Relaatio 40

"eva"
Kummitus:
ves ja tans yhd. 11+6

Dollari
laki ja pää yhd 10

Tie:
vel verk. 12

Väri:
must..11+7
mars 6+7
tont 10+8

Keisari
Keisari 3+10
päiv -kiin -peki yhd 6+10

Ei kellään oo mtn näistä vihjata?

Tonttu alas? mars 6+7 ??
 
"hans"
Kun se siintyy kirjassa, joka ei ole runokirja, ja se on ihminen siinä kirjassa, niin millä nimityksellä kutsutaan sellaisessa kirjassa esiintyviä ihmisiä.
Eli siis ymmärsinkö oikein että tässä sanassa ei sitten esiinny "kirja" ollenkaan? Ehkä? :D Ei vielä auennut tämä rautalanka kunnolla. Ehkä tämän viestin kirjottamisen jälkeen..



Toisekseen, onko kukaan keksinyt William-ruudussa W.S.:stä (se alempi tyyppi) lähtevää 6:sta? Vastasana löytyy ja netti on kutakuinkin kulutettu puhki sitä sanaa hakiessa. Vähän ehkä tarvis siihen jo jotain jelppiä.
 
newman
[QUOTE="hans";30545017]Eli siis ymmärsinkö oikein että tässä sanassa ei sitten esiinny "kirja" ollenkaan? Ehkä? :D Ei vielä auennut tämä rautalanka kunnolla. Ehkä tämän viestin kirjottamisen jälkeen..



Toisekseen, onko kukaan keksinyt William-ruudussa W.S.:stä (se alempi tyyppi) lähtevää 6:sta? Vastasana löytyy ja netti on kutakuinkin kulutettu puhki sitä sanaa hakiessa. Vähän ehkä tarvis siihen jo jotain jelppiä.[/QUOTE]

Tossa ylemmässä yritä keksiä synonyymit noille sanoille ja alempi on oikeastaan hämäävän helppo, käytä vihjeenä sitä vastasanaa.
 
newman
[QUOTE="hans";30545093]Kysytäänpä samalla vielä poika-ruudun homoja? Niistä seuraavat sanat 5 ja 11 on myös vielä tyhjillään. En oikein tiedä mitenpäin näitä kannattaa alkaa ratkomaan.[/QUOTE]

Toinen on ronskia touhua, toinen vaatii vastasanan.
 
"myy"
[QUOTE="Pelaaja";30544701]Kaukana perässä tullaan kun vasta pääsin varsinaisesti aloittamaan, ja vinkkilistaa pitää alkaa perata läpi.

Mutta tuo Lem... bas 11 oli helppo, kun katsoo miten se bas... kehittyi rakennuksena, eli tuo viittaa rakennuksen muotoon. Sellainen rakennus on siellä Lem... Tuota bas... vastaava rakennus muodoltaan.[/QUOTE]

suorakulmio? kolmilaivainen? kellotapuli? hallikirkko? pylväskäytävä? laivakirkko? oikeudenkäynti? kauppa? klerestorio?

mitä mä nyt en tajua? :D
 
"hans"
[QUOTE="myy";30545112]suorakulmio? kolmilaivainen? kellotapuli? hallikirkko? pylväskäytävä? laivakirkko? oikeudenkäynti? kauppa? klerestorio?

mitä mä nyt en tajua? :D[/QUOTE]

Jos en ihan väärin muista niin ite bongasin sanan k:n arkkitehtuuria käsittelevältä sivulta :D Vähän meni hakemiseksi kyllä mullakin, älä luovuta!
 
"eva"
[QUOTE="eva";30545111]ja mie kysyn väri ruutuun:

Tonttu 10 +8
mars 6+7

On muistikuva et jollain on tonttu alas kerta marsin jatkot auvennu jollekin,olisi kiva jos vinkattaisiin noita 2[/QUOTE]

Eikö kellään ole MUKA näitä ?
Tarvisi vinkit noihin sekä muutamiin muihinkin sanoihin
 
newman
[QUOTE="eva";30545151]Eikö kellään ole MUKA näitä ?
Tarvisi vinkit noihin sekä muutamiin muihinkin sanoihin[/QUOTE]

Minä pistin jo vinkin tonne ylemmäs, löytyy sen marsista johdetun etunimen avulla.

Onko sulla vinkkiä johonkin noihin multa puuttuviin?
 
"Pelaaja"
[QUOTE="eva";30545111]ja mie kysyn väri ruutuun:

Tonttu 10 +8
mars 6+7

On muistikuva et jollain on tonttu alas kerta marsin jatkot auvennu jollekin,olisi kiva jos vinkattaisiin noita 2[/QUOTE]

Katsohan muutaman vuoden takaa Tv2 joulukalentereita.
 
[QUOTE="hans";30545176]Mulla ei ole edes tonttua koko väri-ruudussa :( Varmaan lähtee ketju siitä yhdestä yläruudun vii:stä joka mulla puuttuu vaikka vastasanat on molemmat.[/QUOTE]

siitä se lähtee ja se vii.. on kyseisen bändin kappale (löytyy wikistä ku klikkailet albumeita auki)


kiitos newman taas vinkeistä, paneudun niihin kohta :)
 
"hans"
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta;30545202:
siitä se lähtee ja se vii.. on kyseisen bändin kappale (löytyy wikistä ku klikkailet albumeita auki)
no niinpä tietenki. olin ihan varma että olin selannut ko. bändin wikiä, tai ainaki etsiny biisejä muualta googlen syövereistä. hävettää kun tämä oli niin helppo :D kiitos!
 
"eva"
[QUOTE="Pelaaja";30545191]Katsohan muutaman vuoden takaa Tv2 joulukalentereita.[/QUOTE]

Ei löydy ei marsin 6+7 eikä tontun alas jatko. 'Enkä oo joulukalenteria kattellu ja wikistä en meinaa löytää vaikka millä hakisin. voisko joku vääntää ratakiskolla tämän jo?
 
"hans"
[QUOTE="eva";30545219]Ei löydy ei marsin 6+7 eikä tontun alas jatko. 'Enkä oo joulukalenteria kattellu ja wikistä en meinaa löytää vaikka millä hakisin. voisko joku vääntää ratakiskolla tämän jo?[/QUOTE]

Ite löysin jonku "äänestä paras joulukalenteri/tonttu/jokumikälie" tms kilpailun googlesta, josta sain ton tontun etuosan. sitten sitä googlettelemalla löytyi sen koko nimi ja samalla se siitä seuraava sana.
 
"Pelaaja"
[QUOTE="eva";30545219]Ei löydy ei marsin 6+7 eikä tontun alas jatko. 'Enkä oo joulukalenteria kattellu ja wikistä en meinaa löytää vaikka millä hakisin. voisko joku vääntää ratakiskolla tämän jo?[/QUOTE]

Koeta googlella joulukalenteri 2009
 
"eva"
[QUOTE="hans";30545257]Ite löysin jonku "äänestä paras joulukalenteri/tonttu/jokumikälie" tms kilpailun googlesta, josta sain ton tontun etuosan. sitten sitä googlettelemalla löytyi sen koko nimi ja samalla se siitä seuraava sana.[/QUOTE]

En tajua onko mulla jotenkin erilainen haku mutta ensaa google haullakaan muuta kuin toljanteria ja se ei käy noihin sanoihin ,ja mikä marsin johdettu etunimi???

en oikee tajunnu marsu,maija,marko?
vääntäkää metrin paksusesta ratakiskosta mulle
 
"eva"
[QUOTE="Pelaaja";30545264]Koeta googlella joulukalenteri 2009[/QUOTE]

dodii,johan alkoi löytyä.
Rela ois mun mielestä kaivannu tonttu jälkeen -joulukalenteri sanan avautuaksee helpommin..
 
"Pelaaja"
[QUOTE="eva";30545288]dodii,johan alkoi löytyä.
Rela ois mun mielestä kaivannu tonttu jälkeen -joulukalenteri sanan avautuaksee helpommin..[/QUOTE]

Se mitä olen nyt ehtinyt pelaamaan, niin ei tätä ainakaan näytä yritetty liian helpoksi tehdä... ;)
 

Yhteistyössä