Relaatio 13 on täällä!

d
Alkuperäinen kirjoittaja Liisukka:
Alkuperäinen kirjoittaja rotta:
jalkapallo 11 ja siitä 8 puuttuu
ja tuo hattu-poliisi juttu.
sit tämä ruutu valmis

hitto työnteko haittaa kun olen pudonnut sijalle 23
Jos sulla on se B:n kaupunki, niin tuo 11 on jalkapalloseura sieltä. Löytyy kaupungin wikisivulta. Polisista pääset eteenpäin, kun käännät sen enkuksi.
puuttuko siitä jalkapalloseurasta tässä FC ?????
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scindapsus:
Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta:
Auttakaas mua taasen. Sleeppareihin Lahdesta lähteviä?

Tuo 2-osainen on, muut uupuu.
onks sulla jo ne nähtävyydet sieltä? panimo, sen tunnettu tuote, kirkko jne.?
Tiedän kyl panimon, mutten saa sitä tuonne :headwall: (tai sit oon väärässä firmassa) se siis, joka tekee sitä keltasta ykätautijuomaa?

Mulla on kyl alanurkka tyhjänä, eli tarvii sieltä vissiin sit apuja...

 
Liisukka
Alkuperäinen kirjoittaja j:
ilmeisesti kaikki etsii nyt huvipuiston pitkää, härkää 5+5 ja navajo+rangeria? vai onko jollain vinkata?
Käsittääkseni kellään ei voi olla mitään noista, koska mulla puuttuu nuo ja olen sijalla 1.

Liian vaikeaa! Eilen illalla ja tänään taas aamulla uusin silmin on luettu navajoista ja rangereista. Se ranger-sanakin tarkoittaa vaikka mitä armeijan joukoista avaruusluotaimiin, vaan mikään niistä taas ei tunnu liittyvän navajoon.
 
t
Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta:
Alkuperäinen kirjoittaja Scindapsus:
Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta:
Auttakaas mua taasen. Sleeppareihin Lahdesta lähteviä?

Tuo 2-osainen on, muut uupuu.
onks sulla jo ne nähtävyydet sieltä? panimo, sen tunnettu tuote, kirkko jne.?
Tiedän kyl panimon, mutten saa sitä tuonne :headwall: (tai sit oon väärässä firmassa) se siis, joka tekee sitä keltasta ykätautijuomaa?

Mulla on kyl alanurkka tyhjänä, eli tarvii sieltä vissiin sit apuja...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta:
Tiedän kyl panimon, mutten saa sitä tuonne :headwall: (tai sit oon väärässä firmassa) se siis, joka tekee sitä keltasta ykätautijuomaa?

Mulla on kyl alanurkka tyhjänä, eli tarvii sieltä vissiin sit apuja...
Ei ole tuo panimo, tämä on vanhempi ja yhdistynyt tuohon tarkoittamaasi.

Lisäksi on se alkoholijuoma, jossa mainitaan myös kaupungin nimi.
 
Liisukka
Alkuperäinen kirjoittaja Scindapsus:
Sit jos saisin apuja eli metsäratio-> 10 ja 5 + 5, viulu 7 + 8, venetsian sanat edelleen hakusessa (paitsi se naistenmies).
Kirjoita metsäratio ilman tuota "virhettä".

Venetsian sanat löytyy edelleen parhaiten toista kautta, kai sulla on se viereinen ruutu auki?
 
saga
Mä oon tota navajo-ranger-kohtaa lähestynyt nyt sitä kautta, että ne molemmat on samantyylisiä autoja (suv), mutta en oo ainakaan vielä keksinyt mitään sopivaa sanaa..

Yöllä muka keksin härkä 5+5 ja piti nousta ja laittaa kone päälle, mutta pyh, ei se ollu :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja rosehip:
Haa, sain pitkän huvipuiston!! Lähin hakemaan sitä sillä, että arvelin sen olevan enkunkielinen huvipuisto (the jotain jotain of jotain jotain). Aika maaginen maailma! ;)
No niinpä tietty... Toikin oli käyny mielessä, mutten vaan oikeeta muotoo löytäny. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja rosehip:
Haa, sain pitkän huvipuiston!! Lähin hakemaan sitä sillä, että arvelin sen olevan enkunkielinen huvipuisto (the jotain jotain of jotain jotain). Aika maaginen maailma! ;)
Nuin sen minäkin olin järkeilly, mutta ei oikein avaudu kun ei tiedä mistä päästä pitäis lähteä ettimään. :D
 
Bambi
Alkuperäinen kirjoittaja newman:
Alkuperäinen kirjoittaja Bambi:
Alkuperäinen kirjoittaja newman:
Charles jr 10+5 on mulla ainoana siinä ruudussa vielä auki.
Löytyi CL:n enkkuwikistä, kolmannen kappaleen linkki, siitä suomeksi.

Oisko hyvää vinkkiö CL:n keltaiseen laatikkoon 3+3? Lyö tyhjää eikä wikit eikä googlet auta.
Hyvää vinkkiä ei ole, mä löysin sen miettimällä mitä ne kaksi muuta vihjesanaa on ja lisäsin vielä hakuammuntana yleisen hollantilaisnimen osan. Sitten vielä se tekijän haku englanniksi.

Ja hyvää vihjettä ei siis todella ollut. :D Voin tarkentaa, jos tää on liian kaheli sepustus.
Ei kun löytyi, kiitos! Miten toi pysyikin piilossa kun eilen yritin etsiä kaikkia maalareita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja saga:
Alkuperäinen kirjoittaja Zedinc:
Alkuperäinen kirjoittaja saga:
Mä sain sen huvipuiston ja nyt on kaikki vihjesanatkin :D

Se liittyy yhteen nuoreen velhoon se huvipuisto..
Nyt kun vaan keksis että missä muodossa loppuratkaisu halutaan... Aika hankalalta tuntuu...
Niin ja nuo navajosanat!!!
Jep, no ne nyt on ihan omaa luokkaansa ne... :D

Noniih, kuka keksi loppuratkaisun muodon? :D
 
absolutisti
loppuratkaisu: englanninkielisessä wikipediassa on eräs artikkeli mm. näistä taiteilijoista ja siinä artikkelissa on käytetty näistä tyypeistä yhtä nimikettä, niin se suomeksi :D
olipa hankalasti selitetty
 

Yhteistyössä