Reumaatikot - keskustelua ja kokemustenvaihtoa!

Löytyyköhän täältä reumaa sairastavia tai muita niveloireisia? Olisi kiva välillä jutella ja vaihtaa kokemuksia kun ei omassa ystäväpiirissä ole muita reumaatikkoja. Olen nelikymppinen kahden lapsen (8 ja 4 v.) äiti, joka odottelee parhaillaan lonkkaleikkaukseen pääsyä. Välillä on vaikea jaksaa olla se aktiivinen ja iloinen äiti, joka haluaisin olla, kun nivelet oireilee ja kroppa huutaa lepoa... Löytyisikö täältä muitakin, joilla legot ei aina pysy käsissä eikä polvet taivu pulkkamäkeen vaikka kuinka mieli tekisi? Liittykää seuraan!
 
Hei! Täällä reumadiagnoosin saanut äiti, pari vuotta sinua nuorempi, olen sairastanut n. 16 vuotta. Lääkkeinä ollut käytössä vaihtelevasti prednisolon, oxiklorin, salatzopyrin, trexan, imurel. Lääkkeillä olen pysynyt kuitenkin hyvässä kunnossa, niin etteivät niveleni ole juurikaan oireilleet. Lääkitystä on välillä yritetty lopettaa, mutta niveloireet ovat aina palanneet takaisin. Olen kiinnostunut luontaislääkinnästä ja vaihtoehtoisista hoitomuodoista, joten sen innoittamana aloin käymään homeopaatilla pari vuotta sitten ja muutin ruokavalioni terveellisemmäksi, sainkin näiden ansiosta jättää kaikki reumalääkkeet pois. Nyt joulun aikaan söin turhan epäterveellisesti, (suklaata, sokeria!! mur!!!), niin nivelet alkoivat turvota (polvet), jouduinkin ottamaan prednisolonin käyttööni. Palasin taas tiukempaan ruokavalioon ja olen pystynyt pienentämään kortisoniannostani. Tarkoitus on saada se taas kokonaan pois.... Onko sinulla suolisto minkälaisessa kunnossa? Itselläni on vatsa ollut sekaisin, ripulia ja varsinkin silloin kun niveletkin kovasti oirehtivat. Kauanko olet sairastanut reumaa? Miten sinulla on raskausajat menneet? Minulla on 3 lasta ja jokaisen raskauden aikana olen saanut jättää reumalääkkeet pois, mutta reuma on aina pukannut rajumpana päälle n1-2kk kuluttua synnytyksen jälkeen. Tämän kolmannen lapsen syntymän jälkeen muutin ruokavaliotani, ja sain sillä reuman pysymään aisoissa, vähäoireisena.
 

Yhteistyössä