Riisihäröt.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viblsp-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Viblsp-

Aktiivinen jäsen
11.11.2008
8 146
0
36
Puuroriisin mukana tuli ötököitä, jotka ilmeisestikin ovat riisihäröjä. :x Miten nuo saa parhaiten pois? Inhottavaa, kun niitä on näkynyt jopa suihkuhuoneessa ja makkarissakin, kattilakaapissa, leikkuulaudoilla ja tietenkin ennen kaikkea kuiva-ainekaapissa.

Saiskohan H2O ultra mop hävitettyä ne kokonaan, vai tarviiko kunnon tujuja aineita?

Iljettää. :mad:

Riippuu paljonko niitä on.. meillä riitti kun heitettiin viljat menemään. Jos on paljon, soita isännöitsijälle (vai mikä asumismuoto teillä onkaan)

"Torjunta: jos tuotepakkauksesta löytyy riisihäröjä vain hyvin vähän, pakkaukset voidaan desinfioida pakastamalla niitä yhden viikon ajan -25 – 30 °C lämpötilassa. Laajemmin saastuneet tuotteet hävitetään. Yleinen siisteys ja imurointi estää riisihäröjen lisääntymisen komeroissa ja varastotiloissa. Pahoin saastuneiden rakenteiden käsittelyyn käy pyretriinisumutteet ja ruiskutteet."

http://www.ilmajoki.fi/Ympterveydenhuolto/Riisih%C3%A4r%C3%B6.htm

Riippuu paljonko niitä on.. meillä riitti kun heitettiin viljat menemään. Jos on paljon, soita isännöitsijälle (vai mikä asumismuoto teillä onkaan)

"Torjunta: jos tuotepakkauksesta löytyy riisihäröjä vain hyvin vähän, pakkaukset voidaan desinfioida pakastamalla niitä yhden viikon ajan -25 – 30 °C lämpötilassa. Laajemmin saastuneet tuotteet hävitetään. Yleinen siisteys ja imurointi estää riisihäröjen lisääntymisen komeroissa ja varastotiloissa. Pahoin saastuneiden rakenteiden käsittelyyn käy pyretriinisumutteet ja ruiskutteet."

RIISIHR

Google kertoi, että pyretriinia löytyy esimerkiksi Raidista. Kiitos linkistä. :)

Oon heittäny menemään avonaiset pakkaukset, koska en halua syödä mitään, mihin ötökkä on mahdollisesti koskenut. :D Imuroitu on, samoin olen kaapin pessyt, mutta nyt sitten selvisi, että se oli tosiaan se riisipussi, koska siellä niitä oli PALJON. Ilmeisesti avaamattomassa pussissa oli jonkinlainen reikä, josta ötököitä on päässyt pois. :/

kyllä ne pois saa: kaikki kuivaruuat purkkeihin, ei saa jättää ruuantähteitä, kunnon imurointi, desinfiointi ja lopuksi myrkytys (voi joutua tekemään parikin kertaa). jos eivät lähde, tulee ne jostain toisesta asunnosta teille, jos siis asutte esim. kerrostalossa.

Sori mutta mä olen muuttanutkin välillä :D
Mutta oikeesti, mitkään temput ei auta, jos niitä tulee myllystä jauhojen tms. mukana.
Tsemppiä taisteluun :)

:D Kuulostaa ihan sokeritoukilta, nekin mokomat muuttivat mukana parikin kertaa. :S Nyt ollut jonkun 1-2 vuotta pois, kunnes näin pari päivää sitten niitäkin taas suihkuhuoneessa, argh. :D Sitkeitä sissejä...

Yhteistyössä