Relaatio 30

• Viestiketjun aloittaja "Joku"
  • Ensimmäinen viesti
"Sohvi"
[QUOTE="Pelaaja";26173234]Eivät esiinny, mutta kun niiden avulla googlaa, niin takuulla löytyy sen firman nimi. Vaikka Google antaa eri ihmisille eri tuloksia, niin niin monta hakutulosta tuli tuolla tavalla, että varmasti löytyy jokaiselle. :)[/QUOTE]

Kiitos! :)

Muutama sana puuttuu ja seinä on vastassa. :/ Löytyisko johonkin näistä vinkkiä?

WTF?
kir... 4 alaspäin
tiet... 22 alaspäin
po..nu... 3
kalj...6+8 alaspäin
Huu.. ka... 11 (vastasanakin on, mut en vaan keksi)

SP
Art.. ja Hok.. välinen 7+6
Puh.. nu, Ope... ja Ver... välinen 11
Lipp... alaspäin 13

"Pelaaja"
Muutama sana puuttuu ja seinä on vastassa. :/ Löytyisko johonkin näistä vinkkiä?

WTF?
kir... 4 alaspäin puuttuu minultakin, ja kun huomasin että joku on kaikki sanat saanut niin olen tätä vinkkiä odottanut, mutta ilmeisesti sitä ei tule
tiet... 22 alaspäin sen saisi helposti sieltä vastasanasta
po..nu... 3 tämä on tuo po...nu... amerikassa
kalj...6+8 alaspäin löytyy wikin haulla, hallitsija historiasta
Huu.. ka... 11 (vastasanakin on, mut en vaan keksi) tällä nimellä kutsuttiin satakunta vuotta sitten lapsia, jotka olivat vailla elatusta

SP
Art.. ja Hok.. välinen 7+6 hae sillä art- sanalla, tämä on sanonta
Puh.. nu, Ope... ja Ver... välinen 11 tämä on toinen joka minulta puuttuu, mutta tähänkään ei ole vinkkiä kuulunut eli sitäkään ei taida olla tulossa
Lipp... alaspäin 13 liittyy merenkulkuun, siinä käytetään tällaisia
Tässä jotain apua.

Deff
nyt on kyllä pakko sanoa etten löydä enkunkielistä wikiä pyhä homobonukselle.. sanokaa millä nimellä se löytyy enkkuwikistä että vois ton paikkakunnan joskus ees löytää??

Götterdämmerung :
stas 22 - tähän en saa väännettyä mtn,onko tää se enkunkielinen versio??

Nøgne Ø :
val ja vaina.. yhd 17+5 - tää ei kyllä aukene mulle zombit ja aivokuolleet pyörii vaa mielessä voisiko tää vääntää rautalangasta että sais ees oikeeta muotoo???

LS
[QUOTE="Pelaaja";26172793]Onko sinulla siis WTF ruudussa se kir... alas 4. Vinkkaa vastalahjaksi se, koska sitä ei minulla ole.[/QUOTE]
Sori, kun vastaaminen kesti, jouduin koneelta hetkeksi pois :(
Ei ole sitäkään, en vaan laittanut puutelistaan, kun kaikki tuntuvat sitä kaipailevan. Kiitso vinkeistä, lähden niitä nyt käymään läpi, josko joku kohta aukenis...

"Pelaaja"
nyt on kyllä pakko sanoa etten löydä enkunkielistä wikiä pyhä homobonukselle.. sanokaa millä nimellä se löytyy enkkuwikistä että vois ton paikkakunnan joskus ees löytää??

Götterdämmerung :
stas 22 - tähän en saa väännettyä mtn,onko tää se enkunkielinen versio??

Nøgne Ø :
val ja vaina.. yhd 17+5 - tää ei kyllä aukene mulle zombit ja aivokuolleet pyörii vaa mielessä voisiko tää vääntää rautalangasta että sais ees oikeeta muotoo???
Saint Homobonus

stas 22 se on tietynlainen järjestö, eli ihan suomeksi

val ja vaina meilläkin uskotaan, että meillä on Taivaassa tällainen odottamassa

Deff
[QUOTE="Pelaaja";26173711]

stas 22 se on tietynlainen järjestö, eli ihan suomeksi

[/QUOTE]

tätä en nyt jostian syystä saa vaikka oon pari päivää koittanut ,rautalankaa?

Das boot ruudun olut sanoihin en myöskää löydä oikeita, saisko niihin vinkkiä tai sanokaa mistä ne voi ees löytää??

WTF ruudun olutmerkit kans hukassa,kaipaisin vinkkejä

"Tipi"
No niin ja taas ratkotaan, saiskohan pian tehtyä? :) Oli pakko pitää vähän taukoa tämän kanssa, että sai (muut) pakolliset hommat hoidettua!

Nämä puuttuvat vielä:

RYHMY
jouk... ja sana... 8

PASKA
Tiro... ja kansal... 15

GÖTTE
oikean alakurman 3 tyyppiä 11+9 (saksal... mutta en saa viimeistä sanaa sopimaan)

WTF?
kir.., net..., K.. 4

DILBERT
Car..., Do... 8
pomo 9 ja siitä 5+8 (vastasana on)
rys... 9
sirk..., hyö... 15
hyö... 8 (alempi)

SP
elon... 5
puhnro., oper... 11
sotal... 8
lip... 13 ylös
ääne... 12 (viittaaminen joo, mutta!)

Ja vinkit on nähty, mutta ei aukee! Sais nyt tehtyä ennen vapun juhlistamista valmiiksi :)

Loppuratkaisukin tuli, se oli helppo!

Deff
Götterdämmerung :
kult..... 10
stas...22

Soittakaa Paranoid!
pääsanasta vasen 11
pääsanasta alas 5
pääsanasta oikea 9
art 5+5
ma-o-wa 9

Vääpeli Ryhmy
sot ja vyö yhd 7
kisu-viin 4+3
1500-luk--- 9 (vasen alas)
risti 16
Su.... va.. ruu... su... 8+10
raph...3

Das boot :
tul...as... 7
pyyni 6
olut 15 en saa mtn panimoa tähän,mistä tän voi löytää?
vehn...ol...9 mistä päin tän löytää?
kielioppi sanat (vasemmalle sekä alas lähtevät)

WFT? -ruutu
pääsanasta alas 11
kysy 13
vast 5+5+6+4+5+10
olutmerk 7+8
olutmerk 9
olutmerk 5+3
kir. 3
kir 4

Dilbert
töuhtö po.. 9
kisä 22
amm 7
laps.. ty..vo.. 11
elbo 8
dougbert 6+5 (joku koira tää on mutta en saa ekaa sanaa)
tserno... 15

Voisiko joku/jotkut vinkata näitä jumeja auki niin pääsin eteenpäin ruuduissa,tällähetkellä jumitan jokaisessa ruudussa sekä jokasessa sanassa.
PLEASE?

"Tipi"
Oot kai jo lukenut tämän koko keskustelun läpi? Näistä on annettu hyviä vinkkejä jo aiemminkin :)

Götterdämmerung :
kult..... 10
stas...22

Soittakaa Paranoid!
pääsanasta vasen 11 pääsanan toinen sana perusmuodossa
pääsanasta alas 5
pääsanasta oikea 9 missä tätä huudetaan
art 5+5 etelä-pohjanmaalta
ma-o-wa 9 enkkuwiki

Vääpeli Ryhmy
sot ja vyö yhd 7
kisu-viin 4+3 vipa sana on kissa enkuksi
risti 16 alkaa tuolla sanalla, löytyy lähes joka lehdestä esim.
raph...3

Das boot :
tul...as... 7 aseen osa
pyyni 6 juoma
olut 15 en saa mtn panimoa tähän,mistä tän voi löytää?
vehn...ol...9 mistä päin tän löytää?
kielioppi sanat (vasemmalle sekä alas lähtevät)

WFT? -ruutu
pääsanasta alas 11
kysy 13
vast 5+5+6+4+5+10
olutmerk 7+8
olutmerk 9
olutmerk 5+3
kir. 3
kir 4

Dilbert
töuhtö po.. 9
kisä 22
amm 7
laps.. ty..vo.. 11
elbo 8
dougbert 6+5 (joku koira tää on mutta en saa ekaa sanaa)
tserno... 15

Voisiko joku/jotkut vinkata näitä jumeja auki niin pääsin eteenpäin ruuduissa,tällähetkellä jumitan jokaisessa ruudussa sekä jokasessa sanassa.
PLEASE?

"Tipi"
Ja päivitetty lista:

RYHMY
jouk... ja sana... 8

PASKA
Tiro... ja kansal... 15

WTF?
kir.., net..., K.. 4

DILBERT
Car..., Do... 8
pomo, M.K., K.S. 9
sirk..., hyö... 15
hyö... 8 (alempi)

SP
elon..., röm... 5
puhnro., oper... 11
sotal... 8
lip... 13 ylös
ääne... 12 (viittaaminen joo, mutta!)

"Pelaaja"
Kaksi viimeistä sanaa puuttuu edelleen, ilmeisesti kukaan muukaan tähän ketjuun osallistuva ei ole niitä keksinyt.
Samat puuttuvat minultakin, ja tuntuu siltä että ovat kyllä todella vaikeita. Nyt voisi kai pyytää jo tekijältäkin apua, kun sinun kaltaisesti ratkojat, joita olen pitkään jo ihaillut, eivät ole niitä keksineet.

Kuten aiemmin tuolla kirjoitin, niin 2 on löytänyt kaikki sanat, joten vaikka se 1 olisikin virheellinen (aiemman keskustelun perusteella), niin joku ne on löytänyt. Jos joku on niin loistava ratkoja, että on ilman tätä ketjua löytänyt kaikki sanat, niin onpahan todella hyvä näitä tekemään. Eli joku lienee löytänyt ketjun avulla mutta ei enää ole halunnut tulla tänne muille vinkkaamaan. No, sehän on tietysti jokaisen oma asia.

"Pelaaja"
[QUOTE="Tipi";26174304]Ja päivitetty lista:

RYHMY
jouk... ja sana... 8 Vastaus on yllättävän lähellä tätäkin ketjua :)

PASKA
Tiro... ja kansal... 15 Kansallisuus ja päähine

WTF?
kir.., net..., K.. 4 eipä tietoa

DILBERT
Car..., Do... 8 löytyy Do... enkkuwikistä, lyhenne ja muista että pisteitäkin voi olla
pomo, M.K., K.S. 9 katso sen pomon kuvaa, mitä sillä on päässä (kaksikin)
sirk..., hyö... 15 tämä on sellainen sirkka, jota voisi kutsua uskonnolliseksikin
hyö... 8 (alempi) ihan näitä tavallisia meidänkin kesän olentoja, inisevät

SP
elon..., röm... 5 muinaissuomalainen sadonkorjuun juhla
puhnro., oper... 11 eipä tietoa
sotal... 8 löytyy tuon allaolevan perusteella
lip... 13 ylös mustapohjainen loppu, jossa tietynlainen kuvio, herätti entisaikaan pelkoakin
ääne... 12 (viittaaminen joo, mutta!) jos ääne... viittaamalla, niin mikä ääne... se on[/QUOTE]

Tuossa vinkkejä.

newman
Kiitti ratkomistaito kehuista, vaikka minä olen niin söhlä, että sain juuri kaikki sanat katoamaan. :D Mulla oli sijoitus viides, kun kaksi sanaa puuttui, silloin ainakin kolmella on jompikumpi noista puuttuvista. (Jos pidetään sitä pitkään ykkösenä ollutta jonain haamuna.)

"Sohvi"
[QUOTE="Pelaaja";26174561]Itse olen koettanut jo epäloogisestikin aika monella eri tavalla. Tuntuvat kyllä mahdottomilta, eli taitaa tästä tulla ensimmäinen relaatio jota en saa loppuun saakka tehtyä. No, pitihän senkin ajan joskus tulla. :)[/QUOTE]

Luovutan minäkin, kun ei keksi niin ei keksi

"Pelaaja"
Kiitti ratkomistaito kehuista, vaikka minä olen niin söhlä, että sain juuri kaikki sanat katoamaan. :D Mulla oli sijoitus viides, kun kaksi sanaa puuttui, silloin ainakin kolmella on jompikumpi noista puuttuvista. (Jos pidetään sitä pitkään ykkösenä ollutta jonain haamuna.)
Toisaalta ne loppuratkaisun löytäneet lasketaan kai mukaan. Minulla on nyt sijoitus 5, kun kaksi sanaa puuttuu, mutta en ole loppuratkaisua tehnyt. En koskaan tee sitä ennen kuin olen kaikki sanat löytänyt. (Joo, outoa varmaan mutta ihan vain siitä ilosta, että se on sitten LOPPUratkaisu.)

[QUOTE="Pelaaja";26174641]Toisaalta ne loppuratkaisun löytäneet lasketaan kai mukaan. Minulla on nyt sijoitus 5, kun kaksi sanaa puuttuu, mutta en ole loppuratkaisua tehnyt. En koskaan tee sitä ennen kuin olen kaikki sanat löytänyt. (Joo, outoa varmaan mutta ihan vain siitä ilosta, että se on sitten LOPPUratkaisu.)[/QUOTE]
En minäkään tee loppuratkaisua ennenkuin kaikki sanat on löytyneet. Mun sijoitus on myöskin 5.

Deff
jos teillä muilla on valmiina melkeinpä niin voisitteko oikeesti jeesiä mattimyöhästä vinkeillä, kävin koko ketjun läpi mutten niillä saa sanoja sekä jumeja auki :

Götterdämmerung :
stas...22

Soittakaa Paranoid!
pääsanasta vasen 11
pääsanasta alas 5
konset 10
kekr 6
ma-o-wa 9

Vääpeli Ryhmy
sot ja vyö yhd 7
kisu-viin 4+3
rapha...3

Das boot :
olut 15 - saksalaisella panimolla en vieläkään oo löytänyt sitä oikeeta??
kielioppi 12
kielioppi 9 yhd välimerk..

WFT? -ruutu
netslang 8 (vasen sivulle)
kiroil 4
kysy 13
vast 5+5+6+4+5+10
olutmerk 7+8
olutmerk 9
olutmerk 5+3

Dilbert
töuhtö po.. 9
kisä 22
ammatt 15
amm 7
laps.. ty..vo.. 11
elbo 8
dougbert 6+5
tserno... 15

"Pelaaja"
jos teillä muilla on valmiina melkeinpä niin voisitteko oikeesti jeesiä mattimyöhästä vinkeillä, kävin koko ketjun läpi mutten niillä saa sanoja sekä jumeja auki :

Götterdämmerung :
stas...22 se on tied... org...

Soittakaa Paranoid!
pääsanasta vasen 11 sen alkusanan verbin substantiivinen muoto
pääsanasta alas 5 katso mikä välimerkki sen alkusanan lopussa on, siitä pitäisi ymmärtää
konset 10 sinne päästäkseen on oltava tällainen
kekr 6 kyseisen juhlan vanha nimitys
ma-o-wa 9 suomenna se

Vääpeli Ryhmy
sot ja vyö yhd 7 mikä sellainen sot... on, jossa on myös se vyö
kisu-viin 4+3 se on juomamerkki, jossa on kisu englanniksi
1500-luk--- 9 (vasen alas) kun saat sen ylempänä olleen, niin tämä on metallinen sellainen
Su.... va.. ruu... su... 8+10 wikin listalla on sen merkin saajia, siellä se on
rapha...3 mitä asetta se raph käyttää

Das boot :
olut 15 - saksalaisella panimolla en vieläkään oo löytänyt sitä oikeeta??
kielioppi 12 sellainen tyyppi joka vartioi kielen oikeellisuutta,
kielioppi 9 yhd välimerk.. mitä sellaista kielellä tehdään jossa noitakin tarvitaan

WFT? -ruutu
netslang 8 (vasen sivulle) missä tuota netslang käytetään
kiroil 4 ????????
kysy 13 missä noita esitetään
vast 5+5+6+4+5+10
olutmerk 7+8 edelleen, hae sillä veh... ja nokialla
olutmerk 9
olutmerk 5+3

Dilbert
töuhtö po.. 9
kisä 22
ammatt 15 löytyy wikin ammattilistalta kohdassa T
amm 7 löytyy helposti kun saat vastasanan
laps.. ty..vo.. 11 olen tämänkin jo ainakin kaksi kertaa vinkannut, paremmin en osaa
elbo 8 löytyy vastasanan avulla
dougbert 6+5 millainen olento se on
tserno... 15
Tuossa vinkkejä, ja nyt kyllä luovutan tämän relaation kokonaan, kun ei niistä kahdesta sanasta tule mitään.

superhypernolla
Pomo on sitten viimeinenkin keksitty :) Huoh, otti koville. Samoin melkein kaikki muut mitä Dilbertistä kyselin oon keksinyt, kiitos vinkkaajille. Mutta nyt siellä on uudet ongelmat ja WTF? alkaa näyttää kaikista pahimmalta. 47 sanaa puuttuu yhä. Mutta sis:

Dilbertistä:
A.A. 6 + 12
Ry.. 6
piirtäjät 8
la..t..v.. 11 ei oo vastasanaa

Ryhmystä:
pul... 13
kon... 10

Paskasta:
saar 6 ja 7

Yhteistyössä