi matkallaa tunnin, kun jäi juttelemaan naapurin miehen kanssa. Mä sillä välin annoin lapsille iltapalat, siivosin pöydän, laitoin lapset iltapesulle ja nukkumaan, menin itse pikapika suihkuun, koska kuopus itku sängyssään... Ja sitten mies tulee muina miehinä takas sisälle, kun oon just saanut kuopuksen hiljaiseksi, ja menee itse nukkumaan.
Aamulla sanoin sitten hänelle, että pyykit odottaa. Mulla oli illalla niin kädet täynnä töitä, etten tosiaan ehtinyt niitä laittaa, joten on parempi ettei ne ole mua täällä töistä tullessa vastassa enää.

Tämä siis tyypillistä eloamme. Mulla ei ole aikaa yhtäkkiä piipahtaa ulkona ja jaaritella puhelimessa tuntikausia ilman huolen häivää, kyllä vaan hommia siis lasten ja kodin kanssa iltaisin riittää sen verran.

Mies siis meillä tekee ruokaa, hoitaa lapsia, siivoaa, eli kyse ei ole siitä, että nuo asiat meidän perheessä jotenkin kuuluisivat minulle.

No, mies on siis saanut tarpeekseen valituksestani ja lauantaista saakka on ollut puhumatta minulle. Yleensä hän ei riitaa tai mykkäkoulua pidä yllä, eli kypsyminen on nyt selvästikin hyvin todellista.

Pitäiskö mun nyt sitte antaa olla, siis kotitöiden osalta... olla tekemättä mitään ja sanomatta niistä mitään. Hukutaan rauhassa paskaan, sitä mies kai sitten haluaa?

siis öö?
totuushan on että sellanen kyttäily ja valittaminen on perseestä. kun kuitenkin kirjoitat et mies osallistuu ja tekeekin.
mikä täs nyt harmitti sit taas oikeesti ? se et mies jäi ilman lupaa juttelee vai mikä?

Sopikaa molemmille "omat kotityöt" ja toinen ei puutu asiaan. Molemmat saa sit päättää tekeekö yöllä, illalla, kerralla vai pikkuhiljaa eikä naputusta tule.

Mies ei ollut reilu, mutta ei tuo sunkaan kommentti kovin kivan kuuloinen ole :/

Muistakaa että yhdessäolo ei ole pakko, vaan sitä on ainakin aikanaan ihan itse haluttu ja sen mukaan pitäisi toimia että molemmilla olisi kiva olla kotona puolison kanssa. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
siis öö?
totuushan on että sellanen kyttäily ja valittaminen on perseestä. kun kuitenkin kirjoitat et mies osallistuu ja tekeekin.
mikä täs nyt harmitti sit taas oikeesti ? se et mies jäi ilman lupaa juttelee vai mikä?

Siis to oli vaan esimerkki siitä mitä usein tapahtuu, eli mies häipyy yhtäkkiä pihalle ja on siellä ties kuinka kauan, vaikka kotona olis just joku tilanne päällä siis iltatoimet jne. Ei jutteluun mitää lupaa tarvii, vaan sen että huomioi sen tilanteen munkin kohdalta. En mäkään lähde vaikka lenkille sanomatta toiselle ja kun tuo tosiaan on toistuvaa :(

Ymmärrän sua ap. Mutta ymmärrän myös miestäsi. Kuulostaa siltä, että vaadit melko paljon, jollei miehesi saa "jaaritella", kuten sanoit itse muiden ihmisten kanssa. Jos miehesi pitää yllä suhteita "muuhun maailmaan" enemmän kuin sinä? Onko hän sosiaalisempi kuin sinä? Omalle kohdalleni voin sanoa, että jos ukkoni estäisi minua "jaarittelemasta" välillä puhelimeen, se ukko olisi entinen. Pyykeillä ja muilla on on se onni, että ne ei valita, vaikka odottaisivat pitkäänkin. Hukutteko aikuisen oikeesti paskaan? Liioitteletko? Hankkikaa kotiapua tai jotain, jos näin on. Ja lasku miehen maksettavaksi off course!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis öö?

Siis to oli vaan esimerkki siitä mitä usein tapahtuu, eli mies häipyy yhtäkkiä pihalle ja on siellä ties kuinka kauan, vaikka kotona olis just joku tilanne päällä siis iltatoimet jne. Ei jutteluun mitää lupaa tarvii, vaan sen että huomioi sen tilanteen munkin kohdalta. En mäkään lähde vaikka lenkille sanomatta toiselle ja kun tuo tosiaan on toistuvaa :(

ok. mut tuos ekas viestis jo sanot et oletat ja odotat miehen tajuavan ja tekevän niiku sie.
oletko sanonut miehelle asiasta? jutellut rauhassa miltä se SINUSTA tuntuu jne. jos sun mies ei oo ihan oikeasti urpo, enkä usko et on , ni eiköhän hän sitten ota asian omakseen.

Alkuperäinen kirjoittaja kimallus:
Ymmärrän sua ap. Mutta ymmärrän myös miestäsi. Kuulostaa siltä, että vaadit melko paljon, jollei miehesi saa "jaaritella", kuten sanoit itse muiden ihmisten kanssa. Jos miehesi pitää yllä suhteita "muuhun maailmaan" enemmän kuin sinä? Onko hän sosiaalisempi kuin sinä? Omalle kohdalleni voin sanoa, että jos ukkoni estäisi minua "jaarittelemasta" välillä puhelimeen, se ukko olisi entinen. Pyykeillä ja muilla on on se onni, että ne ei valita, vaikka odottaisivat pitkäänkin. Hukutteko aikuisen oikeesti paskaan? Liioitteletko? Hankkikaa kotiapua tai jotain, jos näin on. Ja lasku miehen maksettavaksi off course!

No mun puolesta saa jaaritella, jos sitten hoitais ne työt sen jälkeen, mutta yleensä menee sitten suoraan nukkumaan, löhöämään sohvalle tms. Ja monet työt sellaisia että pitää tehdä valmiiksi seuraavaa päivä varten niinku pyykkihuollon on aika säännöllisesti pelattava.
Mutta tiedän kyllä, että oon aika vaativa ja sanon kovasti :(

Jep, miehet ei tajua eleistä, ilmeistä, mökötyksestä eikä muusta vastaavasta. Mieheille pitää sanoa suoraan ja asiallisesti ilman vit***ua niin voi mennä perillekin.

oikein: Minä en pidä kun...
väärin: sinä et koskaan tai aina sinä...

ja tänään ei mies ole tullut suoraan töistä kotiin eli on siis suuttunut edelleen. Mutta mä oon just niin ilkeä, että kostan heti huomenna eli mä en tulekaan töistä kotiin. Hänellä on menoa huomenna illalla joten saa hankkia lapsenvahtia jos menoihinsa meinaa päästä, koska mun ei kotona näy. Eihän hänkään siis tänään kysynyt olisko mulla ollut menoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sopikaa molemmille "omat kotityöt" ja toinen ei puutu asiaan. Molemmat saa sit päättää tekeekö yöllä, illalla, kerralla vai pikkuhiljaa eikä naputusta tule.

Mies ei ollut reilu, mutta ei tuo sunkaan kommentti kovin kivan kuuloinen ole :/

Muistakaa että yhdessäolo ei ole pakko, vaan sitä on ainakin aikanaan ihan itse haluttu ja sen mukaan pitäisi toimia että molemmilla olisi kiva olla kotona puolison kanssa. :flower:

peesailen tätä. Oottekste jotenki hukas? Perhepalaveri pystyyn, jossa sovitte uudelleen pelisäännöistä.

siis öö?

ok. mut tuos ekas viestis jo sanot et oletat ja odotat miehen tajuavan ja tekevän niiku sie.
oletko sanonut miehelle asiasta? jutellut rauhassa miltä se SINUSTA tuntuu jne. jos sun mies ei oo ihan oikeasti urpo, enkä usko et on , ni eiköhän hän sitten ota asian omakseen.

No mielestäni olen sanonut, mutta en varmaan sitten nätisti vaan yleensä kiukkuisesti, hö.

ja tänään ei mies ole tullut suoraan töistä kotiin eli on siis suuttunut edelleen. Mutta mä oon just niin ilkeä, että kostan heti huomenna eli mä en tulekaan töistä kotiin. Hänellä on menoa huomenna illalla joten saa hankkia lapsenvahtia jos menoihinsa meinaa päästä, koska mun ei kotona näy. Eihän hänkään siis tänään kysynyt olisko mulla ollut menoa.

nyt sä sit toimit mielestäs kovinkin aikuismaisesti? Kuinka vanha olet? 21?

Tuo loppulause kyllä kuulostaa, hmm... paitsi tietysti kiukunpurkamiselta, niin myös marttyyriudelta. Ja jos mies vähänkin kuulee sitä äänestäsi, niin hänen ärtymyksensä on taattu. Se on myrkkyä!

Mutta sitten taas, on miehiä jotka ovat itse niin marttyyriä, että MITÄÄN kritiikkiä ei pidä kuulua vaikka he makaisi lahnana soffassa. Eli turmiohan siitä tulee, oli kumpi tahansa taipuvainen uhriutensa alleviivaamiseen, niin ettei kotitöiden järkevästä määrästä ja tekemisestä voida neuvotella.

Teillä on nyt joku valtataistelu parisuhteessanne menossa. Koittakaa keskustella asiasta, tuollaiseen kostokierteeseen ajautuminen saattaa pahimmillaan tuhota suhteenne. Tarkoitushan on kuitenkin toimia kumppaneina yhteiseksi hyväksi?

Alkuperäinen kirjoittaja lissu:

peesailen tätä. Oottekste jotenki hukas? Perhepalaveri pystyyn, jossa sovitte uudelleen pelisäännöistä.

Ilmeisesti ollaan hukassa, tää on ihan uusi tilanne. Mies ei ikinä ole käyttäytynyt noin. Siis ollut puhumatta, soittamatta tms. näin kauaa.

Lapsellista. Tuolla käytöksellähän se sopu saadaan aikaan

Alkuperäinen kirjoittaja vieraskin:

nyt sä sit toimit mielestäs kovinkin aikuismaisesti? Kuinka vanha olet? 21?

En toimi, enkä ajattele nyt yhtään aikuismaisesti. Mä oon jo 31, mutta nyt kun oon suuttunut, niin tunnen kuinka ajattelen ja käyttäydyn kuin teini.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Teillä on nyt joku valtataistelu parisuhteessanne menossa. Koittakaa keskustella asiasta, tuollaiseen kostokierteeseen ajautuminen saattaa pahimmillaan tuhota suhteenne. Tarkoitushan on kuitenkin toimia kumppaneina yhteiseksi hyväksi?

Olet oikeassa, mut en mä kiukkuisena osaa...

toisaalta itse oletat automaatisesti miehesi tulevan kotiin suoraan töistä.
jos sinulla ei ole mitään menoa,ni mikä on ongelma? ja jospa olisikin, niin olisit soittanut vaan miehelle että tekisitte "vahdinvaihdon".
tuollanen kostokierre sun muu on jotain mitä en itse pysty ymmärtämään .

Lapsellista. Tuolla käytöksellähän se sopu saadaan aikaan

Niinpä. Mut miks mun aina täytyy ajatella koko perhettä, joka ikisessä menossa tai tulossa? Miksei miehen tarvi?

toisaalta itse oletat automaatisesti miehesi tulevan kotiin suoraan töistä.
jos sinulla ei ole mitään menoa,ni mikä on ongelma? ja jospa olisikin, niin olisit soittanut vaan miehelle että tekisitte "vahdinvaihdon".
tuollanen kostokierre sun muu on jotain mitä en itse pysty ymmärtämään .

En mäkään normaalitilanteessa pysty ymmärtämään. Me ollaan oltu kymmenen vuotta yhdessä, avoimuus, kaikesta puhuminen oli monta vuotta meille se kantava voima. Jotain on tapahtunut...

Yhteistyössä