Saisko vinkin ROTTA keskussanasta 11 10onko vinkkiä
hiiri: ak 9 kala
norsu: ele 8 ja 9 mikä levittää ja aiheuttaa tai maa 7
rotta 10 ja 13 on molemmissa lopussa tuo rotta, toinen on eläin ja toinen "ammatti"aloittelinpa minäkin tämän tekemistä, jumeja olis taas ja apuja sais antaa jos vaan kiinnostaa
mäyrä:
van 7 6
van 7 9
jyv 10
rev 12
rotta:
pääsanasta 10 alas
pääsanasta 13
pääsanasta 11 10
dip 10
delfiini:
pääsanasta 6 oikealle
pääsanasta 7 yläoikealle
tut 7
tässähän on vain murto-osa jumeista mutta jos edes näihin sais jotain alkusysäystä...
muut puuttuu.. ja tommosta jyv mulla ei vielä ees oo mäyrä ruudusaloittelinpa minäkin tämän tekemistä, jumeja olis taas ja apuja sais antaa jos vaan kiinnostaa
mäyrä:
van 7 6 animaatioelokuvan hahmo
van 7 9
jyv 10
rev 12
rotta:
pääsanasta 10 alas maamyyrä
pääsanasta 13
pääsanasta 11 10
dip 10
delfiini:
pääsanasta 6 oikealle kaupunki
pääsanasta 7 yläoikealle saat tolla
tut 7 katso myös
tässähän on vain murto-osa jumeista mutta jos edes näihin sais jotain alkusysäystä...
aloittelinpa minäkin tämän tekemistä, jumeja olis taas ja apuja sais antaa jos vaan kiinnostaa
mäyrä:
van 7 6
van 7 9 vastasanalla saat
jyv 10 laskettelukeskus
rev 12 pohjoisen alueen toinen nimitys
rotta:
pääsanasta 10 alas
pääsanasta 13
pääsanasta 11 10
dip 10 mihin liittyy
delfiini:
pääsanasta 6 oikealle
pääsanasta 7 yläoikealle
tut 7
mie niin arvasin että tää on sun tekemä ku siinä yhessä ketjussa puhuit että oot tehny yhen ja koitat saada julkastua tää on ollu kiva, sopivan hankala ja joutuu ihan kunnolla ettimäänki asioita kohta alan olla jumissa, sanoja uupuu 28Hihhei, kiva että tätä pelaillaan. On siis se mun tekemä relaatio, jonka sain kaverin fb-tiliä lainaamalla jopa julkaistua.
Huikkailkaa, jos tulee jotain kummallisuuksia eteen, mutta yritin kyllä tarkistaa sanojen oikeinkirjoitusta ja muuta.
Kiva että oot tykännytmie niin arvasin että tää on sun tekemä ku siinä yhessä ketjussa puhuit että oot tehny yhen ja koitat saada julkastua tää on ollu kiva, sopivan hankala ja joutuu ihan kunnolla ettimäänki asioita kohta alan olla jumissa, sanoja uupuu 28
kumpi 10? toinen on loppuosa tosta ja toinen ruokailutottumuksista kertovaMulla tämä ei lähde oikein sujumaan. Saanko apua jo aloitusruutuun?
Vesinokkaeläin 10, 6 ja 10+7
sii... 5+3, 5+8, 13 ja 8
Haluatko että mä vinkkaan vai ootteletko muita ratkojia jelppimään?mun uupelot on siiskin:
MYYRÄ:
lap.. 7+4 ja jatko 7
DELFIINI:
ga... 7
VESINOKKAELÄIN:
kur.. 5+4
nau.. 12
LEPAKKO:
kan.. - in.. - i-b 13 (luulen tietäväni mitä haetaan mut en keksi sitä sanaa)
NORSU:
lip... 1
SARVIKUONO:
mai.. 10
KARHU:
ylös 12
tuu.. 9
cas.. 11
MÄYRÄ:
pal.. 10
m.a 10
mik.. 8
KAMELI:
alas 10
voin ootella jos ei huomisiltana oo vielä vinkkiä tullu niin sit voit vinkataHaluatko että mä vinkkaan vai ootteletko muita ratkojia jelppimään?
molemmat ruudut sain okOlipas hyvä, että laitoit tuon puutelistan.
Vesinokkaeläimessä ja lepakossa oli kirjoitusvirhe, eli pitäisi olla 6+4 ja 14. Tuon vesinokkaeläimen ainakin saat varmasti nyt helposti
tuossa nuo mitä multa löytyi, laitan kohta omaa listaani jos viitsit hieman jelpatamun uupelot on siiskin:
MYYRÄ:
lap.. 7+4 ja jatko 7
DELFIINI:
ga... 7
NORSU:
lip... 11
SARVIKUONO:
mai.. 10
KARHU:
ylös 12 yleissana, tässä tuo keskisana on tuotemerkki
tuu.. 9 ulkoiluasu
cas.. 11
MÄYRÄ:
pal.. 10 lahden ja helsingin välisen moottoritien tunnettu maamerkki
m.a 10 leffa
mik.. 8
KAMELI:
alas 10 bändi
Tuossa multakin pari sanaamun uupelot on siiskin:
SARVIKUONO:
mai.. 10 kielioppia
MÄYRÄ:
mik.. 8 ase
Tuossa jotain vinkkiä Murkusta 6 alas multa puuttuu (ja paljon muutakin)tässä minun puutteitani
hevonen:
pääsanasta 7 oikea alaviisto yleissana paikasta, jossa viljellään
ind 500 5 5 amerikkalainen, voitti Race parkin Chicagossa 1950
tie 10 9 2 8 yksityinen yliopisto Kaliforniassa
kissa:
pääsanasta 11 oikealle sarjakuvahahmo (Gotham City)
vesinokkaeläin:
pääsanasta 10 vasemmalle (vastasana on mutta en saa oikeaa) ei syö kasveja vaan mitä
hiiri:
pääsanasta 11 yläoikealle kasvi, alkuun pääsana
pääsanasta 11 alavasemmalle pullahiiri eli ...
rotta:
pääsanasta 11 10 kirjasarja (Harry Harrison)
pääsanasta 10 alaoikealle alkuun "ei hiuksia päässä)" (tähän tuli jo vinkki mutta kun ei)
lepakko:
pääsanasta 10 alavasemmalle laji, Suomessakin tavattu (wikissä)
sarvikuono:
pääsanasta 13 ylös nimitys Helsingin Senaatintorin ja Kauppatorin välissä sijaitseville alueille
muurahainen:
pääsanasta 6 alas
pääsanasta 6 ylös tulee munasta
ja onhan näitä vielä vaikka kuinka paljon muita mutta jos edes nuo pääsanajumit sais auki...
tossapa noita toivottavasti auttaatässä minun puutteitani
hevonen:
pääsanasta 7 oikea alaviisto ei kaupunki vaan
ind 500 5 5 kilpailija(ko) (tarvit vastasanan)
tie 10 9 2 8 koulu
kissa:
pääsanasta 11 oikealle batman
vesinokkaeläin:
pääsanasta 10 vasemmalle (vastasana on mutta en saa oikeaa) joko se loppuosa tosta tai sitte nimitys sille joka syö jotain tiettyä
hiiri:
pääsanasta 11 yläoikealle kasvi
pääsanasta 11 alavasemmalle tykkää makeasta
rotta:
pääsanasta 11 10 tarvit ehdottomasti vastasanan ja silti pitää vähän vaivata älynystyroitä
pääsanasta 10 alaoikealle (tähän tuli jo vinkki mutta kun ei) itäafrikkalainen jyrsijä, joka elää suuren osan elämästään maan alla
lepakko:
pääsanasta 10 alavasemmalle löytyy luokasta siipat
sarvikuono:
pääsanasta 13 ylös helsinkiin liittyy
muurahainen:
pääsanasta 6 alas vaakunassa on tän kuva
pääsanasta 6 ylös jälkeläinen
ja onhan näitä vielä vaikka kuinka paljon muita mutta jos edes nuo pääsanajumit sais auki...
kiitosTuossa multakin pari sanaa