Rehellisiä ihmisiä on kuin onkin :)

• Viestiketjun aloittaja E.v
  • Ensimmäinen viesti
Mäkin kerran löysin puhelimen, joka tosin oli hajonnut pudotessaan. Harkitsin jo etten tee asialle mitään, mutta vein sitten kuitenkin poliisiasemalle löytötavaratoimistoon, koska voin kuvitella että vaikka itse luuri olisikin rikki, niin kuinka rasittavaa on hukata numerot ja kaikki tiedot puhelimesta kerralla ilman varoitusta. Oli siis joku älypuhelin, joita ei siihen aikaan vielä monella ollut.
Pari viikkoa myöhemmin tuli soitto että mulle olisi 15€ löytöpalkkiota haettavissa poliisiasemalta. Omistaja oli hakenut puhelimensa ja oli oikein mielissään että kännykkä oli löytynyt.
Hyvä työ toi hyvän mielen ja bonuksena vähän maitorahaa :)

:))
mä kerran teininä (humalassa kun olin *nolous*) unohdin kännykän auton katolle kun käytiin parkissa tupakalla, puhelin oli sitten parisen kilometriä pysynyt autonkatolla, ja pudonnut sitten liikenneympyrään. Yks rekkakuski oli sen huomannut ja napannut siitä keskeltä tietä, ja soittikin poikaystävälleni, että löysi tällaisen puhelimen. Toi sen seuraavana päivänä meidän asunnolle töidensä jälkeen. Kiiteltiin kyllä miljoonasti! rahaa ei ollut palkkioksi antaa, mutta kiitin kyllä todella monesti! se on hienoa, että on rehellisiä ihmisiä vielä olemassa. :) tää rekkakuski kyllä sanoikin siinä puhelinta tuodessaan, että on itse hukannut puhelimensa, ja se on todella ikävää, jos sitä ei koskaan löydä.

Mä löysin tuolta lähitieltä kerran kassin, oli levällään siinä auton valoissa, hyvä etten yli ajan.
Kamaa oli levällään siinä ympärillä:
Pikkarit, kivituikku, villatakki, jotain vartalovoidetta, lompakko jne.
Olin että what?
Mietin että onko se nainen kiskottu sinne pusikkoon (hiekkamontun vieressä olin)
ja kävi hirvittää.
No etin lompakosta ajokorttia yms jotain ja oli joku liiton kortti.
Numeropalvelun perusteella se nainen asu abaut 350km päästä täältä.
Mä olin vielä enemmän hämmästyksissäni.
Sitten löysin toisen kortin, jossa sukunimi sama, mutta etunimi eri.
No SE nainen asui täällä ja soitin sitte siihen numeroon, kello jotain 21 illalla.
(Se eka oli sen sisko)

Nuori tyttö, ikää jotain 18-22v vastas ja oli ihan hämillään, mutta se oli sen kassi.
Oli menny pyörällä poikakaverille ja tippun sitten tarakalta tai jotain.
Se oli tosi ujo ja rassukka, kun vein tonne toiseen suuntaan sen kassin, parin tien päähän
itään päin.
Mutta pääasia, ettei ollu raiskattuna pusikossa.

Kerran yhdet pojat vei neuvontaan miehen autonavaimet, kun se oli katton
jotain uistimia ja jättän avaimen hyllyyn.
Vain mun mies.
Ei tajuttu ees antaa rahaa niille, kun oltiin ihan paniikissa.

Ja kerran löysin baarin vessasta Kalevalakorun ranneketjun, vein sen
baaritiskille ja kohta onnellinen omistaja tuli halaa ja tarjoo paukkuja. :D

Viimeksi muokattu:
iu
Mä loysin kans kerran tieltä puhelimen, ja soitin "äidille". Äiti sitten viestitteli tyttärelleen, ja paljastui että nuori nainen oli laittanut puhelimen auton katolle, mistä se sitten oli parin kilsan päässä lähtöpaikasta pudonnut. Nuori neito kävi noutamassa puhelimen - oli kovin vähäpuheinen ja nyreä, ei kuulunut kiitosta. :(

Yhteistyössä