Rehellisyydestä kaupassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rehellinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rehellinen

Vieras
Olenko jotenkin poikkeava, koska en koskaan kaupassa lisää esim. hedelmiä jo punnittuun pussiin, tai en koskaan ota kotimaisiin tomaatteihin ulkomaisten tomaattien kilohintaa. Tai en valehtele jos punnitus on kassalla ja kassa kysyy ovatko tomaattini kotimaisia vai ulkomaisia. Muutamana kertana olen kuunnellut että näin sitä kuulemma tehdään...

En minäkään huijaa ikinä.

Tänään näin yhden naisen joka otti ensin tavallisia appelsiineja muutaman pussiin ja lisäsi sinne kaksi luomu appelsiinia ja otti niihin tavallisien appelsiinien hinnan. Meinasin sanoa, mutta olin niin hämmentynyt siitä näystä etten saanut sanottua mitään. Oli ihan fiksun, kiltin ja siistin näköinen keski-ikäinen nainen.

No en viiti. Elämä on todellakin kaikin puolin helpompaa ja rennompaa jos elää rehellisesti. Jos alkaa pientä vilppiä harrastamaan joka käänteessä niin omaan nilkkaan se kolahtaa loppujen lopuksi. Liian vanha sellaseen...

En varasta. 7v:na näpistin lähikaupasta pitkän aikaa karkkeja, kunnes jäin kiinni. Sen koommin en ole varastanut. Jos huomaan että joku tuote on jäänyt maksamatta/ kassalla hinta ottamatta, palaan maksamaan sen. Viimeksi ajoin seuraavana päivänä uudelleen 20km päähän kauppaan maksamaan heijastimen, jonka lapsi oli laittanut taskuunsa, jotta pystyi auttamaan minua isojen muovilaatikoiden kantamisessa kassalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Halikatti:
En mäkään tee koskaan noin. Epärehellisyydestä tulee mieleeni, että ainoastaan olen matkustanut pummilla ratikassa ja ollut maksamatta tv-lupaa...

Varas, varas! Voisinko saada minulta varastamasi 50 euroa takaisin. Kiitos!

Ps. Sen verran maksan extraa tv-luvastani sinun ja kaltaistesi tähden.

En huijaa, mutta olen pistänyt merkille, että vaki kaupassamme saa olla tarkkana vihannes osastolla. Olen alkanut punnitsemaan kiinteähintaiset tuotteet, koska niissä on ollut isoja heittoja esim. parsakaalissa ja salaattipusseissa on ollut useita kymmeniä grammoja vähemmän kuin mitä pussin kyljessä on mainittu. Tarkoitus olisikin laittaa palautetta menemään.

Yhteistyössä