Reisikipu raskausaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippis

Vieras
Olen raskaana ja tuntuu, että mun toinen reisi on jotenkin ihan voimaton ja jos sitä käyttää, niin heti tuntuu kipua. Onko siellä mahdollisesti joku hermo puristuksissa, suonikohjuja vai mitä? Onko kohtalontovereita?

Alkuperäinen kirjoittaja äippis:
Tätä on nyt kestänyt varmaan jo 10 viikkoa ainakin. Ja nyt mennään viikolla 30.

Tarkistin, ettei sentään niin pitkään, vaikka siltä on tuntunutkin. Viikosta 26 alkaen on tuntunut tuota kipuilua. Aluksi sitä oli vain iltaisin ja öisin, mutta nyt muutenkin, jos lihasta käyttää.

hyvinhän se voi olla että joku hermo on siellä puristuksissa. itselläni on aina reidet reagoinut herkästi menkkoihin ja raskauksiin. menkkojen aikaan jomottaa ja kolottaa ja kaikkea mitä ikinä. kesällä tuli keskenmeno 6+viikolla ja ekat oireet oli reiden kipu. siitä laajeni toiselle puolelle kylkeä ja sit se oli menoa.

Kyllä mä lääkäriinkin tästä vaivasta pääsisin, mut ajattelen sen olevan turhaa, kun jotenkin tuosta vauvamahasta kipuilu johtuu. Mutta jos ei synnytyksen jälkeen ala mennä ohi, niin sitten lääkäriin. Olisi vaan kiva kuulla, että onko muilla ollut tuollaista kipuilua.

pohkeessani tuntuva kipu oli mul rv 7 eteenpäin ja meni kesken rv 10. MUTTA mul oli ton ekan kanssa toinen reisi aina puuduksissa loppuvaiheessa (ja jopa joskus synnytyksen jälkeen) jotenkin vaan joku hermo siel puristuksissa.

Yhteistyössä