RELA tipoista kokemuksia???

Minulla on vajaa kolme viikkoinen vauva joka on muutaman päivän ajan huuutanut kipeää vatsaansa. Ainakin luulen olevan vatsavaivoja koska parkaisee yhtäkkiä, vetää itseänsä jäykäksi ja saattaa puolituntia huutaa. Näitä kohtauksia tulee muutaman kerran päivässä. Yöt nukkuu hyvin, yhdellä tai kahdella syötöllä.

Tänään annoin rela tippoja ja neiti huutaa edelleen.
Kuinka monta päivää kannattaa kokeilla niitä ja jos huuto jatkuu niin todeta ettei ne auta tai sovi??
Ja kuinka nopeasti ne yleensä vaikuttaa??
Annanko liian herkästi tai aikaisin niitä tippoja?
Pitäisikö odottaa että vauva huutaa kauemmin ja tai yölläkin ja antaa vasta sitten??
Kertokaa kokemuksia.
 
Vaikuttaa koliikilta, eipä siihen ole oikein keinoa ja vatsavaivoja voi tulla ihan äidinmaidostakin. Kestää tottua sihenkin. Koeta laittaa jalkojesi päälle vatsalleen ja hieroa varovasti.Lisäksi laita vauva selälleen ja koukista vauvan jalkoja vatsan päälle. Toivottavasti helpottaa pian. :hug:
 
meillä alkoi tytöllä koliikki noin 3vkon iässä. Ostin noita Rela-tippoja, mutta eivät meidän vauvalle käyneet. Nehän on öljypohjaisia eli voi ärsyttää mahaa. Ostin sitten luontaistuoteliikkeestä Bioteekin probiootti baby nimistä maitohappobakteeria. Kesti noin 10 päivää niin helpotti huomattavasti ja kahden viikon käytön jälkeen ei ollut koliikista tietoakaan. Siitä lähtien meillä on ollut ihana aurinkoinen vauveli myös iltaisin. =) Niin ja cuplaton jätettiin kokonaan pois kun aloitettiin ne maitohapot. Eipä niistä tuntunut olevan hyötyä.
 
Meillä massukipuihin auttoi Disflatyl paremmin kuin Rela-tipat. Käytettiin Rela-tippoja muutamia viikkoja Disflatylin rinnalla, mutta eipä sitten ollut mitään vaikutusta vaikka jätinkin Relat pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nampula:
Meillä massukipuihin auttoi Disflatyl paremmin kuin Rela-tipat. Käytettiin Rela-tippoja muutamia viikkoja Disflatylin rinnalla, mutta eipä sitten ollut mitään vaikutusta vaikka jätinkin Relat pois.
Distafyl auttoi meilläkin ja maitohappona sitten ihan lactofilus (tai jotain sinne päin) jauhetta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
Minulla on vajaa kolme viikkoinen vauva joka on muutaman päivän ajan huuutanut kipeää vatsaansa. Ainakin luulen olevan vatsavaivoja koska parkaisee yhtäkkiä, vetää itseänsä jäykäksi ja saattaa puolituntia huutaa. Näitä kohtauksia tulee muutaman kerran päivässä. Yöt nukkuu hyvin, yhdellä tai kahdella syötöllä.

Tänään annoin rela tippoja ja neiti huutaa edelleen.
Kuinka monta päivää kannattaa kokeilla niitä ja jos huuto jatkuu niin todeta ettei ne auta tai sovi??
Ja kuinka nopeasti ne yleensä vaikuttaa??
Annanko liian herkästi tai aikaisin niitä tippoja?
Pitäisikö odottaa että vauva huutaa kauemmin ja tai yölläkin ja antaa vasta sitten??
Kertokaa kokemuksia.
Rela-tippoja voit antaa vaikka joka päivä vaikkei mitään vikaa olisikaan. Niistä ei voi saada yliannostusta jos noudattaa sitä viiden tipan määrää. Minä annan joka päivä eikä ole koskaan ollut mahavaivoja. Se on vähän sama kuin itse söisi joka päivä vaikkapa gefilus-jogurtin, vatsa toimii paremmin ja bakteeritasapaino on kohdallaan.

Niin, en tiedä onko niistä sitten välttämättä aina apua mutta ei ainakaan haittaa, minulle sanottin neuvolassa ja sen sanoo minun omakin ajatukseni...
 
Meillä Rela-tipat aiheuttivat hrmuisat vatsanväänteet (juurikin tuon öljypohjaisuutensa vuoksi varmaan) tuolloin 2-viikkoiselle tyttärellemme. :eek: Sen jälkeen siirrytiin maitohappobakteereissa Lactophilus-jauheeseen ja myöhemmin GefilusPlus -kapseleihin. Cuplatonia käytettiin n. 3kk, mutta en tiedä oliko siitä apua. :/ Mahavaivoja ei juurikaan ollut. Lumelääkkeeksihän tuota jotkut tosin sanovat, mutta eihän siitä haittaakaan ole. :/
 

Yhteistyössä