reseptin lukemiseen apua?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orion-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Orion-

Aktiivinen jäsen
18.05.2007
21 085
4
38
Kun tuossa reseptissä lukee näin:

"1 Rec. Lääke, vahvuus, määrä tai hoidon kestoaika, annostus ja käyttötarkoitus
tabl, kalvopäällysteinen Terolut 10mg N: o XIV

D. S. 1 tabl. kerran päivässä
Kuukautishäiriöiden hoitoon. 10 vrk ajan."

Mä olen yhen 14tabletin paketin ostanu ja popsinu sen 10 päivää. Tarkoittaako tuo, että mä en voi tuolla reseptillä enää enempää noita ostaa?
 
nii mie ymmärrän, uusimisreissu. kato se toimitus-kohta sieltä allaalta. Sielä saatu/jää/loota. jos sielä jää -lootassa on numero ni sit oilis jälellä mut ei luult oo
 
Miten resepti uusitaan ettei tarvis lääkärille lähteä?
Joskus syyskuussa (tai elokuussa) pitää mennä gynelle, mutta mä en jaksais siihen asti odotella... Kun menkat on hukassa ja en usko että yks kuuri teroja auttoi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bayan Fare:
Miten resepti uusitaan ettei tarvis lääkärille lähteä?
Joskus syyskuussa (tai elokuussa) pitää mennä gynelle, mutta mä en jaksais siihen asti odotella... Kun menkat on hukassa ja en usko että yks kuuri teroja auttoi...

joitakin lääkkeitä voi apteekki uusii puhelimitse
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksiköhän antoi noin pienen reseptin?

Luulen, että siks kun lähetti gynelle, vaikka se onkin vasta elo-tai syyskuussa. Meinas että se ei varmaan haittaa vaikkei siihen mennessä menkkoja oliskaan. Mutta mua se kyllä haittaa. :/

Taidanpa käydä tk:n neuvonnassa tuosta uusimisesta kysymässä...

 

Yhteistyössä