Riidan jälkeen uusperheessä puoliso ilmoitti, että

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No jos itse olen suhteessa, jossa molemmilla on lapsia, ja minä hoidan aina kaikki lapset, ja mies ei koskaan yhtään omaansa eikä minun, niin kyllä minäkin vähän arvioisin että onko meidän syytä olla saman katon alla, eli riittääkö minun rakkaus siihen että olen yleisesti vaan palvelijatar ja vastaan yksin kaikista huushollin alaikäisistä.

No sehän se just oli mun pointti, että ne lapset olis keskenään samanarvoisia. Ei mun, eikä sun.

Että pitääkö sitä nyt alkaa erottelemaan kuka hoitaa ketäkin.

Ja vielä ydinperheistä.. Niissäkin tapahtuu tuota, että nainen hoitaa lapset, ja mies menee vähän kuin siivellä.

Joo onhan se liikaa vaadittu, että vaimo hoitaa molempien lasten ruokailut, kun mies on niin ajattelematon että pääsee myöhemmin töistä.
Tommonen lapsellinen akka joutaa pihalle mieltään osottamaan. Luulis äiti ihmisen nyt tajuavan, ettei lapsille mitään kosteta.

[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";29141647]Niin kauan kuin puolison uskottiin olevan mies, vika oli miehessä joka ei ottanut vastuuta lapsesta. Kun kävi ilmi, että puoliso onkin nainen, vika on edelleen miehessä, joka ei ota vastuuta lapsesta.[/QUOTE]

Näinhän se täällä aina menee. :D

• Tykkää
Reactions: Zarppa
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";29141647]Niin kauan kuin puolison uskottiin olevan mies, vika oli miehessä joka ei ottanut vastuuta lapsesta. Kun kävi ilmi, että puoliso onkin nainen, vika on edelleen miehessä, joka ei ota vastuuta lapsesta.[/QUOTE]

Kiinnitin huomiota ihan samaan. Vähän säälittävää oikeastaan, että pitää alkaa puolustelemaan huonosti käyttäytyvää aikuista vain sen vuoksi, että se olikin nainen eikä mies kuten moni aluksi oletti.

Voisko ap täsmentää, hoitaako hän vastavuoroisesti puolison lapsen kuljetuksia ja ruokailuja, vai joutuuko puoliso olemaan päävastuullinen myös hänen lapsensa hoidosta?

Hetkinen, mulle ainakin oli ihan aloitusviestistä asti selvää että tämä "puoliso" on nainen, kenelle ei ollut?
Jos puhutaan puolisosta joka hoitaa lasten ruokinnan, on päivänselvää että tämä puoliso on nainen.

Ihan perseestä, mutta ikävä fakta että naiset edelleenkin joutuvat olemaan pääosin vastuussa kotitöistä.

Mutta aloittaja voisi vastata siihen aiempaan kysymykseeni, mistä te riitelette?
Riitelettekö te kotitöistä ja kodin vastuunjaosta?
Kuulostaa meinaan siltä, että äitiosapuoli ei ole tyytyväinen aloittajan työpanokseen ja yrittää selventää sitä näin väärin keinoin.

Mites on ap?

Jos aloittajan puoliso on tyytymätön työnjakoon eikä asia ole keskustelemalla parantunut, hänen pitäisi tajuta itse erota ennen kuin alkaa lapselle näitä kostaa.

Minulle olisi siis ihan se ja sama, kenessä ristiriitojen syy alunalkaen on, mutta siinä kohtaa kun lapsia kohdellaan väärin ja epätasa-arvoisesti, ei uusperhe vaan kertakaikkiaan toimi. Pitää vähintään muuttaa erilleen.

Mulle olisi kyllä itsestäänselvää hoitaa miehen lasta samalla tavalla kuin omaani, varsinkin kun mies ei laiskuuttaan hommia naiselle sysää. Jos työmatkani on lapsen koulumatkojen kannalta parempi, niin minä bien kouluun, jos mies tekee pidempää työpäivää niin minä hoidan ruokinnan ym ym. Yhdessähän tässä ollaan, ihan helvetin älytöntä touhua ruveta lapselle kostamaan!! Ei oo kaikki kotona naisella, eikä myöskään niillä jotka pystyy jotenkin hyväksymään lapsille kostamisen jonkun erittäin typerän tekosyyn varjolla.

• Tykkää
Reactions: Zarppa
[QUOTE="vieras";29141808]Mä veikkaan, että tämä on provo, joita tänne tasaisin väliajoin tehtaillaan, koska halutaan uskotella, että elämä uusperheessä on kamalaa.[/QUOTE]

Näin minäkin uskon.

Ja mulle oli myös eka viestistä jo selvää että puoliso on nainen, ja tällä provoilulla tahdottiinkin juuri tämmöistä vastakkainasettelua, mistä syystä aloittaja pisti muutaman löylykipollisen siihen toisella nikillä heti kättelyssä...

Ennen kuin sanon mitään suuntaan tai toiseen niin haluaisin tietää mistä riideltiin ja mitä ap tekee lasten, niin omansa kuin puolisonsakin, eteen päivittäin. Pelkästään aloituksessa olevista asioista kun ei voi saada kuin yhden mielikuvan.

Juu, minäkin haluaisin tietää mistä riita alkoi, koska en oikein usko puolison ihan vähällä lähteneen tuollaiseen vittumaisuuteen. Epäilyttää että ap on ollut yhtä epäoikeudenmukainen aiemmin.

Ennen kuin sanon mitään suuntaan tai toiseen niin haluaisin tietää mistä riideltiin ja mitä ap tekee lasten, niin omansa kuin puolisonsakin, eteen päivittäin. Pelkästään aloituksessa olevista asioista kun ei voi saada kuin yhden mielikuvan.
Samoin. Ap.n viestin luettuani, mietin mistä riideltiin ja miten. Mitä toinen sanoi tai arvosteli niin, että sai toisen kieltäytymään hänen lapsensa hoitamisesta. Mutta jos ap ei jättänyt mitään olennaista kertomatta tai kertonut asioita yksipuolisesti omasta näkökulmastaan, niin siinä tapauksessa tuosta ei tule mitään.

Vaikka takana olisi mitä hyvänsä en hyväksy, että tuollaiset asiat "kostetaan" lasten kautta. En ikinä.

[QUOTE="sipsi";29142339]Vaikka takana olisi mitä hyvänsä en hyväksy, että tuollaiset asiat "kostetaan" lasten kautta. En ikinä.[/QUOTE]

Kun ei oikeasti tiedä mitä ap on sanonut tekevänsä, ehkä lastenkin kautta...

[QUOTE="vieras";29141310]Eroaisin ehdottomasti. Lasta ei vaan saa kohdella epätasa-arvoisesti eikä hänelle kostaa aikuisten välisiä juttuja. Siis ihan tosissaan puoliso meinaa, että toinen lapsi katselee nälkäisenä vierestä kun hän syö oman lapsensa kanssa?[/QUOTE]

Peesi tälle.

No joo, ehkä voi olla syytä kurkata peiliin, kun puolisosta on alkanut tuntumaan että lapsesi on hänen eikä sinun. Ehkäpä sinä voisit sitten illalla tehdä molempien lasten kanssa jotain, sen sijaan että vietät iltasi koneella tai ystäviesi parissa. Puolisosi ei tosiaankaan ole velvollinen hoitamaan lastasi, kun sinua hän ei kiinnosta tai sovi entisen puolisosi kanssa, että lapsi on vaikka vain joka toinen viikonloppu sinulla, josko aikasi sitten riittäisi myös hänelle.

Taisikin olla sun aloittama provo?

No anyway, kuvio voi olla aivan toinen jos nainen menee noin pitkälle. Kuten täällä on tullut jo esiin niin taustalta löytyy varmaankin juuri noita syitä että mies ei kanna korteaan kekoon tarpeeksi ja nainen lopulta saanut tarpeekseen. Tämä on valitettavan todellista usein ja siksi näyttää niin paljon selvemmältä tapaukselta... vaikka tämähän ei ollut ollenkaan totta tämä aloitus.

Öö mitenköhän se voi sen perusteella, että aikaisemmin kotiin tuleva puoliso laittaa ruokaa ja se puolitoista kumman työmatkaan kouluun vienti sopii paremmin, olettaa automaattisesti, että kyseessä on nainen. Itse olen nimittäin laittaanut joka arkipäivä lapsellemme ruokaa, kun tulen töistä ja lapsi on kotona, koska VAIMONI pääsee myöhemmin töistä ja lapsi joutuisi odottamaan kaksi tai kolme tuntia pidempään äidin laittamaa ruokaa. Mahdollisesti lähtee jo harrastuksiin tai kavereilleen ennen kuin äitinsä pääsee töistä kotiin. Toki vaimo vie lapsen kouluun, mutta tämä siis siitä syystä, että sopii hänen aikataulunsa tosi hyvin. Jos vaimoni työmatkaan tulee muutos lapsi menee joko minun kanssa kouluun tai sitten yksin, jos minun aikatauluun ei koulun kautta kulkeminen sovi.

Ihan reilusti vaan molemmille omat asunnot. Molemmat saa silloin hoitaa lapsensa, rokahuoltonsa ja kuljetuksensa. Arjen sujuminen on kuitenkin parisuhteen kannalta melkein yhtä tärkeää kuin rakastaminen ;).