Kaupan valmissose ruuat vauvalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nekoy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nekoy

Vieras
Ois tarkotus alkaa antaa soseita ja ajattelin et voisin nyt näin laiskana tarjota perunasoseen kaupan purkista kun ei viittis pelkkää perunaa alkaa keittämään.

Yritin nopeesti kaupassa tiirailla soseita mut silmään pisti vaan peruna-porkkana soseet ym. peruna+jokumuu soseet. Onko siis pelkkää perunasosetta olemassa??

Niin ja vielä et kun ootte ite tehny peruna soseen ni ootteko haarukalla, siivilänläpi vai millä soseuttanu perunan? Onko kokemuksia millä tulis parasta?

Minä muussasin haarukalla. Lisäsin siihen vain rintamaitoa, jotta koostumus olisi sopiva. Ei kyllä ole helpompaa asiaa, kuin perunan keittäminen, joten tee ihmeessä edes se itse! :)

Laita peruna siivilän läpi. Aluksi vauvat ovat melkoisia hienohelmoja soseiden kanssa. Yksi mikä myös kannattaa muistaa on Oolannin perunasosepussi pakasteesta. Se on pelkkää perunaa ja sitä on näppärä lisätä muiden soseiden joukkoon. Muita kasvissoseita kannattaa tehdä iso satsi kerralla ja pakastaa annoksina. Ottaa pakkasesta sitten vaikka kuution porkkanaa ja siihen sitä perunasosetta joukkoon. Näppärää ja helppoa! Perunaa ei kannata pakastaa itse, menee rakenteeltaan huonoksi pakkasessa.

Ai ei oo valmiina soseena, no voi hitto..

Joo siis teinkin jo ite mut ajattelin näin alkuun ku pelkkää perunaa maistellaan ni olla laiska ja ostaa kaupasta, täytyy tehä jatkossakin itte.

Säilyy kai se perunasose jääkaapissa nyt ainakin vuorokauden tai et voi parina päivänä tarjota samaa sosetta? Ku vielä maistiaiset niin kovin pieniä ni ei viittis kokoajan olla yhtä perunaa keittämässä..

Kannataa napata sieltä pakastealtaasta se oolannin perunasosepussi. Kypsää "perunaraetta" johon on helppo lisätä esim. rintamaitoa. Siitä saa takuulla sileää sosetta. Ja se pussi säilyy kauan pakastimessa

minusta semperillä on perunamuussi nimistä lastenruokaa(ainakin oli vielä reilu vuosi sitten). mutta jos totuta tapsen niihin kaupan soseisiin niin voipi hyvinkin olla että ei sitten enää myöhemmin ne sun omatekemät kelpaa. suosittelisin kuitenkin niitä omatekemiä. kolme päivää olen käyttänyt jääkaapista, hyvin vaan kuumentaa sitten jos epäilyttää. jääpalamuottiin pakastat sitten niitä kasvissoseita niin saat sulatettua pienen määrän kerralaan, pelkkä pottu pakastuu huonosti, mutta muiden seassa menee kyllä

Voit keittää parin kolmen päivän perunat, mutta muusaa vasta ennen tarjoilua. Tai sitten keität ja muusaat enemmän ja pakastat sellaisia annoskokoja. Sitä muusattua perunaa voit ohentaa korvikkeella tai rintamaidolla, ja tämä ennen tarjoilua.

Meillä aloitettiin maistelu porkkana- ja maissisoseilla, niitä kun sai pelkästään. Aika nopeasti siirryttiin siitä sit peruna-porkkana, peruna-kukkakaali soseisiin ja hedelmä soseisiin. En ole juurikaan tehnyt lapsille soseita itse, kaupasta on kaikki ostettu. Tietty jos muut ollaan syöty perunaa, niin oon siitä samasta soseuttanut vauvalle.

Kiitos vastauksista!

Tarkoitus olisi kyllä tehdä soseet itse :) Eiköhän se tästä lähde pyörimään. Toi pakastaminen jääpalamuoteissa on kyllä hieno keksintö, tosi kätevää. Me nyt rauhassa alotellaan pelkällä potulla ja lisäillään pikkuhiljaa muuta joukkoon.

Niin muuten, saako tuota bataattia kotimaisena? Kun kaupassa näin vaan Yhdynvaltalaista, eikö Suomessa kasvateta olleskaan? Nyt on kyllä hyvä kun saa kotimaista kukka- ja parsakaalia kaupasta.

Uusimmat

Yhteistyössä