Relaatio 18

"Lelle"
[QUOTE="Santsu";22509614]Argentiinan ja Pelkokertoimen välinen (12) Sä olet sen tossa jo sanonutkin, pelkästään siis toi pelkokerroin, ei Suomen pelkokerroin :D

Vapaakaupungin ja filosofian välinen (6)
Vapaus

Saisko vaihtarina:
Lund ........ (8) .... (4) .... (4) Tyskarna från Lund
Voimalaitos ja Malmö ......... (9) Ydinvoimala malmössä
Kuorma-auto 8 ........ (8) löytyy konepellin alta

Ja turhasta julkkiksesta jos joku kertois
pariisi 7 - patonki
Paula Koivuniemi 8+6 Aikuinen nainen
[/QUOTE]

Auttaisiko
 
"Lelle"
[QUOTE="Santsu";22509645]niin ja kaikki puolalaiset uupuu kyrillisen kirjaimiston ruudusta :(. Ei vaan keksi. Enkä osaa järkevästi etsiä. kuulusia puolalaisia olen kokeillut.[/QUOTE]

Toinen perusti Solidaarisuus-liikkeen ja toinen on entisen paavin oikea nimi.
 
"Santsu"
Äääh, ärsyttävää kun on noin helppoja ja ei vaan tuu mieleen. Esim. toi aikuinen nainen, mä vaan pohdin kuka nainen se vois olla. Pöh.

Samoin toi moottori, mietin kaikki ratit, kaasut, jarrut jne, mut moottori ei sit mieleentullut.

Mut juu, kesken tää näyttäis tältä erää jäävän:
ok ok ok 2
ok ok ok 2
3 ok ok 5
ok ok ok 5

harmillisen vähän noita on jäljellä, mutta silti liikaa...
 
"Santsu"
maalle: natsi-Saksassa vuosina 1933–1945 käytössä ollut epä- ja keinotieteellinen oppi

Mä taas en keksi mikä yhdistää natsi-saksan ja holokaustin tai Forrest Gumbin ja bussiboikotin.
Myös murhayrityksestä lähtevät sanat auki.
 
"Lelle"
[QUOTE="Santsu";22509871]maalle: natsi-Saksassa vuosina 1933–1945 käytössä ollut epä- ja keinotieteellinen oppi

Mä taas en keksi mikä yhdistää natsi-saksan ja holokaustin tai Forrest Gumbin ja bussiboikotin.
Myös murhayrityksestä lähtevät sanat auki.[/QUOTE]

Natsi-Saksan ja holokaustin yhdistaa SS
Missä Montgomery on
Mitkä sanat sinulta puuttuu murhayrityksestä? Siinä on kaksi paria joissa on aina kohde ja tekijä. Toinen on paavi ja toinen yhdysvaltojen presidentti, joka liittyy siihen toiseen ruudun puheeseen.
 
"Santsu"
Kiitos! Nyt ois kaikki muut tossa MLK Jr. ruudussa, paitsi vihjesana...

puolalaiset edelleen auki ja kameran ja kenkälankin jatkot. Tiedän, että toi kenkälankin jatko on joku kenkienhoito juttu, mutta kun en keksi että mikä.
 
[QUOTE="Santsu";22509991]Kiitos! Nyt ois kaikki muut tossa MLK Jr. ruudussa, paitsi vihjesana...

puolalaiset edelleen auki ja kameran ja kenkälankin jatkot. Tiedän, että toi kenkälankin jatko on joku kenkienhoito juttu, mutta kun en keksi että mikä.[/QUOTE]

Vihjesana on ihan ilmeinen Spree -> Joki -> Mitä siellä joessa virtaa...

Sanokaa mulle, miten robotteihin saa liitettyä vapauden tai filosofian, vai oonko mä väärään paikkaan niitä työntämässä...?
 
"Willa"
Robotista lähtee erään kuuluisan tieteiskirjailijan keksimät "säännöt". Siitä muutaman sanan kautta pääsee filosofiaan.

Itse kaipaisin seuraaviin vinkkejä

Rachel Green 12 (joku ihan helppo, mutta ei vaan leikkaa...)
Kummituksesta lähtevä 5+2+10
 
rachel green 12- nenäleikkaus
kummitus - rölli ja kummitus

Onko sinulla
mathew perry 7 --> suomenna sukunimi
tosi tv 7 --> tämän voisi kääntää englanniksi

tai pekka puupää
kenkälankki 11 --> toiselta nimeltä kumpikin sana eli kenkä on s..... ja lankki on r.... varsinkin sotilaat käyttävät kenkiinsä tätä
sotilas 15 --> tulee sieltä toiselta päin helpommin eli varusmiehen kengät huom! monikossa
?
Nyt tuli vähän huonoja vinkkejä. Voin sanoa suoraankin, jos nämä ei auta.
 
"Santsu"
Mulla uupuis vielä nämä:
Slovenia: ........ (8) ...... (6) .... (4)
kamera: ............ (12)

Kyrillinen kirjaimisto ................ (16)
Salmi ... (3) .. (2) ...... (6)
Long Island .......... (10)
Scania .... (4)

Ei olis siis montaa. Ja tietty loppuratkaisu, joka ei yhtään aukea.
 
[QUOTE="Santsu";22514600]Mulla uupuis vielä nämä:
Slovenia: ........ (8) ...... (6) .... (4) Lyhytaikanen taistelu, löytyy googlen avulla kyllä...
kamera: ............ (12) yksi varhaisimmista valokuvausmenetelmistä.

Kyrillinen kirjaimisto ................ (16) siirtokirjoittaminen
Salmi ... (3) .. (2) ...... (6)
Long Island .......... (10)
Scania .... (4) Tuttu naapurin automerkki

Ei olis siis montaa. Ja tietty loppuratkaisu, joka ei yhtään aukea.[/QUOTE]

Nuo 2 puuttuu myös multa. Lisäksi vielä salmi 3+2+6, MLK ruudusta holokaustin 11 ja se, missä on se saksalainen ässä... puupäästä kalakukon 5+5 ja skånesta saksan 9 ja suraan skånesta 10...
 

Yhteistyössä