Relaatio 1120

No niin! Nyt oon lukenut joka ikisen viestin, ja saanut monista apuakin! Kiitos teille, jotka vastaatte ja annatte oikeita vinkkejä, ettekä vaan toistele että on jo vinkattu jossain. Rellu on iso, ja monille meistä vaikea ja vinkkejä on nyt jo tässä kohdassa 13 sivua. Jos samaa kysymystä kysyy useampi ihminen, vähän joka sivulla, on aika selvää, että sitä ei olla aikaisemmista vinkeistä tajuttu, eikä se auta ketään, että todetaan vaan että "kyllä se vinkeillä löytyy, tosi hyvä vinkki ollut jo!". Jos ei enää kiinnosta vastailla, on parempi varmaan mennä vaan vaikka kahville ja jättää vastaamatta kokonaan.

Itsehän olen vielä tilanteessa, jossa yksi ruutu on vielä kiinnikin =D Aloitan siis täyttelemään pikkuhiljaa niitä mitä en ole tajunnut, ENKÄ YMMÄRTÄNYT AIKAISEMPIA VIHJEITÄ joten niihin on turha vedota.

Autan myös mielelläni muita, jos sattuu jotain olemaan, en tosiaan ole vielä kovin pitkällä, 812 sanaa kasassa tässä kohtaa.

1. 2 tätä ei ole kukaan kysynyt joten on varmaan ihan helppo:
oikea alakulma, täs - asu 7. Haluan laittaa siihen solifer, joka olisi mulle looginen vastaus, mutta se ei ole se, eikä mun aivot tajua mitään muuta =D Muokkaus: olihan se kysytty, vinkkikin oli ja sillä selvisi. Sana löytyy biisistä, on aine Olin siis puoliksi oikeassa =D

2.1
vasen reuna, kysytty aiemmin, en löytänyt vastausta:
Obs - työ 12,10 Muokkaus, tämäkin oli tosiaan vastattu: alkuun tieteen ala ja loppuun yliopiston korkein opetus- ja tutkimustehtävä (on myös arvonimi)

2.4
vasen alalohko
Slee - 6 josta sitten lähtee 10 joka yhdistyy vau josta lähtee alas 12 kan.

2.5
liityn kysymään yläreunan henMa-pap-kir 10

Jos näillä liikkeelle =)

Viimeksi muokattu:
vierailija
"kyllä se vinkeillä löytyy, tosi hyvä vinkki ollut jo!". Jos ei enää kiinnosta vastailla, on parempi varmaan mennä vaan vaikka kahville ja jättää vastaamatta kokonaan.
Perun viestini #325 ja lähden kahville.
ps. 1.2. kysytty ja vinkattu, samoin 2.1.

vierailija
No niin! Nyt oon lukenut joka ikisen viestin, ja saanut monista apuakin! Kiitos teille, jotka vastaatte ja annatte oikeita vinkkejä, ettekä vaan toistele että on jo vinkattu jossain. Rellu on iso, ja monille meistä vaikea ja vinkkejä on nyt jo tässä kohdassa 13 sivua. Jos samaa kysymystä kysyy useampi ihminen, vähän joka sivulla, on aika selvää, että sitä ei olla aikaisemmista vinkeistä tajuttu, eikä se auta ketään, että todetaan vaan että "kyllä se vinkeillä löytyy, tosi hyvä vinkki ollut jo!". Jos ei enää kiinnosta vastailla, on parempi varmaan mennä vaan vaikka kahville ja jättää vastaamatta kokonaan.

Itsehän olen vielä tilanteessa, jossa yksi ruutu on vielä kiinnikin =D Aloitan siis täyttelemään pikkuhiljaa niitä mitä en ole tajunnut, ENKÄ YMMÄRTÄNYT AIKAISEMPIA VIHJEITÄ joten niihin on turha vedota.

Autan myös mielelläni muita, jos sattuu jotain olemaan, en tosiaan ole vielä kovin pitkällä, 812 sanaa kasassa tässä kohtaa.

1. 2 tätä ei ole kukaan kysynyt joten on varmaan ihan helppo:
oikea alakulma, täs - asu 7. Haluan laittaa siihen solifer, joka olisi mulle looginen vastaus, mutta se ei ole se, eikä mun aivot tajua mitään muuta =D Muokkaus: olihan se kysytty, vinkkikin oli ja sillä selvisi. Sana löytyy biisistä, on aine Olin siis puoliksi oikeassa =D

2.1
vasen reuna, kysytty aiemmin, en löytänyt vastausta:
Obs - työ 12,10 Muokkaus, tämäkin oli tosiaan vastattu: alkuun tieteen ala ja loppuun yliopiston korkein opetus- ja tutkimustehtävä (on myös arvonimi)

2.4
vasen alalohko
Slee - 6 josta sitten lähtee 10 joka yhdistyy vau josta lähtee alas 12 kan. 6= sleen kappale maam

2.5
liityn kysymään yläreunan henMa-pap-kir 10

Jos näillä liikkeelle =)

• Tykkää
Reactions: NonnaNoppa
Taas kerran kahlattu kaikki vastaukset, ehkäpä nyt ei tule kysyttyä sellaista mihin on jo annettu selitys jonka itsekin tajuan .

Kaksi viimeistä riviä kesken + 2.5 ruudusta se ikuisuuskysymys

4.1
Pääsanan vieressä olu alas 11. Mitä haetaan?
Oikea alakulma kär oikealle yläviistoon 15

4.2
Vasen reuna kar - 13
Vasen reuna Rio 12
Oikea reuna Sar - 9 - Alp. Olen kokeillut kaiken mitä oon löytänyt, mikään ei mene.

4.3
Yläreunasta lähtee ran 17 ja siitä 10
Myös toinen pääsasta puuttuu, oikealle alaviistoon 12
Pääsanan alta lähtee oikeaan reunaan sot9

4.4
Ihan heikoissa kantimissa.
Ylhäältä rajalta kam 7,5
Pääsanan yläpuolella olevasta nap - sanasta alas 8 ja sen jatko 10 joka yhdistyy ton
Pääasanan alla tam 13
Alareunassa sota 11

4.5
vasen yläreuna luo 12.6
sama luo alaspäin 14 (en ymmärrä vihjettä)
Keskellä Äit-9 - ihm
Kur yläoikealle 12
Vih 7, tämä ilmeisesti vinkattu jotenkin toiseen ruutuun, mutta en löytänyt sitäkään vinkkiä.
Oikealla mau 12
vasemmassa reunassa the alaspäin 6,5

vierailija
Huh huh! Olipa urakka!
Kiitos laatijalle. Taisi olla eilen tähän aikaan, kun meinasin luovuttaa, mutta sitten alkoi sujua ja onneksi täältä sai vinkkejä, joita myös vastavuoroisesti annoin. Hurjasti kului aikaa, jäi muita asioita rästiin, vähän pienemmät kokonaisuudet ovat enemmän minun mieleeni. Mutta laaturellu kaiken kaikkiaan!

vierailija
Taas kerran kahlattu kaikki vastaukset, ehkäpä nyt ei tule kysyttyä sellaista mihin on jo annettu selitys jonka itsekin tajuan .

Kaksi viimeistä riviä kesken + 2.5 ruudusta se ikuisuuskysymys

4.1
Pääsanan vieressä olu alas 11. Mitä haetaan? Apinat ehkä tykkäisi ??
Oikea alakulma kär oikealle yläviistoon 15 - pieniä, hedelmissä

4.2
Vasen reuna kar - 13. Keltaisia irto
Vasen reuna Rio 12 - alus siinä laulussa
Oikea reuna Sar - 9 - Alp. Olen kokeillut kaiken mitä oon löytänyt, mikään ei mene. - mitä sille kävi

4.3
Yläreunasta lähtee ran 17 ja siitä 10 - alavastasanan kautta, 10=muu ”asumismuoto”
Myös toinen pääsasta puuttuu, oikealle alaviistoon 12 - tieteenala
Pääsanan alta lähtee oikeaan reunaan sot9 - tieteenala

4.4
Ihan heikoissa kantimissa.
Ylhäältä rajalta kam 7,5 - kulkuneuvo
Pääsanan yläpuolella olevasta nap - sanasta alas 8 ja sen jatko 10 joka yhdistyy ton - keskeisellä paikalla oleva järkäle
Pääasanan alla tam 13 - tapahtuu tynnyrissä (tämä oli hankala)
Alareunassa sota 11 - meneillään Ukrainassa

4.5
vasen yläreuna luo 12.6 - löytyy vastasanan wikisä (muistaakseni)
sama luo alaspäin 14 (en ymmärrä vihjettä) - onko sulla vastasanat? Vihjaisin itse aiemmin, melko suoran vastauksen annoin.
Keskellä Äit-9 - ihm - mummi
Kur yläoikealle 12 - tarttet tuon edellisen, en ole ikinä kuullut koko sanaa, mutta googlella löytyi
Vih 7, tämä ilmeisesti vinkattu jotenkin toiseen ruutuun, mutta en löytänyt sitäkään vinkkiä. - vinkattu jossain ylijäämäsafkaa. Tämän rellun helmiä, ikinä en olisi ilman vinkkiä keksinyt.
Oikealla mau 12 - ihan perusperusmau
vasemmassa reunassa the alaspäin 6,5 - näyttelijä
Olipa paljon kerralla.

• Tykkää
Olipa paljon kerralla.
Kiitos <3 Jään miettimään muutamaa. Toi ylijäämäsafka - luulin että se vinkki on siihen toiseen kohtaan mikä lähti vih (12). En nyt heti keksi mitä ajetaan takaa, mutta on tässä nyt taas paljon mahiksia päästä eteenpäin.

Paan huomenna vähemmän yhteen julkaisuun =) Näissä pääsi eteenpäin kyllä monessa ihan yhdelläkin vinkillä!

vierailija
Kiitos <3 Jään miettimään muutamaa. Toi ylijäämäsafka - luulin että se vinkki on siihen toiseen kohtaan mikä lähti vih (12). En nyt heti keksi mitä ajetaan takaa, mutta on tässä nyt taas paljon mahiksia päästä eteenpäin.

Paan huomenna vähemmän yhteen julkaisuun =) Näissä pääsi eteenpäin kyllä monessa ihan yhdelläkin vinkillä!
Molemmat on ylijäämäsafkaa, 7 ja 12.

• Tykkää
Näin aamuaivoilla löytyi kaikki muu - kiitos vinkkaajalle! - paitsi se vih 7 (hävikkisafka) jota en vaan hokaa. Oon yrittänyt siihen kaikki kuoret ja naatit yms, mutta olen ilmeisen väärillä jäljillä =D
Samaisesta ruudusta 4.5 puuttuu myös vähän tämän mysteerisanan yläpuolelta 8 johon yhdistyy vih-hed-mar.

Ai niin, se viin 13 - siitä lähtee molempiin suuntiin 13. Tajusin tämän kun löysin toista kautta vinkin siihen yläpuolella olevaan sanaan (joka mulla puuttui), valmistussana joka tuli siihen alle mulla jo olikin. Vaan tulipa opiskeltua tosi tarkkaan valmistuksen vaiheet, rellunteko sivistää!

Vitosrivin kimppuun.

vierailija
4.5
Oon yrittänyt siihen kaikki kuoret ja naatit yms, mutta olen ilmeisen väärillä jäljillä =D
Olet niin lähellä, et täällä ihan kuumottaa eli mitä tuo on, kun tiettyyn astiaan laitat kotona?
Ja 8 tehdään ketsuppia

• Tykkää
vierailija
Tuossa mun oma vinkkaus, ja joku sit laittoi, et vinkki jo annettu, kun tuota kysyttiin:
2.5
Onko kellään ylälaidan henk maa 10 kirk=tätä ei ole ja pap 15 saira=saira+papin toinen nimitys
Eli mulla ei tuota ollut, vaan vinkkasin pap 15. Hämmästelin suuresti, mut tuossa lopussahan tuon tavallaan vinkkasin 🤣 on siis papin toinen nimitys, ja tarkemmin heng mie
Hieman irrallinen vinkki, mut rivienvälistäkin joutuu joskus etsimään...

vierailija
2.5
vasen alakulma 8,5,4=wikistä jos hakee pelkällä sukunimellä, niin listassa koko nimen perässä on tuo ihan suoraan
3.3
alalaita 21 =tot kielt (ja sana loppuu -nen )

5.1
pääsanasta oikealle 6,5 Tämä on skottilainen kirjailija jonka kirjoittaman kirjasarjan mukaan tuo asema on nähtävästi nimetty. Löytyy varmaan googlaamalla alkusana ja named after
rautie asem missä päin maailmaa ?
ylälaita milj 5,6 tosi suosittu chileläis-yhdysvaltalainen näyttelijä ja 12,12,10,6
5,2 tuo näyttelijämies saattaa pitkälle näissä muissakin =)
vihjattu tangolaulaja, saiskos nimikirjaimet ?

No ni vikan rivin puutteita, en löytänyt vastauksia tai ainakaan apuja näihin:

5. 1
vasen alareuna nok 9, 4 Tämän avulla mahdollisesti selviäisi se asema 9.13
yläkulma GoT- vel 10 koko sarjassa on tasan yksi tollanen, joten en oikein ymmärrä.

5.2
samat mitä on yllä kysytty, eli tuo tangolaulajan (oliko kuningatar?) nimikirjamet edes että tietää mitä alkaa kahlata kohtaan tai - pitkä rimpsu. Ehkä sen kautta loputkin aukeaisi siitä alareunasta.
Mau ad 5,14
Tai oikealle alaviistoon 6,9
Yläreunassa pou-14-voi

Jos tänään vähän kerrallaan =)

vierailija
Huuhhuh, tähänhän oli viikonlopun aiakna tullut valtavasti viestejä ja apua. Kahlasin kaikki, mutta niinkuin Nonnanopallakin, niin akikki ei silti selvinneet apujen kautta. Eli vielä muutama apu olisi tarpeen.

3-2: vasen alakulma Leht 7 ---- Tryf 8 (vinkkinä oli suklaa, mutta miten se tähän pitäis tulla?)

3-4: Ylälaidassa Cit 6 ja oikealla ChrLee 7-8

3-5: Ylälaidassa PilPii 9

4-1: Faz-Ol 5-4 (en löydä mitään olutta tähän)

4-2: SaMu-Al (vinkkinä, että mitä sille tapahtui, no se kuoli, mutta en keksi sopivaa sanaa tähän)

4-4: KUh-Er 10

4-5: Ihm-Äit 9 (isoäiti? En keksi sopivaa synonyymiä ollenkaan)

5-2: ylälaidassa Voi-Jok 8

vierailija
No ni vikan rivin puutteita, en löytänyt vastauksia tai ainakaan apuja näihin:

5. 1
vasen alareuna nok 9, 4 Tämän avulla mahdollisesti selviäisi se asema 9.13
yläkulma GoT- vel 10 koko sarjassa on tasan yksi tollanen, joten en oikein ymmärrä. noita oikeastaan eikä velho. Punainen sellainen

5.2
samat mitä on yllä kysytty, eli tuo tangolaulajan (oliko kuningatar?) nimikirjamet edes että tietää mitä alkaa kahlata kohtaan tai - pitkä rimpsu. Ehkä sen kautta loputkin aukeaisi siitä alareunasta. tangokuningatar vuodelta 1992
Mau ad 5,14
Tai oikealle alaviistoon 6,9 Teräsniska
Yläreunassa pou-14-voi taivaalla möllöttävä valonlähde + paneeli

Jos tänään vähän kerrallaan =)

• Tykkää
vierailija
5. 1
vasen alareuna nok 9, 4=on vinkattu, ruokapaikka suomen "namibiasta"!!
Kuka sit sietää suomen namibian, en minä ainakaan 😲
(lisävihjeenä 4 on sen lafkan nimi )
Tämän avulla mahdollisesti selviäisi se asema 9.13

• Tykkää
vierailija
3-2: vasen alakulma Leht 7 ---- Tryf 8=makeistehdas, suukkojakin valmistaa (vinkkinä oli suklaa, mutta miten se tähän pitäis tulla?)

3-4: Ylälaidassa Cit 6=saat suoraan eli albumi ja oikealla ChrLee 7-8=elokuvarooli v.1966 elokuvassa

3-5: Ylälaidassa PilPii 9=tein minä pillin pajupuusta🎵

4-1: Faz-Ol 5-4 (en löydä mitään olutta tähän)=mä löysin tän kuvahaulla Fazer olut, 4 alkaa Q

4-2: SaMu-Al (vinkkinä, että mitä sille tapahtui, no se kuoli, mutta en keksi sopivaa sanaa tähän)=wikissä: kuoli tapaturmaisesti, eli tuo sana

4-4: KUh-Er 10=saat suoraan, kun en jaksa ettiä mistä löysin eli Elimyssalo

4-5: Ihm-Äit 9 (isoäiti? En keksi sopivaa synonyymiä ollenkaan)=ratkojat.fi, hae äiti

5-2: ylälaidassa Voi-Jok 8=onko sulla se alapuolen joki, vaihda yksi kirjain

Yhteistyössä