Riidan jälkeen uusperheessä puoliso ilmoitti, että

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kun kuulin, että täällä on käynnissä tällainen keskustelu, päätin tulla kertomaan asiasta oman näkemykseni. Ensinnäkin kummallista, että tässä on kerrottu vain osa totuutta. Kerron siis loput.
Jos vielä ei tullut kaikille selväksi, niin olen se puoliso ja nainen.

Kyse oli tilanteesta, jossa kysyin joulusta ja siitä, onko miehen lapsi meidän kanssa vai äitinsä. Mies tokaisi, että mitä se edes sinulle kuuluu, missä hänen lapsensa on. Ja kun kerroin, että olisi kiva tietää, millä kokoonpanolla perheemme joulua viettää, hän tokaisi, että mikä ihmeen perhe me edes ollaan. Näiden kommenttien seurauksena tuli kieltämättä tunne, että en kuulu tähän juttuun ja että hoitanee sitten myös kaiken muun lapseensa liittyvän jos asiat ei minulle kuulu. Koitin näistä saada puhuttua, mutta mies kieltäytyi. En mitenkään myöskään ollut puhumatta hänen lapselleen. Oli tilanteista niin paha mieli, että en kyennyt edes omalle lapselle kunnolla puhumaan, kun tuntui, että pillahdan itkuun.
Nyt olen huomannut, että mies haluaa erota ja käyttää kaikki mahdolliset keinot satuttaakseen minua ja pääsee näin ollen eroon minusta.

Toinen asia, mikä tähän liittynee on se, kun eräänä lauantaina olimme sopineet puistoon menosta. Olin ystäväni kanssa käymässä kaupassa ja ajattelin, että lähdetään kun tulen kotin. Kotiin tultuani huomaan, että mies juo viiniä edellisen illan kaljoittelujen päälle. Hermostuin asiasta ja ajattelin, että parempi poistua ennen kuin alan asiasta riitelemään ja parempi nyt vaan tuulettaa mieltä. Otin oman lapseni mukaan kun lähdin kotoa. Tähän liittyi se, että mies on sairas ja alkoholin käyttö voi olla kohtalokasta tähän sairauteen. Hermostuin siis lähinnä siitä, että meinaako se ehdoin tahdoin itsensä tappaa, eikö yhtään välitä itsestään. En näe alkoholia ongelmana muuten suhteessamme ja itsekin sitä kovasti pidän.
Kun olin lähtenyt, oli miehen lapsi ilmeisesti alkanut itkemään sitä, kun lähdin vain oman lapseni kanssa. Tämä ei missään nimessä ollut tarkoitus, että itketän hänen lasta. Ajattelin, että syytä poistua ettei tule riitaa. Käsittääkseni miehellä on myös vastuu selittää lapselle tilanteita niin ettei heitä tarvitse itkettää.

Nyt mies itse on poissa kotoa, on ilmoittanut että on yötä pois, mutta ei mitään muuta, missä on jne. Minä täällä toki selittelen lapselleni, että on siellä ja siellä.

En ole lapselleni vielä kertonut tilannetta muuten, mutta pakkohan se on kertoa, kun kyselee ja huomaahan se jo. Olen myös koittanut saada miestä mukaan pelastamaan meidän avioliitto, mutta ei ole ollut suostuvainen. Nyt tiivistettynä totean siis, että mies koittaa tehdä minusta syyllistä, jotta voisi helpommin erota. Hän on myös kertonut minulle, että tunteensa ovat viilentyneet. Pakko siis kohdata tosiasiat minunkin. Syytä en tiedä, miksi täällä on asiaa jakanut. Ehkä hakeakseen kannustusta eroon. Sitä näyttää saaneen. En ole koskaan kohdellut hänen lastaan huonosti enkä kohtele.

Viimeistään tää paljasti provoksi, ku sopivasti osui puoliso paikalle esittämään oman puolensa kolikosta.

Mutta menköön nyt. "ikinä en ole kohdellut lastaan huonosti" mitä nyt jätit hänet kotiin itkemään ja lähditte oman lapses kanssa puistoon. Hal uatko vuoden äitipuoli-patsaan?

Onneksi teillä ei ilmeisesti ole yhteisiä lapsia ja eroaminen on sitä myöten helpompaa.

Minä tiesin heti, että se puoliso on nainen. En voisi kuvitella miehen käyttäytyvän noin pikkumaisesti. Enpä näkisi tällä suhteella tulevaisuutta. Nainen on paljastanut luonteestaan piirteitä, jotka heijastuvat väistämättä muihinkin asioihin kuin tähän lapsiasiaan. Sinulla on oikeus olla todella loukkaantunut puolisosi käytöksestä. Hänellä ei ole ns. jalo luonne ja paljon kertoo se, että pystyy kohtelemaan lapsia epätasa-arvoisesti.

"Mies tokaisi, että mitä se edes sinulle kuuluu, missä hänen lapsensa on. Ja kun kerroin, että olisi kiva tietää, millä kokoonpanolla perheemme joulua viettää, hän tokaisi, että mikä ihmeen perhe me edes ollaan."

Kyllähän se aika selvältä kuulostaa, suhteen suunta. Ei elämän tarvi onnen pilvissä liehumista olla, mutta ei kyllä tuokaan kunnon elämää ole jos perheessä tuollaisia "tokaistaan". Etenkään jos vahingossakaan joku lapsista on kuulemassa.

aikuisten itsekkyyden vuoksi yritetään vaan asua saman katon alla, tuli hommasta jotain tai sitten ei, aika moni lapsi kärsii noissa uusperhe kuvioissa!:( Mutta mitä sen on väliä, kunhan äippä tai isukki on onnellinen, viis lasten tunteista!!

Mistä päättelit, että kyseessä oleva puoliso on nainen? Minä ainakin oletin hänen olevan mies ;)

Lusikat jakoon sanon minäkin. Jos kumpikin hoitaa omat lapsensa, sanoisin että sitten minun pitää muuttaa lähemmäs lapsen koulua, jotta voin viedä työmatkallani :D

Hyvin yksinkertaista. Miehet laittavat naiset selviytymään yksin arjesta, aivan kuten tässä aapeen tapauksessakin.

Taitaa aapeelle tulla hankalat paikat, jos lähtee tuosta suhteesta, koska ei nytkään kykene hoitamaan lastaan. Miten se sitten yksinhuoltajana onnistuisi?

Oli lapset yhteisiä tai molempien tai toisen omia en suostuisi siihen että riitojen välikappeleena käytetään lapsia. Lusikat todellakin tuossa titanteessa olisi menneet jakoo ajat sitten riippumatta siitä kumpi osapuoli suhteessa olisin.

[QUOTE="vieras";29142471]No joo, ehkä voi olla syytä kurkata peiliin, kun puolisosta on alkanut tuntumaan että lapsesi on hänen eikä sinun. Ehkäpä sinä voisit sitten illalla tehdä molempien lasten kanssa jotain, sen sijaan että vietät iltasi koneella tai ystäviesi parissa. Puolisosi ei tosiaankaan ole velvollinen hoitamaan lastasi, kun sinua hän ei kiinnosta tai sovi entisen puolisosi kanssa, että lapsi on vaikka vain joka toinen viikonloppu sinulla, josko aikasi sitten riittäisi myös hänelle.[/QUOTE]

Suosittelen tätä viikonloppusysteemiä aapeelle. Ja sitäkin vain siinä tapauksessa, että tosiaan aikaa ja mielenkiintoa riittää sitä omaa lasta kohtaan, eikä lasta vain sysätä äitipuolen hoiviin.

"Mies tokaisi, että mitä se edes sinulle kuuluu, missä hänen lapsensa on. Ja kun kerroin, että olisi kiva tietää, millä kokoonpanolla perheemme joulua viettää, hän tokaisi, että mikä ihmeen perhe me edes ollaan."

Tuo mieshän on loukannut sanomisillaan niin, että en ihmettele jos nainen on tästä loukkaantunut ja jättänyt miehen lapsenhoidon miehelle.