riisifrutti ja rahkat ja pastöroimaton maito ( raskaus asiaa )

Levoton Strutsi

Aktiivinen jäsen
23.11.2006
4 891
0
36
Onko ne tehty pastöroimattomasta maidosta? kun ei niissä ainakaan lue että pastöroitumaito vaan pelkkä maito.

Ja sit tuossa neuvolan antamassa lapussakin lukee että pastöroimaton maito ja juustotuotteet. entäs sit nää jogurtit, rahkat yms.?

Mä oon niin pihalla näiden nykysuositusten kanssa :ashamed:
Pitääkö mun vaan syödä pastöroitua jogurttia ja maitoa koko 9 kk? :o

helvetin vaikea sana tuo pastöroitu ja pastöroimaton.

Lähes kaikki Suomessa myytävät maitotuotteet on tehty pastöroidusta maidosta. KAIKKI valion. ingmanin yms tuotteet on varmasti. Oikeestaan ainoo missä Suomessa törmää pastöroimattomiin tuotteisiin on erikoisjuusto-osastolla. Mutta siis esim. Valion valkohomejuusto on tehty siihen pastöroituun maitoon eli on ok.. =)

Tiedätkö mä jäin miettimään viime viikolla samaa noista riisifrutti-tuotteista. Vetäisin yhden light riisifrutin välipalaksi (olen raskaana, nyt rv 5 + 6). En mä edellisissä raskauksissa jugurtteja syynäillyt, söin hyvällä ruokahalulla. Nyt vain jostain syystä tulee näitä "vältä näitä raskauden aikana"-listoja joka tuutista ulos. Itse sitten päättelin, että en ala tuosta stressiä ottamaan. Se on jo syöty ja uskon vahvasti siihen, että se on tehty pastöroidusta maidosta.