rh- ja mikrokeskenmeno

Onkohan tämä väärä palsta tulla tämmöstä kysymään? Mutta asiallisia vastauksia kaipaan vain mietiskelyyni, eli jos jokubtietäisi? Jos on rh- ja saa ns. mikrokeskenmenon eli menkat ovat joitain päiviä myöhässä ja ehkä normaalia runsaammat, ja jos testiä ei ole tehnyt niin ei siitä tiedä mitään. Voiko tästä olla haittaa jos myöhemmin tulee raskaaksi? Eli sekottuuko mikrokeskenmenossakin tätä rh+ ja olen lukenut, että voi aiheuttaa aivovaurioita ym. tulevalle lapselle? :eek: Vai missä vaiheessa ne veret sekottuu, onko pienessä alkiossa jo rheesustekijä? :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2006 klo 23:51 ansku kirjoitti:
Ei vielä tuossa vaiheessa mitään haittaa...minulle sanottiin että jos ihan alussa keskenmeno niin vasta-ainepiikkiä ei tarvii laittaa...vasta siinä vaiheessa kun on kiinnittynyt...
Aika aikaisessa vaiheessa pitää laittaa vasta-ainepiikki, jos jo silloin kun kiinnittynyt :eek: Itsellä on ollut raskaus, jossa oli valemenkat eli raskaudesta sain tietää vasta hyvin myöhäisessä vaiheessa. Oletetaan, että tälläinen raskaus menisikin kesken ja luulisi vain, että taas on menkat :eek: No, turhaa kai tälläisilla vaivata päätään etukäteen murehtimalla. Asiasta oli kyllä hyvä tietää. Kiitos vastauksestasi! =)
 
nöpönen
minä mietin samaa kun mulla oli 03 keskenmeno viikolla 8 tai 9 ja silloin en vielä edes tiennyt että oon rh- niin ei piikkiä pistetty ja sitten sain toisen km joulukuun alussa vk10 ja nyt piikki pistettiin mutta kaikkea sitä ajatteleeki eihän sitä tiedä vaikka keskenmeno ois siitä johtunukki lääkärit oli toista mieltä mutta jos ne vaan yritti lohduttaa :'( :eek:
 

Yhteistyössä