Ei kai minulla ole ms-tauti:(?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelkopersiissä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelkopersiissä

Vieras
sairastin lokakuussa keuhkoputkentulehduksen. samaan aikaan puutui oikea käsi, kaula oikealta puolelta ja nielu. lääkäri sanoi että joku hermo vaan on puristuksissa. välillä puutumisen tunnetta on ollut tuon jälkeen.

no, tuon jälkeen olen saanut outoja silmäoireita. välillä painetta toisen silmän takana, välillä yhtäkkiä kipua ja liikutteluarkuutta. välillä tuntuu että näkö on jotenkin sumeampi ja välillä se taas palautuu. sain silmälasit lievään hajataittoisuuteen, silmänpohjia ei optikko tutkinut.

ei kai tämä voi olla ms-tautia? olen myös ehkä vähän kömpelömpi kuin ennen, mutta en tiedä onko se kuvittelua..

kuulostaa samalta kuin mulla oli ja on välillä. niskassa on hermo puristuksissa. kulkee silmäntakaa päähän se hermo kun ei toimi kunnolla tulee kipua ja näön hämärtymistä. lääkäriin ja toivottavasti saat fysioterapiaan lähetteen. mulla myös puutui jalka pakarasta alas asti...hermo puristuksissa. auttoi fysioterapeutin hieronta kahden kerran jälkeen. ms tautia tietysti epäilin itsekkin heti. yleensä löytyy joku muu syy kuin sairaus

Ovatko oireet samalla puolella? On vaikea sanoa mitä tuon infektion yhteydessä on tapahtunut, olisiko voinut olla jopa pieni aivoinfarkti vai onko laukaissut piilevän MS-taudin. Tutkimuksiin kannattaa joka tapauksessa hakeutua. Eikö sinun aivojasi kuvattu, kun tuli puutumisoireita? Tuntuu kummalliselta, että ohittavat tuollaisen oireen noin kevyesti:o

Yhteistyössä