Reilu vastaus reklamaatioon...? Mitä voin tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tittiyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tittiyy

Vieras
Ostin meille kylppäriin wc-paperitelineen, saippuapullon ja pyyhekoukkunaulakon samaa sarjaa (Spirella Sydney). Saippuapullo ja wc-paperiteline ovat ok, mutta pyyhenaulakko ei oikeasti toimi! Siinä on täysin vaakatasossa 3 tiimalasin muotoista "nuppia" ilman nupin päässä olevaa ylöspäin osoittavaa "stopparia" --> mahdotonta pyyhkeiden pysyä naulassa!

En tajunnut tätä ostaessani, ja nyt siis naulakko on jo seinässä. Ollaan kokeiltu vaikka minkälaisia pyyhkeitä ja pyyheripustusnaruja, mutta MIKÄÄN ei pysy koukussa. Jotkut pysyvät vähän aikaa, mutta kun kuivaa kädet niin ne kaikki putoavat. Pikkuisen rasittaa!

Otin sitten yhteyttä maahantuojaan, ja kerroin että mielestäni tämä pyyhekoukkunaulakko on huonosti suunniteltu, ja haluaisin vaihtaa sen toisen malliseen. Heidän lyhytsanainen vastauksensa oli, ettei naulakossa ole mitään virhettä, joten siitä ei voi reklamoida. Ja että nämä tuotteet ovat heidän eniten myytyjä tuotteitaan!

Uskomatonta toimintaa minusta! Olen kysynyt nyt kaikkien meillä kyläilleen ihmisten mielipiteidä, ja kukaan ei ole saanut koukuissa minkäänlaista pyyhettä pysymään eli kyse ei voi olla vain minun osaamattomuudestani.

Periaatteen vuoksi haluaisin maahantuojan/valmistajan jotenkin reagoivan asiaan. Tuntuu myös tyhmältä ostaa toisen sarjan pyyhenaulakko kun se ei sitten mätsää wc-paperitelineen eikä saippuapullon kanssa :( Mutta periaatteen vuoksi haluaisin heidän vaihtavan tai antavan minun palauttaa tuon toimimattoman pyyhenaulakon.

Onko kenelläkään vinkkejä, mitä voisin tehdä kun maahantuojan vastaus oli tosiaan noin tyly.

Älä viitsi!! Sulla on ollut mahdollisuus kaupassa tutkia ostamaasi tuotetta, tosissaanko reklamoit siitä ja vielä nyt kun naulakko on jo seinässä? Kehittelette jotkut stopparit niihin tappeihin, vaikka liimalla...

Jos tuote on ehkä, se että se on paska ja että oot ostanu sen, jää valitettavasti sun hartioille.

Eli ei auta kuin joko muokata naulakkoa (laita seinän väliin alareunaan jokin, vaikka huonekalujen pohjaan tarkoitettu tassu) niin, että pysyy pystymmässä eikä vaakatasossa. Sitten siinä pitäs ainakin pysyä naulakossa.

Mut niin. Ei auta kuin sanoa kaikille, et on paska tuote, älä osta. Muulta osin jää sun harmiksesi.

No höh, en tainnut saada yhtään ymmärrystä täältä. En voi palauttaa sitä, kun olen jo pakkauksen heittänyt pois. Voin tietysti mennä Prismaan kysymään kuitin kanssa, mitä mieltä he ovat, mutta mielestäni se ei ole jälleenmyyjän ongelma, vaan maahantuojan/valmistajan, jos tuote ei oikeasti toimi.

Niin, tuote on ehjä, mutta se on käyttökelvoton. Ei sitä voinut testata ennen kuin se oli seinässä, eikä nyt tullut edes mieleen että on olemassa pyyhekoukkuja joissa pyyhkeet eivät pysy :(

Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Juu, eipä maahantuojalla ole vastuuta asiassa, koska tuote on ehjä. Olisit ajatellut asiaa ennen kuin ostit tuotteen.

Sori, tuli monta kertaa tuo edellinen viesti, ei ollut tarkoitus!

Mutta joo, milläs testaat, kun se oli muovipakettiin pakattu. Ja ei tosiaan tullut mieleen että myynnissä olisi jotain toimimatonta. Testaatteko te jokaisen tuon tyyppisen tuotteen jotenkin kaupassa etukäteen? Mä olen olettanut että jos sitä pyyhekoukkuna myydään, sitä voi myös pyyhekoukkuna käyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Onko teidän seinä vino, vai miten ne pyyheliinat siitä tippuu?

Seinä on suora, mutta tiimalasissa oleva madallus on niin matala ja ohut, että se ei auta pyyhettä pysymään naulassa. Monet pyyhkeet, joissa leveä ripustusnauha (esim. marimekko ja Stockmann Villa ja Casa) eivät edes pysy siinä alkuunkaan. Toiset joissa hieman ohuempi nauha pysyvät ensin, mutta kun kuivaat käsiä, ne putoavat maahan. Ja näin on siis käynyt kaikille meidän vieraillekin ja kaikille perheenjäsenille, eikä vain mulle (>10 hlöä)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Juu, eipä maahantuojalla ole vastuuta asiassa, koska tuote on ehjä. Olisit ajatellut asiaa ennen kuin ostit tuotteen.

Sori, tuli monta kertaa tuo edellinen viesti, ei ollut tarkoitus!

Mutta joo, milläs testaat, kun se oli muovipakettiin pakattu. Ja ei tosiaan tullut mieleen että myynnissä olisi jotain toimimatonta. Testaatteko te jokaisen tuon tyyppisen tuotteen jotenkin kaupassa etukäteen? Mä olen olettanut että jos sitä pyyhekoukkuna myydään, sitä voi myös pyyhekoukkuna käyttää.

No ei siihen testaamista tarvita, johan maalaisjärkikin sanoo, että jos koukussa ei ole koukkua eikä edes uraa joka estäisi luisumisen vaan pelkkä tappi, ei pyyhe välttämättä pysy käytössä paikallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eihän se maahantuojan/valmistajan vika ole jos sinä et osaa käytää sitä.
Mikä takia et ole yhteydessä kaupaan josta ostit sen ja palauta sitä ?

Miten niin en osaa käyttää? MIten sitä pitäisi käyttää muuten kuin ripustaa pyyhkeet....?

Laita joku korotuspala alareunan alle (ei tarvi olla paria milliä korkeampi) niin että koukkuteline on hieman kallellaan ja koukut ovat hieman yläviistoon, niin ei tipu enää.

No noi Spirellan tuotteet on oikeasti ihan susia kyllä, en suosittele kenellekään niitä.
Ostin 3 saippuapumppupulloa kylppäreiihin ja puolen vuoden sisällä niistä kahdesta löystyi kiinnitys, kansi ei pysy enää paikallaan.

En ole jaksanut reklamoida, mutta jos palvelualttius on tuota tasoa niin ei taida kannattaakaan. Ei muuta kuin ostamaan uudet sitten vaan. Harmittaa vaan kun nuo ei mitään halvimmasta päästä ole, muistaakseni yhden pumpun hinta oli n. 25 e.

Yhteistyössä