Riidan jälkeen uusperheessä puoliso ilmoitti, että

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymys

Vieras
kumpikin huolehtii oman lapsensa asioista. Puoliso on kuljettanut lapseni kouluun. Koulu on puolison työmatkan varrella. Oma työpaikkani on sen verran kaukana, että kouluun kuljettaminen on melko hankalaa. Lisäksi asia koskee myös ruokailuja eli puoliso ilmoitti ruokkivansa vain oman lapsensa. Koska olen kotona huomattavasti myöhemmin kuin puolisoni, niin vakiintuneena käytäntönä on ollut, että puoliso on aloittanut lasten ruokinnan ennekuin olen palannut töistä. Lisäksi puoliso on lakannut puhumasta lapselleni (lapseni on joka toinen viikko yhteisessä kodissamme. Puolison lapsi asuu meillä kokoajan.) Muutenkin puoliso kohdistaa minuun kohdistuvia negatiivisia tunteita nyt lapseeni. Tämä ei ole ensimmäinen kerta kun näin käy. Mitä tekisit, kun puhe ei auta? Asiasta on keskusteltu monta kertaa tuloksetta. Puoliso ei näe toiminnassaan mitään vikaa.

Eroaisin ehdottomasti. Lasta ei vaan saa kohdella epätasa-arvoisesti eikä hänelle kostaa aikuisten välisiä juttuja. Siis ihan tosissaan puoliso meinaa, että toinen lapsi katselee nälkäisenä vierestä kun hän syö oman lapsensa kanssa?

No mikäli meinaa toteuttaa noi uhkaukset niin pistä pihalle se. Eihän nyt lapsia tolleen voi hyväkskäyttää.

*
Ai siis lakkasi puhumasta lapsellesi!!! Ulos se ukko sieltä!

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Sanoisin, että se oli sitten siinä.
Osoittaa, että on sellainen ihminen, jonka kanssa en halua olla tekemisissä. Täydellisen anteeksiantamatonta käytöstä, mikään selittely ei auttaisi.

[QUOTE="hääh";29141331]Mistä päättelit, että kyseessä oleva puoliso on mies? Minä ainakin oletin hänen olevan nainen.[/QUOTE]

Mistä päättelit, että kyseessä oleva puoliso on nainen? Minä ainakin oletin hänen olevan mies ;)

Lusikat jakoon sanon minäkin. Jos kumpikin hoitaa omat lapsensa, sanoisin että sitten minun pitää muuttaa lähemmäs lapsen koulua, jotta voin viedä työmatkallani :D

Jos ei järkipuhe tehoa, niin lähtisin ehdottomasti tuollaisesta suhteesta. Jos uusperheeseen lähtee, niin sitten kaikki tai ei mitään eli lapset hoidetaan yhteisesti, samat säännöt, oikeudet ja velollisuudet. Se on yleensä myös lapsille turvallisempaa, että kummallakin aikuisella on yhtäläinen oikeus komentaa ja ojentaa ja kasvattaa.

Jos ei järkipuhe tehoa, niin lähtisin ehdottomasti tuollaisesta suhteesta. Jos uusperheeseen lähtee, niin sitten kaikki tai ei mitään eli lapset hoidetaan yhteisesti, samat säännöt, oikeudet ja velollisuudet. Se on yleensä myös lapsille turvallisempaa, että kummallakin aikuisella on yhtäläinen oikeus ja velvollisuus komentaa ja ojentaa ja kasvattaa.

Riippuen siitä kuka asunnon omistaa siitä lähtisin joko minä tai puoliso oman lapsensa kanssa. Aivan keskenkasvuisen idiootin kanssa minua ei kiinnosta elämääni jakaa.

Riitelittekö työnjaosta perheessä? Kokeeko vaimosi joutuvansa uhraamaan oman uransa ja elämänsä kun joutuu pönkittämään sinun uraasi, kun teet pitkiä päiviä etkä viitsi olla senoman muksusi kanssa edes silloin joka toinen viikko?

Miksi sun puoliso tekee kaiken molempien lastenne eteen?
Mikset sinä tee?

Puoliso hoitaa kaikkien lapsien kuljetukset, ruuanlaitot, ilmeisesti myös kaupassakäynnin kun ainoana ruokaa laittaa kaikille?

Ehkä se puoliso vaan on kyllästynyt sun paskasiin kalsareihin lattialla ja saamattomuuteen osallistua omasta lapsestasi huolehtimiseen enemmän ja nyt on puolisolla mennyt kuppi nurin?

Mistä te riitelitte? Arvatenkin kotitöistä?

[QUOTE="vieras";29141494]Miksi sun puoliso tekee kaiken molempien lastenne eteen?
Mikset sinä tee?

Puoliso hoitaa kaikkien lapsien kuljetukset, ruuanlaitot, ilmeisesti myös kaupassakäynnin kun ainoana ruokaa laittaa kaikille?

Ehkä se puoliso vaan on kyllästynyt sun paskasiin kalsareihin lattialla ja saamattomuuteen osallistua omasta lapsestasi huolehtimiseen enemmän ja nyt on puolisolla mennyt kuppi nurin?

Mistä te riitelitte? Arvatenkin kotitöistä?[/QUOTE]

Mä en niin näistä uusperhekuvioista tiedä, mutta eikö kuitenkin olisi tarkoitus kohdella lapsia ihan samanarvoisina, yhteisinä? Ei sun lapsina ja mun lapsina.

Ja useinhan se ruoanlaitto ja kauppareissut jää ydinperheissäkin naisen hommaksi.

[QUOTE="Vvieras";29141574]Mä en niin näistä uusperhekuvioista tiedä, mutta eikö kuitenkin olisi tarkoitus kohdella lapsia ihan samanarvoisina, yhteisinä? Ei sun lapsina ja mun lapsina.

Ja useinhan se ruoanlaitto ja kauppareissut jää ydinperheissäkin naisen hommaksi.[/QUOTE]

No jos itse olen suhteessa, jossa molemmilla on lapsia, ja minä hoidan aina kaikki lapset, ja mies ei koskaan yhtään omaansa eikä minun, niin kyllä minäkin vähän arvioisin että onko meidän syytä olla saman katon alla, eli riittääkö minun rakkaus siihen että olen yleisesti vaan palvelijatar ja vastaan yksin kaikista huushollin alaikäisistä.