Meillä oli alkuun vähän samanlaisia tilanteita.
Muksun ekan vuoden aikana mies teki pitkiä työreissuja, jopa 3-4 viikkoa putkeen. Ja tuli kotiin kuin hotelliin. Asenteella, että hänellä on nyt ansaitut vapaat, hänpä nukkuu ja lataa akkuja koko vapaansa.
Ja ärsyyntyi, jos pidin mulle ja muksulle tuttua rytmiä yllä. Eli jos aamupalan jälkeen puin meitä ulos niin tuli siihen vinkumaan, et onko teidän pakko tehdä noin ja näin. Ja että hän ei ainakaan tee mitään vapaapäivinään ennen puoltapäivää tms.
Kunnes mun mitta tuli täyteen ja avauduin mun vapaapäivistä. Että niitä on ollut tasan nolla. Että kun mun äitini tuli "auttamaan" meille kun mies oli ekoilla reissuillaan niin se tarkoitti sitä, et mutsi istui sohvalla passattavana, arvosteli kaiken kodin kunnosta lapsen vaatetuksen kautta naapureihin. Että älä sinä stana tule mulle kertomaan kuinka on raskasta, vaihtaisin sekunnissa tän arjen siihen, et ajelen muutaman viikon keskieuroopassa paikasta a paikkaan b!

:ashamed:

Mä siis kilahdin ihan täysin. Mies se istui huudonkin jälkeen vielä varmaan puolituntia paikallaan hiljaa, ja sit käytiin vähän rauhallisemmin asiaa läpi uudelleen.
Mutta sen jälkeen ei ole juuri ollut sanomista.
Ja tottakai mies lepää työputken päätteeksi, muttei todellakaan kaikkia vapaapäiviään, vaan nykyään hyppää arkeen vaikka suoraan työreleissä.