Relaatio 919

Kuinkas taas sattuikaan. Avomalli (nykyään yksi kolmesta näköjään onnistuu julkaista ns oikein). Pääsana Pähkinä jos ketään enää kiinnostaa (minua ei) nämä avomallit ja bugit ja viivojen sekoilut.
 
vierailija
Kuinkas taas sattuikaan. Avomalli (nykyään yksi kolmesta näköjään onnistuu julkaista ns oikein). Pääsana Pähkinä jos ketään enää kiinnostaa (minua ei) nämä avomallit ja bugit ja viivojen sekoilut. // jostain syystä se käsittelee tuon pääsanan normisanana. Siitä syystä "ratkeaa" yhtä sanaa vajaana. Outoa. Oletko joutunut rellua tehdessä sitä sanaa muokkaamaan tai lisämään uudestaan sen?
-Jiikoo
 
  • Tykkää
Reactions: Steppis
Jiikoo, vaihdoin kesken laadinnan pääsanan kookospähkinästä pähkinään. Voisikohan siitä johtua? Itse asiassa vaihdan usein pääsanan kesken laadinnan, hmmmm..... Ja tätä laatiessa yhdestä sanasta katosi kaikki viivat eli jäi siis "ilmaan roikkumaan" Poistin sen ja kirjoitin uudestaan ja taas tuntui pelittävän. Mutta melkein jo tosin arvasin siinä kohden, että avomalliksi heittää tämän :D
 
vierailija
Olen tottunut jo näihin avomalleihin 😀. Tuovat itse asiassa mukavan lisän, kun joskus voi koettaa arvata ketjussa kauempana olevan sanan jota normaalimallissa ei vielä näkyisi. Se on kyllä ihan hauskaa sekin.
 
  • Tykkää
Reactions: Steppis
Olen tottunut jo näihin avomalleihin . Tuovat itse asiassa mukavan lisän, kun joskus voi koettaa arvata ketjussa kauempana olevan sanan jota normaalimallissa ei vielä näkyisi. Se on kyllä ihan hauskaa sekin.
Näköjään pakko tottua näihin, sekä laatijan että ratkojan :D On näissä varmaan sellaista sanaristikkofiilistä, vaikka eivät ns perinteisiä relaatioita olekaan.
 
vierailija
Ei haittaa avomalli, nämä on kivoja ratkottavia kaikkien elokuvien ja novellien sijasta. Saisivat toki olla useampiruutuisia...
Minä en keksi ruudun alaosaassa Kouk - 7 8 - 5 10 - 5 3 4 - 5 - Vhjv eli koko rimsua siellä
 
  • Tykkää
Reactions: Steppis
vierailija
Ei haittaa avomalli, nämä on kivoja ratkottavia kaikkien elokuvien ja novellien sijasta. Saisivat toki olla useampiruutuisia... // kaikkea ei voi saada. tuossa ruudussakin on äkkisiltään katsottuna ainakin 5 elokuvaa. Niitä ja novelleja jne. tulee vähän väkisin jos haluaa tehdä useampi ruutuisia, ja jos ei halua jättää sanoja joihin ei tule kuin yksi viiva.

Ja itsekin siis tykkäsin tästä rellusta :)

Minä en keksi ruudun alaosaassa Kouk - 7 8 - 5 10 - 5 3 4 - 5 - Vhjv eli koko rimsua siellä // komediasarja tenavatähdeltä. - näyttelijä siinä - elokuva - osa elokuvan nimeä
-Jiikoo
 
  • Tykkää
Reactions: Steppis
vierailija
Avomalleissa on se ärsytys, että ne eivät tilastoissa näy ratkottuna, kun siihen tuee yksi sana liikaa. Tuntuu, että Steppis on ainoa, jolta näitä avomalelja tulee, joten kyllä se varmaan sinun päässä jokin ongelma on. Ehkä sitten se pääsanan vaihtaminen aiheuttaa tuon. En tykkää näitä itse ratkoa. Näyttävät sekavalta.
 
Avomalleissa on se ärsytys, että ne eivät tilastoissa näy ratkottuna, kun siihen tuee yksi sana liikaa. Tuntuu, että Steppis on ainoa, jolta näitä avomalelja tulee, joten kyllä se varmaan sinun päässä jokin ongelma on. Ehkä sitten se pääsanan vaihtaminen aiheuttaa tuon. En tykkää näitä itse ratkoa. Näyttävät sekavalta.
Tunnustan, minun päässäni on ongelmaa :D :D :D
 
vierailija
Jatka vain steppis laadintaa, itse yritin kerran laatia omaa, mutta ymmärrys ja taito loppuivat heti alkuaan. Arvostan teita kaikkia laatijoita, oliko sitten perinteinen tai alustan bugien vuoksi avomalli. Ei kai näitä tilastoja varten tehdä, vai komeileeko se oma nimi siellä jossain superratkojien joukossa?
Tein juri steppiksen Omena-relaation, siinä Pati oli ratkonut aikaan 3 min. ??? Tapahan se on sekin, ensin ratkoa ja sitten vain kirjoittaa nopeasti uudelleen niin pääsee superratkojien tilastoihin.
 
  • Rakkaus
Reactions: Steppis
vierailija
Hei, en minä pahalla. Arvostan itsekin kaikkia, jotka jaksavat tehdä relaatioita. Olen vain ihminen joka tykkää tilastoista, ja ihan itseäni varten se tilasto siellä on. Olen pahoillani jos loukkasin. Tuo Steppiksen päässä vikaa oli kieltämättä vähän kieli poskessa heitetty kommentti, mutta uskoin kyllä, että Steppis sen huumorilla ottaa. Enemmän minua kuitnekin näissä avomalleissa ärsyttää se, että ne ovat sekavan näköisiä ja hankalia ratkoa siitä syystä. Joillekin ilmeisesti on helpompaa, jos sanoja on enemmän auki kerralla, mutta minä koen ratkomisen näin vaikeaksi. Toivottavasti jossain vaiheessa editori saadaan korjattua. Jatka vaan Steppis tekemistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Steppis
vierailija
Avomalli tai ei, mutta jumissa ollaan ja tiukasti... Tosi vaikealta tuntuu.

A A ja Sa Pu välinen 5+5 ei vaan löydy!
Myös Sup ja Kop väli 11 ja 5 tökkii
Vii 3+5+6
Alk 11 ja 15 (jotenkin ne liittyy toisiinsakin?)
Kip 6+8, 9 ja 10
Kou lähtevä ketju 7+8, 5+10 (ja vissiin 5+1+4?)

Paljon muitakin on, mut jos noilla saisi vähän eteenpäin...
 
vierailija
Avomalli tai ei, mutta jumissa ollaan ja tiukasti... Tosi vaikealta tuntuu.

A A ja Sa Pu välinen 5+5 ei vaan löydy!---oli hankala ja löytyi SaPu laulujen luettelosta, AA:n arkkivihollinen ja rosvohahmo
Myös Sup ja Kop väli 11 ja 5 tökkii--- 11 alkuun sup ja loppuun "rosvo", 5 vaihtele kolmatta kirjainta: pehmeä/kova
Vii 3+5+6 ---viereisen vastasanamuusikon biisi
Alk 11 ja 15 (jotenkin ne liittyy toisiinsakin?) ---siinä ei ole tuota Alk eli ilman sitä, 15 mulla ei ole
Kip 6+8
, 9 ja 10--- 6+8 mulla ei ole, 9 mikä toi Kip on ja 10 piirrosleffa, jossa tuon niminen hahmo
Kou lähtevä ketju 7+8, 5+10 (ja vissiin 5+1+4?) ---tuohon oli ylempänä avausta

Paljon muitakin on, mut jos noilla saisi vähän eteenpäin...
Löytyiskö apuja noista ja noihin?
Lisäksi puuttuu vasemman yläkulman ylin 11 ja sen alla 9.
 
Kiitos kommenteistanne tähän onnettomaan mineistä mineimpään relluun. Ongelmia tulee sekä laatiessa että ratkoessa ja kaikille varmaan löytyy se itselle sopivin ja mukavin rellu ratkottavaksi.
Rauhaa, relluja & rakkautta -Steppis-
 
vierailija
Mulla puuttuu nuo samat ja en vaan tajuu... Eli Kip 6+8
ja A ja A lähtevä 15 missä sulut. (Toinen A on se missä ei ole A:ta :D )

Lisäksi jumittaa Man ja Lik välissä 13 ja 8 En oikein tiedä mistä etsiä...
 
vierailija
Heissan, (en tosiaan oo tainnu aikasemmin avo relluun törmätä, (toki jollein noita ihan alkupään relluja lasketa, en oo kyl vuosiin pelannutkaan) muttta oli mukava vaihtelu.)) ainoa asia joka tässävähän häiritsi, oli että ei ollu aina ihan täysin varma onko sanojen alla yhteyttä vai ei. Muutoin oli kyl hauska kun sattu vahingossa yhden kerran osumaan sanana jota koitti ihan muussa yhteydessä :D

Mutta jumiin on jääty kuten asiaan kuuluukin.

Ylhäällä oikealla, S . . . . P . . . . . . . -> 4 <- T . .
 
  • Tykkää
Reactions: Steppis
vierailija
Heissan, (en tosiaan oo tainnu aikasemmin avo relluun törmätä, (toki jollein noita ihan alkupään relluja lasketa, en oo kyl vuosiin pelannutkaan) muttta oli mukava vaihtelu.)) ainoa asia joka tässävähän häiritsi, oli että ei ollu aina ihan täysin varma onko sanojen alla yhteyttä vai ei. Muutoin oli kyl hauska kun sattu vahingossa yhden kerran osumaan sanana jota koitti ihan muussa yhteydessä

Mutta jumiin on jääty kuten asiaan kuuluukin.

Ylhäällä oikealla, S . . . . P . . . . . . . -> 4 <- T . .
T... monikossa (Laila Kinnusen kappale)
 

Yhteistyössä