Riisi ja pasta soseet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nata

Vieras
Sellaista kyselisin että kun meillä on nyt poika 6kk ja ajattelin tehdä itse riisi-kana ja pasta-kana soseita, että oletteko laittaneet pelkkää riisiä ja pelkkää pastaa vai aina perunaa myös? Kun kaupan soseissa on aina perunaa lisänä, ainakin noissa 5kk ikäisille olevat...

En ole laittanut riisi- tai pastasoseisiin koskaan perunaa. Muita kasviksia kyllä olen laittanut. Riisisoseen olen tehnyt siten, että keitän lihan ja kasvikset suunnilleen kypsiksi, ja lisään sitten sekaan riisihiutaleita. ja kun kaikki on kypsää, soseutan sauvasekoittimella hienoksi. Näin voin käyttää kaiken keitinveden soseeseen, eikä siitä tule liian löysää. Aika samaan tapaan teen myös pastasoseet.

Ja pakastuksen ne kestävät hyvin, tosin ainakin riisisose ""kuivuu"" jonkin verran pakastimessa, eli saa olla aika löysää kun laitetaan sinne tai sitten sitä voi löysentää vaikka maidolla ennen syöttämistä.

Itse olen laittanut perunasoseen sekaan riisiä ihan sellaisenaan. Eli tavallisia riisejä, joita olen itselleni keittänyt ja ylijäämät olen sitten tarjonnut vauvalle. Tulee samalla totutettu karkeampaan ruokaan. Pastaa ei vielä olla kokeiltu. Poika 9½kk.

Joo. Siis sellaiselle 5-7kk ikäiselle. Sitten kun vauva syö jo kökköisempää ruokaa, voi käyttää kokonaista riisiä. (Puuroriisi tulee pehmeämpää, joten olen käyttänyt sitä.)

Yhteistyössä