Reissumiesten lasten äidit!

  • Viestiketjun aloittaja tupuna
  • Ensimmäinen viesti
tupuna
Varoitus niille joiden lasten isä työskentee kaukana, eikä elä arjessa mukana. Itse en tunne omaa isääni, koska hän ei koskaan ollut kanssani. kävi siis reissutyössä ja oli aina poissa. Lapsena hänellä ei ollut aikaa minulle, aikuisena en oikein osaa suhtautua häneen. :/

Miettikää kaikkien kannalta onko oikein, että isä ei ole koskaan kotona VAAN TÖISSÄ!
 
aikaa on isällä lapsilla vaikka reissutöitä tekee :) on viikonloput, lomat ja puhelimet keksitty....

esikon koko eliniän isä on reissutöissä ollut ja yhtä tärkeä on kuin minä joka 24/7pvä,aikaa löytyy jos tahtoa on :)

ja niinkuin Myräkkä sanoikin isästä kiinni.....
 
EpätoivoisenRento
Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:
Kylläpä se taitaa olla isästä kiinni. Siis että mihin vapaa-aikansa käyttää. Mielestäni isällä on mahdollisuus tutustua lapseensa, jos haluaa, reissutyöstä huolimatta.
Tässätäysin samaa mieltä!

Esim meillä mies reissutyössä niin että 2vkoa pois ja vkon kotona. Sillä vkolla kun on kotona, hoitaa firmansa asioita täältä käsin. Mitään ylimääräistä ei ikinä ota ja ns. vapaa viikoilla tulee viimeistään klo 16 kotiin, että saa olla perheen kanssa. Kaiken "turhan" on elämästään karsinut pois lasten takia.


 
Mun isäni on reissannut elämästäni 25-vuotta, ruuhkavuosina jopa yli 150 ulkomaantyöpäivää vuodessa.. Mutta ollaan silti kaikki 3 lasta isän kanssa TOSI läheisiä, koska aina kun isä oli kotona hän kirjaimellisesti oli läsnä. Meillä oli esimerkiksi tapana mennä isän kesälomalla aina se koko 4 viikkoa tiiviisti perheen kesken joko asuntovaunulla Eurooppaa reissaten tai mökillä homehtuen sit ku meillä lapsilla oli ikää enemmän. Ja muutenki esim viikonlopuiksi sulkeuduttiin mökin rauhaan pelkästään perheen kesken aina siihen saakka ku mulla oli ikää niin paljon että mut pystyi jättään kotiin viikonlopuksi.

Että että, sanoisin et on valintoja ja vaihtoehtoja. Ei reissaava isä automaattisesti meinaa etäistä isää, ei tosiaankaan!!

(tosin mun isä reissas vaan lyhyitä, max 2 viikon matkoja kerrallaan.. mut saattoi olla viikossakin vaikka kahdella eri ulkomaanmatkalla et aika 24/7 teki töitä kun niitä teki.. tietty on eri jos komennus kestää vuoden kerrallaan. tai no, isän pisin reissu kesti 3-vuotta, mutta sillon oltiinkin koko perhe mukana ulkomailla.. )
 
Nalletar
Mulla on mies keskimääräistä enemmän poissa kotoa. Paljon kyllä kotonakin, mutta vähempi kun virka-aikaan töissä oleva. Vapaa-aikansa on kyllä sitten lapsen kanssa eikä juokse muuten omissa menoissa. Enemmän tuo lapsi nyt (1v8kk) isänsä perään on, kun mun joka olen kotona koko ajan. Ainakin vielä lapsi on suhtautunut isän poissaoloihin ihan luontevasti, kun on siihen koko ikänsä tottunut. Mulla itselläni oli isäni ihan päivätyössä ja muun ajan kotona. Ei siltikään ole mulle mitenkään läheinen. Että kyllä mä katson sen lapsen ja isän välisen suhteen rakentuvan paljon muullekin, kun sille ajalle paljonko lapsen kanssa on. Toki jos ei ole yhtään tai hyvin vähän niin kyllähän se pakostikin vaikuttaa.
 
Nalletar
Lisään vielä...Vaihtoehtoja olisi toki meilläkin. Mies voisi vaihtaa työnsä pelkkään päivävuoroon. Se vain tarkottaisi sitä, että tulot tippuisi reilusti. Ja jos tulot tippuisi reilusti niin mulla ei olisi varaa olla kotiäitinä. Nyt niiden reissutulojen ansiosta toinen meistä voi olla lapsen kanssa koko ajan. Menojen pienentäminenkään ei oikein onnistu. Nytkin maksetaan asuntolainaa pienellä summalla ja on vain yksi auto. Enkä mä näe järkeä ihan köyhyydessäkään elää, jos sen vain voi välttää.
 
papu
Juu, olen todellakin samaa mieltä ettei reissussa kulkeminen vaikuta isä-lapsi suhteeseen, jos itse mies haluaa suhdetta pitää yllä. Miellä isäntä koko ajan kulkenut reissussa ( viikon tai puolitoista reissussa ja sit vkl kotona ) ja tyttö 3 v erittäin läheinen isänsä kanssa. Puhuuvat puhelimessa ja touhuavat yhdessä vapaalla. Eli aivan täysin isästä ja miehestä kiinni tahtooko suhteen rakentuvan!
 

Yhteistyössä