Relaatio 30

• Viestiketjun aloittaja "Joku"
  • Ensimmäinen viesti
-Z-
[QUOTE="maitoparta";26230515]Kokeile yksikköä, sinulla on jo vastaus listassa :)[/quote]

Kiitos. Pikkuisen hämäsi se, kun joku oli aiemmin sanonut ketjussa, että ensimmäinen sana on "saksalaiset". Muutenkin outoa, että sana on yksikössä, kun siihen liittyy kaksi ihmistä...

Alla apuja.

Minä tuhrailen vielä seuraavien kanssa, voisitteko auttaa?

Das boot:
Al... ja Jy.. välistä (6) -> Mikä se jyvä yleisemmin ottaen on?
Ki... ja Oik... (12) en ole tajunnut vinkkiä jostain tarkastajasta tjsp -> Mikä instanssi valvoo liikennettä?

Nøgne Ø:
Va... ja Sk.. välistä (4) -> Kahden muinais-skandinavisen eepoksen yhteisnimi.
Ku... ja Ne... (viereisessä ruudussa) välistä 7 -> Miksi kutsutaan sitä, joka voisi hyötyä siitä, että se Ku.. on olemassa.

Soittakaa Paranoid!
vihjesana -> Edeltävä Si... englanniksi.
ar... ja pa... välistä (5) (4) -> Obama kutsui tätä hiphopparia aasiksi.

Dilbert
ry... ja an... välistä (6) -> Sen ry... alkuosa, tarkoittaa kutakuinkin samaa kuin an..
hy... (8) suoraan oikealle -> ehkä yleisin hy...

WTF?
ka... (6) (8) tämänkään vihjettä en ole tajunnut -> Se on ka... hallitsija historiasta, myös nimessä tuo sana ka...

"Turhautuja"
Saisko vielä lisävinkkiä näihin:
SP ääne 12. Joo, viittaus on ihan hyvä vihje, mut ei vaan millään raksuta!
SP sig 6. Sama homma, ei vaan keksi

Nää onkii ainoot enää jäljellä, voin toki antaa vastavinkkejä :)

rockmam
[QUOTE="maitoparta";26231002]Kiitos paljon rockmam:lle vinkeistä :)

Jotenkin tuo oikeinkirjoitusjuttu ei minulla sytytä: pilkunviilaaja, pilkunnu..., besserwisser. tätä linjaa yritin jo aikaisemminkin, mutta ilmeisesti hyppään nyt jonkun oleellisen ohi.

Sen lisäksi puuttuu enää tuo yllä mainitsemani rajasana ja paranoid-ruudun vihjesana[/QUOTE]

sanon suoraan kun en osaa vihjata :kielipoliisi

SP ruudun vihjesana: edellinen sana englanniksi

turmaliini
Vähän myöhässä tämän rellun löysin, vaikka olen yrittänyt kytätä... mutta vieläkö saisi apua, kun 7 sanaa uupuu.. olen ketjun lukenut läpi, eli näihin ei ole ainakaan sellaista vihjettä tullut mitä meikäläinen ymmärtäisi :S
Eli...
Göttendämmenrung kuu..-11
Das Boot oi..ki.../vä..me../kie..op.. - näiden välissä 9
WTF? tieto- 13 ja 22 (vastasanat on)
Po...nu... 3

Tusen tack <3 harmi etten ehtinyt muita auttamaan...

"W1zard"
Vähän myöhässä tämän rellun löysin, vaikka olen yrittänyt kytätä... mutta vieläkö saisi apua, kun 7 sanaa uupuu.. olen ketjun lukenut läpi, eli näihin ei ole ainakaan sellaista vihjettä tullut mitä meikäläinen ymmärtäisi :S
Eli...
Göttendämmenrung kuu..-11 Tää on yksi aika vaarallinen ja kuuluisa kuu..laji. Wikipediahaulla *kuu** löytyy otsikoista.
Das Boot oi..ki.../vä..me../kie..op.. - näiden välissä 9 Ota ekasta noista sun vihjesanoista alku pois.
WTF? tieto- 13 ja 22 (vastasanat on) Eka on vähän kuin urheilu? Kuka paras? Ton 22 sat, kun keksit mitä toi po..nu.... ja muut on yleisnimeltään.
Po...nu... 3 Jenkeissä käytössä, code yleensä lopussa.

Auttoiko?

Vieläkö löytyisi apuja?
Ketjun avulla sain kyllä melkein valmiiksi, yksi sana puuttuu ja mulla menee kohta hermo sen kanssa. Tiedän että se on varmaan joku idioottihelppo jota en vain löydä/tajua... eli Soittakaa Paranoid ruudun Metallimusiikin ja Kvartetin välinen 9-kirjaiminen sana.

"maitoparta"
Paljon kiitoksia avusta! Yhtä vaille kaikki ratkesivat. Tätä yhtä vain en millään tajua. Vieläkö joku viitsisi vääntää rautalangasta?

Nøgne Ø:
Ku... ja Ne... (viereisessä ruudussa) välistä 7 -> Miksi kutsutaan sitä, joka voisi hyötyä siitä, että se Ku.. on olemassa.

vierailija
Muita ei ole mullakaan mutta paska 4+9 selvisi kuin laitoin wikin hakuun *paska, kyse henkilöstä. Alas 5 on kyllä wikin täsmennyssivulla, lukumäärästään huolimatta ei artisti vaan...
Vanha relaatio, jota yritän ratkaista ja tätä paskaa, siis tuo 4+9, en kyllä löydä mistään millään haulla. Ei löydy yhtään mitään, mikä sopisi. Muistaako joku tai onko jollain tallessa muinaisia relaatioita.

Hermot menee tään kanssa..

vierailijamumma
Jospa joku vielä tätäkin lukisi . Muutama sana puuttuu vielä enkä vinkeistä huolimatta keksi mitä haetaan .
Das Boot - 9 -3- käyttöj.
vehnäolut - 9 - hart , lienee vanhempi tuote , kun ei löydy
boomerang - 12 ja - 8
DILBERT : toyht pomo - 9- KS ja MK , liittyy tukkaan , mutten keski sanaa
GÖTTERDÄMMERUNG: itä-s - 8

vierailijamumma
Jospa joku vielä tätäkin lukisi . Muutama sana puuttuu vielä enkä vinkeistä huolimatta keksi mitä haetaan .
Das Boot - 9 -3- käyttöj.
boomerang - 12 ja - 8
GÖTTERDÄMMERUNG: itä-s - 8
Enää puuttuu 3 sanaa
DAS BOOT
Käyttöj - 3 - art

Yhteistyössä