relaatio 53

"ZuZu"
[QUOTE="Miltsi";30839245]
OIKEUS 14 tähän olen vaikka mitä yrittänyt vääntää ja kääntää vinkkien avulla mutta ei vaan aukea.
Amerikkalaisissa elokuvissa käydään näitä usein salissa

LYHENNE
sat.. 10 aukeaa vastasanalla, jonka saat seuraavan kautta
ver.. 9 tämän viejästä käytetty nimitys

PELKO
hug.. 6 molemmat 6 on mainittu tuon wikissä, samaten tuo seuraava (ja tähän kuuluisi ilkeä rähättävä nauru, ei vaan ole noita ääniefektejä käytössä)
arak.. 10[/QUOTE]

Nuo nyt ainakin löytyi
 
"Miltsi"
[QUOTE="ZuZu";30839311]Nuo nyt ainakin löytyi[/QUOTE]

Kiitos paljon!

Enää puuttuu se lyhenne-ruudun tut.. 4, joka ei löydy sitten millään vaikka listauksia on käyty monta läpi. Saisinko rajausta minkä alan tutkintolistaus tai vastaavaa vinkkiä?
 
iik
[QUOTE="Miltsi";30839326]Kiitos paljon!

Enää puuttuu se lyhenne-ruudun tut.. 4, joka ei löydy sitten millään vaikka listauksia on käyty monta läpi. Saisinko rajausta minkä alan tutkintolistaus tai vastaavaa vinkkiä?[/QUOTE]

yleisempi, mainitaan suluissa alakohtaisen nimikkeen perässä
 
"Pelaaja"
[QUOTE="Miltsi";30839251]Naimaton, naimisissa, eronnut :)[/QUOTE]

No niinpä tietysti. Tyhmä minä.

Ihan hukassa olen siellä ruudussa Hedelmä, kun on Sit..He... 4 ja sitten taas Sit... ja Sit... pip.. yhdistämä 4. Vaikka mistä haen, niin en löydy nelikirjaimisia sanoja.

JA samassa ruudussa on ne monta Hed... alkuista ja Vau... yhdistämä 9+7. En ole tuollaisia juttuja kolmeenkymmeneen vuoteen miettinyt, niin olen aivan hukassa tuon kanssa.
 
"ZuZu"
[QUOTE="Pelaaja";30839672]
Ihan hukassa olen siellä ruudussa Hedelmä, kun on Sit..He... 4 ja sitten taas Sit... ja Sit... pip.. yhdistämä 4.
JA samassa ruudussa on ne monta Hed... alkuista ja Vau... yhdistämä 9+7. En ole tuollaisia juttuja kolmeenkymmeneen vuoteen miettinyt, niin olen aivan hukassa tuon kanssa.[/QUOTE]

Kyllä se vihreä sit..he löytyy, kun vähän mietit. Tuo toinen on taas mihin nuo molemmat sopii käytettäväksi.

Tuota haluttua vau.. kutsutaan tuoksi 9+7, se toinen sana on jo suoraan annettu toisessa päässä ja toisen saa pääteltyä toisesta päästä.
 
"Pelaaja"
[QUOTE="ZuZu";30839700]Kyllä se vihreä sit..he löytyy, kun vähän mietit. Tuo toinen on taas mihin nuo molemmat sopii käytettäväksi./QUOTE]

Varmaan hyvä vihje sellaiselle, joka tietää mihin noita käytetään. Minä en tiedä enkä osaa edes arvata.

Eikä ota tulta se vihreä sit. hed. myöskään. EN löydä mistään.
 
"Miltsi"
[QUOTE="Pelaaja";30839928]
Varmaan hyvä vihje sellaiselle, joka tietää mihin noita käytetään. Minä en tiedä enkä osaa edes arvata.

Eikä ota tulta se vihreä sit. hed. myöskään. EN löydä mistään.[/QUOTE]

Mojito :)
 
"Pelaaja"
[QUOTE="Miltsi";30839943]Niin ja siis piti myös sanoa, että tuo sit.. 4 löytyy sit.. pi.. wikistä.[/QUOTE]

Okei, kiitti. Nyt löysin kun osasin ottaa osan yhdestä siellä olevasta sanasta. Kiitos paljon. En yleensä koskaan tee ruokaa, kun en oikein osaa, niin ei ollut aavistustakaan tuosta.
 
"Miltsi"
[QUOTE="Pelaaja";30839946]EN juo lainkaan, mutta wikistä katsoin, eikä ainakaan siinä ole mitään nelikirjaimista sitrushedelmää.[/QUOTE]

On se siellä, tosin suomenkielisenä. Relaatioon haetaan englanninkielistä sanaa jostain syystä, mutta sen saa jättämällä ylimääräiset kirjaimet lopusta pois :)
 
"Pelaaja"
[QUOTE="Miltsi";30839955]On se siellä, tosin suomenkielisenä. Relaatioon haetaan englanninkielistä sanaa jostain syystä, mutta sen saa jättämällä ylimääräiset kirjaimet lopusta pois :)[/QUOTE]

Okei, no nyt selvisi. EN ollut edes osannut ryhtyä etsimään englanninkielistä sanaa, mutta vinkkisi perusteella osasin. Ja pääsin myös tuosta pari sanaa eteenpäin.

Kiitos kaikille vinkkaajille! Nyt on enää sellaiset 450 sanaa jäljellä. Mahtaako selvitä ennen kesäloman alkua? :)
 
"Pelaaja"
Tämä relaatio on jotenkin minulle tavattoman hankala. Jään jumiin sanoihin, joihin piäisi löytää helpostikin vastaus.

Esimerkiksi tuosta Hedelmä-ruudusta puuttuu nyt Kan... 4 ja Kie... 13. Tokihan nuo pitöisi keksiä, mutta pää ei toimi. Jotenkin tekijä on osannut aina hakea sellaiset sanat, joita en mllään tunnu keksivän. Hyvin tehty relaatio siis, mutta minua turhauttaa.
 
"sanni"
vasta tätä aloitellut ja vaikealta tuntuu. Saisinko vinkkejä seuraaviin suurjumeihin:

vuori:
pääsanasta alas 8
vuo..kiip... 16

heppa:
pääsanasta 10 vasen yhd. työh...)
pääsanasta 10 vasen alaviisto
jou... 10 (rajasana)
puna... 9

stamina:
kir 6 3

drinkki:
pääsanasta 13, 7 ja 3 5
tur 4 7

sairaus:
pääsanasta 5, 5 ja 13 oikealle
sie 12
näk 8

lääke:
pääsanasta 12 ja 22
kip 9

mauste:
pääsanasta 10, 7 ja 5 5 kaikki vasemmalle
sin 17
til 3 2 5

numero:
pääsanasta 11 ylös
pääsanasta 15

sormus:
tv 5 2 6 7
raa 6

sammakko:
pääsanasta 18 oikealle

lyhenne:
pääsanasta 3 oikea alaviisto

pelko:
pääsanasta 4 8

puolue:
liitto 15
mat van 9
pääsanasta 14 oikea alaviisto

kylmä sota:
rau 7 14
pääsanasta väliviivallinen 9
kie 12
vako 14
sotlii 13 18

pääkaupunki:
tila 12 7, 8 ja 9(ylempi)
turk-sve 10
pääsanasta 6
vir 5 6

kummitus:
tar 12 9

vihreä:
lehtiv 7 11
lan 12


lisäksi ammatti- ja viranomaisruutu ovat vielä aivan tyhjiä kun ei aihepiirit mitenkään isosti kiinnosta :D
 
"Pelaaja"
[QUOTE="sanni";30840271]vasta tätä aloitellut ja vaikealta tuntuu. Saisinko vinkkejä seuraaviin suurjumeihin:

vuori:
pääsanasta alas 8 se kelluu meressä
vuo..kiip... 16 on sellainen äärimmäinen hobby

heppa:
pääsanasta 10 vasen yhd. työh...)alkuun lyhennetty muoto hevosesta ja loppuun talvinen ajopeli
pääsanasta 10 vasen alaviisto siinä kerrotaan pääsanasta
jou... 10 (rajasana) vinkaa sinä minulle mikä on jou ja missä
puna... 9

stamina:
kir 6 3

drinkki:
pääsanasta 13, 7 ja 3 5 eksassa miksataan juomia, sitten mitä juomiin laitetaan viilentämään ja sitten on yksi juoma
tur 4 7 tämä on autopeli

sairaus:
pääsanasta 5, 5 ja 13 oikealle siinä on yksi yleissana sairaudelle ja sitten sairauksien yleisnimiä. Ei ole minulla 13 oikealle, on tosin 13 vasemmalle, mutta sitäkään ei ole.
sie 12
näk 8

lääke:
pääsanasta 12 ja 22 ekan saat lääkäriltä, toinen on esimerkiksi jos linja-autossa et kunnossa voi olla niin otat tällaisen
kip 9 tällä termillä kutsutaan naispuolista sairaanhoitajaa, loppuun tulee sukulaisnimi

mauste:
pääsanasta 10, 7 ja 5 5 kaikki vasemmalle puuttuvat minultakin, kun keksit niin vinkkaa tänne
sin 17
til 3 2 5

numero:
pääsanasta 11 ylös tällaisen kirjoitat kirjeisiin
pääsanasta 15 autoissa on

sormus:
tv 5 2 6 7 nelosen ohjelmistoa
raa 6 mikä on raa ja missä se on, minulla ei siis ole

sammakko:
pääsanasta 18 oikealle esiintyi usein Hannu Karpon ohjelmissa säätä ennustamassa

lyhenne:
pääsanasta 3 oikea alaviisto

pelko:
pääsanasta 4 8 naisnäyttelijä

puolue:
liitto 15 puolue-elin, joka alkaa tuolla sanalla
mat van 9 mistä aikanaan paljon viestimissä puhuttiin, jopa lahjonnasta syytettiin
pääsanasta 14 oikea alaviisto tämä on puolueessa tärkeä toimihenkilö

kylmä sota: vinkkaa mulle näitä sanoja joita kysyt, ei minulla ole niitä
rau 7 14
pääsanasta väliviivallinen 9 entinen maa
kie 12
vako 14
sotlii 13 18

pääkaupunki:
tila 12 7, 8 ja 9(ylempi) eka löytyy wikistä, se on tilan määritelmä, toisessa muista pisteet
mikä onn se väliviivallinen 9 siitä tilasta
turk-sve 10
pääsanasta 6 missä niitä pääkaupunkeja on
vir 5 6 nainen, vaatii vastasanan kyllä

kummitus:
tar 12 9

vihreä:
lehtiv 7 11 löyty wikistä, on henkilön nimi
lan 12 varo, voi räjähtää


lisäksi ammatti- ja viranomaisruutu ovat vielä aivan tyhjiä kun ei aihepiirit mitenkään isosti kiinnosta :D[/QUOTE]

Näitä tässä, vastavinkkauksia odotellen...
 
"ZuZu"
[QUOTE="Pelaaja";30840045]
Esimerkiksi tuosta Hedelmä-ruudusta puuttuu nyt Kan... 4 ja Kie... 13. Tokihan nuo pitöisi keksiä, mutta pää ei toimi. Jotenkin tekijä on osannut aina hakea sellaiset sanat, joita en mllään tunnu keksivän. Hyvin tehty relaatio siis, mutta minua turhauttaa.[/QUOTE]

kan.. 4 jälkeläinen
kie..13 tuplasellainen
 
"ZuZu"
[QUOTE="sanni";30840271]
heppa:
jou... 10 (rajasana)- soitin

stamina:
kir 6 3 - nimi (kotimainen)

sairaus:
sie 12 -sie+kasvi
näk 8- näk+taito

mauste:
pääsanasta 10 -näitä monta yhdessä
til 3 2 5 - yhtye (jos tämä on se, missä on luku)

lyhenne:
pääsanasta 3 oikea alaviisto - alempi yliopistotutkinto

kylmä sota:
vako 14 - Uuno Turhapurokin on ollut sellainen

pääkaupunki:
tila (ylempi) - kulttuuria
[/QUOTE]

Noita ei tuossa edellä tainnut vielä olla
 
"sanni"
Pelaajalle <3


se heppa-ruudun jou... alkaa siitä oikealle alaviistoon 5-sanasta, hepan hännän tai harjan pitkähkö karva vaihdetaan 1 kirjain ja sitten se onkin siinä rajalla se 10

sormus-ruudun raa... 6 rajalla sekin, lähtee pääsanasta 6 6 vasemmalle

pääkaupunki-ruutu väliviivallinen tila on MPV på engelska :)
 
"Pelaaja"
[QUOTE="sanni";30840744]Pelaajalle <3


se heppa-ruudun jou... alkaa siitä oikealle alaviistoon 5-sanasta, hepan hännän tai harjan pitkähkö karva vaihdetaan 1 kirjain ja sitten se onkin siinä rajalla se 10

sormus-ruudun raa... 6 rajalla sekin, lähtee pääsanasta 6 6 vasemmalle

pääkaupunki-ruutu väliviivallinen tila on MPV på engelska :)[/QUOTE]

Kiitos, taas muutama sana eteenpäin. Enää nelisensataa... ;)
 

Yhteistyössä