reilu tunti ja sitten se on menoa...pelottaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Niin, bussi lähtee 11.25. Tyksissä on aika vasta klo.13, mutta täältä kulkee niin huonosti busseja.

Jännittää ihan hirveesti mitä tuleman pitää. Ja joudunko jäämään taas heti osastolle vai mitä tulossa...

Pitäkäähän peukkuja sit pystyssä mun puolestani :|

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Kontrolli vai? Vai onko synnytystä jo ilmassa?

Peukut sojossa ollaan!

Synnytystapa-arvioon oon menossa. Ja vauva on liikkunut välillä aika laiskasti (kuten eilen) ja sitten on vielä hemmetinmoiset turvotukset non-stoppina jaloissa.

Niin ja siis vauva on perätilassa.

Miksi meet? Oot jäänyt mieleen, koska synnytän itsekin Tyksissä ja viikkoja aika saman verran. Sanonpa vain, että mulla on hyviä kokemuksia äitiyspolilta! Ovat mukavia!

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Niin, bussi lähtee 11.25. Tyksissä on aika vasta klo.13, mutta täältä kulkee niin huonosti busseja.

Jännittää ihan hirveesti mitä tuleman pitää. Ja joudunko jäämään taas heti osastolle vai mitä tulossa...

Pitäkäähän peukkuja sit pystyssä mun puolestani :|

Turvottaakoi sulla vielä kun meet näytille? Peukkuja täältäkin ja jos sisälle ottavat niin oletpa ainakin avunpiirissä kokoajan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi meet? Oot jäänyt mieleen, koska synnytän itsekin Tyksissä ja viikkoja aika saman verran. Sanonpa vain, että mulla on hyviä kokemuksia äitiyspolilta! Ovat mukavia!

Juu mullehan tuo äitiyspoli on jo hyvinkin tuttu paikka :D . Ja siis ihan hyviä kokemuksia mulla myös.

Tosiaan vauva on perätilassa, liikkuu laiskasti, mä oon aivan turvoksissa yms. yms.

Kai ne mut kuitenkin kotiin päästää, jäi vaan kammo kun aiemmin jouduin sairaalaan pariksi viikoksi :/

Okei, oot hyvissä käsissä! Ei pelkoa! Ja laiska liikkuminen voi olla vain ahtautta. Hyvä, että tutkitaan ja sitten hutkitaan, jos tarvetta!

Haluaisitko/olisiko mahdollista synnyttää perätilalasta alakautta? Eikös joillekin se onnistu ihan hyvin? Ei ehkä silti ensisynnyttäjille suositella? Tiedän tapauksen, jossa perätila on huomattu vasta synnytyksessä ja alakautta syntyi silti ensisynnyttäjältä, kun meni kaikki niin hyvin. Mutta on varmaan poikkeuksellista, että huomattiin vasta silloin ja että synnytti alakautta silti ilman mitään arvioita. (mulla on tajunnanvirtapäivä..)

Pitää vielä mainita että viimeksi kun jouduin sairaalaan, niin täällä oltiin ihmetelty minne olin hävinnyt. Ja ne kaksi palstailijaa jotka asiasta tiesivät, eivät halunneet sitä täällä kertoa kun eivät olleet multa kysyneet lupaa.

Siks tuli tavaksi jo kontrolleissa juostessani aina ilmoittaa tänne että se on menoa nyt ja jos ei kuulu niin sairaalassa ollaan :D

Juu mullehan tuo äitiyspoli on jo hyvinkin tuttu paikka :D . Ja siis ihan hyviä kokemuksia mulla myös.

Tosiaan vauva on perätilassa, liikkuu laiskasti, mä oon aivan turvoksissa yms. yms.

Kai ne mut kuitenkin kotiin päästää, jäi vaan kammo kun aiemmin jouduin sairaalaan pariksi viikoksi :/

Plaah, ei oo herkkua olla osastolla. Itse olin pojasta yhteensä 2vkoa sairaalassa ja hulluksi meinasin tulla siellä. Ensin myrkytyksen takia ja sitten perään pitkä synnytysyritys+vuodeos aika. Onhan se kuitenkin parempi olla hoidon äärellä jos niin katsovat.

Okei, oot hyvissä käsissä! Ei pelkoa! Ja laiska liikkuminen voi olla vain ahtautta. Hyvä, että tutkitaan ja sitten hutkitaan, jos tarvetta!

Haluaisitko/olisiko mahdollista synnyttää perätilalasta alakautta? Eikös joillekin se onnistu ihan hyvin? Ei ehkä silti ensisynnyttäjille suositella? Tiedän tapauksen, jossa perätila on huomattu vasta synnytyksessä ja alakautta syntyi silti ensisynnyttäjältä, kun meni kaikki niin hyvin. Mutta on varmaan poikkeuksellista, että huomattiin vasta silloin ja että synnytti alakautta silti ilman mitään arvioita. (mulla on tajunnanvirtapäivä..)

Haluaisin synnyttää alakautta, mutta neuvolassa viime viikolla arvioitiin että vauva olis kolmikiloinen ja että laskettuna aikana paino olis about 4 kg. Ja tuo 4 kg tuntuu kyllä hurjalta määrältä synnyttää peppu edellä.

Ja sitten mietin myös omaa kuntoani. Kun jouduin NIIN kauan olemaan pakkolevossa, niin mulla on varmaan aivan älyttömän huono kunto tällä hetkellä. Eli tuskin jaksan edes punnertaa koko vauvaa ulos. Kun siis perätilassa kuulemma ponnistellaan koko vauva, kätilöt ei voi avittaa...

No, ehkä tänään selviää asioita paljonkin =)

Haluaisin synnyttää alakautta, mutta neuvolassa viime viikolla arvioitiin että vauva olis kolmikiloinen ja että laskettuna aikana paino olis about 4 kg. Ja tuo 4 kg tuntuu kyllä hurjalta määrältä synnyttää peppu edellä.

Ja sitten mietin myös omaa kuntoani. Kun jouduin NIIN kauan olemaan pakkolevossa, niin mulla on varmaan aivan älyttömän huono kunto tällä hetkellä. Eli tuskin jaksan edes punnertaa koko vauvaa ulos. Kun siis perätilassa kuulemma ponnistellaan koko vauva, kätilöt ei voi avittaa...

No, ehkä tänään selviää asioita paljonkin =)

No jos on sektio edessä, niin älä oo huolissas. Mulla pt:n takia sektioitu eka lapsi ja oli oikein hyvä kokemus. Toivuin ainakin itse tosi hyvin jne. Ja jos iso vauva tulossa, niin melkeinpä turvallisempaa leikata.

:hug:

Selviää varmasti paljon tänään! Tee vaikka kysymyksistä lista, että muistat kysyä kaikki asiat.. =)
Mä luulen, ettei lepo nyt niin kovasti kuntoa laske, koska raskaana kaikki on muutenkin raskasta eli kunto myös nousee (nousisi) raskaana ollessa helpommin. Ja siis hei, sun oma elimistö on sua komentanut lepäämään, joten se on varmaan ollut hyväksi. Kroppa on aika fiksu, kunhan sitä muistaa kuunnella.

Tsemppiä! Kaikki menee varmaan hyvin!

Selviää varmasti paljon tänään! Tee vaikka kysymyksistä lista, että muistat kysyä kaikki asiat.. =)
Mä luulen, ettei lepo nyt niin kovasti kuntoa laske, koska raskaana kaikki on muutenkin raskasta eli kunto myös nousee (nousisi) raskaana ollessa helpommin. Ja siis hei, sun oma elimistö on sua komentanut lepäämään, joten se on varmaan ollut hyväksi. Kroppa on aika fiksu, kunhan sitä muistaa kuunnella.

Tsemppiä! Kaikki menee varmaan hyvin!

Kiitos paljon =)

Näin sun nikin täällä äsken! Miten kävi?

Kiitos kysymästä, oikein hyvin meni =) . Mä tein tuonne sellaisen hehkutusketjunkin jo asiasta mutta tässä vielä tähänkin ketjuun:

Jorma liikkui oikein reippaasti, itse asiassa niin reippaasti ettei oikein sydänääniä edes kuulunut sen rahinan takaa. Sykkeet oli myös vallan hyvin.

Turvotus ei johdu raskausmyrkytyksestä ja paino vaan nousee edelleen. Mutta kun sille en näemmä mitään voi niin päätin lakata sitäkin murehtimasta.

Ja sitten se paras viimeiseksi: Jorma-Kalevi on ihan nätisti raivotarjonnassa odottamassa ulostuloa :D . Ei tarvinnut kääntää eikä miettiä synnytystapoja.

Painoarvio oli nyt 3 kg ja käyrän mukaan tulis olemaan about 4 kg syntyessään. Eli ihan heittämällä tulee alateitse =) .

Mä olen täällä onneni kukkuloilla, Tyksistä kävellessäni itkin ja nauroin samaan aikaan ja aiheutin varmasti hämmennystä muissa ihmisissä.

Nyt mä vaan nautin nämä viimeiset viikot ja muistan että tämä on elämäni viimeinen raskaus.

Yhteistyössä