Rehellinen mielipide nimestä Miio!

Ihan kaunis ja sointuva nimi, tosin mun makuun hivenen liian tyttömäinen tuon Miia-assosiaation takia; myös sitä mietin, että miten istuu sitten joskus keski-ikäisen miehen nimeksi. Mutta kivasti käy yksiin Nooan kanssa :).

Silti minäkin ehdottaisin vielä jo esille nostettuja Miikoa tai Miloa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Ihan kaunis ja sointuva nimi, tosin mun makuun hivenen liian tyttömäinen tuon Miia-assosiaation takia; myös sitä mietin, että miten istuu sitten joskus keski-ikäisen miehen nimeksi. Mutta kivasti käy yksiin Nooan kanssa :).

Silti minäkin ehdottaisin vielä jo esille nostettuja Miikoa tai Miloa.
muuten mio /mia assosiaatiosta tuli mieleen.... jos ketààn kiinnostaa. tààllà on ihan tavallista ettà nimestà on sekà mask.- ettà femm.versio kuten:
-claudio claudia
- federico federica
- flavio flavia
- paolo paola
- valerio valeria
 
PD
siksi se on omallakin pojalla ollut jo ihanasti 7vuotta ja hyvin menee, paljon kehuja kauniista ja harvinaisesta nimestä tullut. eikä tämä mikään väännös ole, ihan selkeä nimi ja tervejärkinen aikuinen ymmärtää heti että kyseessä on pojan nimi. Miio/ Mio on ollut kautta-aikain nimien joukossa ja sopii varsin hyvin Suomalaisen sukunimen kanssa. antakaa nimet oman maun mukaan, älkää toisten mutta toki aina mielipiteitä voi ja saakin kysellä, tässä minun :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katti:
En pidä nimistä jotka keksimällä keksitään. Mia tai Miia on ok, väännös ei.
Kuinka kauan aikaa sitten nimi saa olla keksitty että kelpaa? Eihän tuo mikään väännös ole vaan suoraan Astrid Lindgrenin kirjasta!

Aivan ihana nimi, mutta kirjoittaisin yhdellä i:llä. Luulisin että suurin osa kirjottaisi sen yhdellä juuri tuon kirjan perusteella, mutta sitten pitäis korjata et ei kun kahdella :/ Mutta eipä täällä näköjään kaikki ole kuullu edes koko nimestä :eek: Luulin että nuo Astrid Lindgrenin sadut on niin klassikkoja jo että kaikki on niitä pienenä lukenu :snotty:

*muoks* hups olikin vähän vanha ketju :ashamed:
 
PD
vanha ketju juu, mutta herätin henkiin :) kiva kuulla vastauksia kun itseltä löytyy Miio-poika kotoa, ja kahdella ii:llä siksi koska niin sen myös lausumme ja pidän siitä enemmän näin. aivan ihana nimi minusta,, ainoa mitä olen tosiaan miettinyt on se miten nimi istuu sitten aikuiselle miehelle :)) minusta nämä Aatu, Eetu, Miio, Aapo yms.. nimet ovat jotenkin pikkupoikien nimiä, muttei sitä tuolloin nimeen ihastuessa ajatellut ollenkaan. toivotaan että nimi kasvaa miehen mukana :-D
 
Alkuperäinen kirjoittaja PD:
vanha ketju juu, mutta herätin henkiin :) kiva kuulla vastauksia kun itseltä löytyy Miio-poika kotoa, ja kahdella ii:llä siksi koska niin sen myös lausumme ja pidän siitä enemmän näin. aivan ihana nimi minusta,, ainoa mitä olen tosiaan miettinyt on se miten nimi istuu sitten aikuiselle miehelle :)) minusta nämä Aatu, Eetu, Miio, Aapo yms.. nimet ovat jotenkin pikkupoikien nimiä, muttei sitä tuolloin nimeen ihastuessa ajatellut ollenkaan. toivotaan että nimi kasvaa miehen mukana :-D
Kaikki nimet kasvaa tyttöjen ja poikien mukana aikuisuuteen. Yksi syy on se, että suurin osa nimistä seuraa näkymätöntä nimimuotia, joka tarkoittaa ettei lapsi kasva aikuiseksi yksin nimensä kanssa. Sirpa mielletään aikuisen nimeksi siksi, että meille Sirpat ovat niitä aikuisia, joiden kanssa olemme olleet lapsia. Muutamia vuosikymmen taaksepäin Helmi oli vain vanhan ihmisen nimi kuten Ainokin.
 

Yhteistyössä