Rehellinen demari kertoo: Halla-aho oli oikeassa ja hallitus väärässä EU:n elpymispaketista.

Virkistävää rehellisyyttä, arvostan. Liittovaltiota pukkaa...


"Haluttiin tai ei, Halla-ahon tulkinta, että elpymispakettikeskustelu ja siitä päättäminen oli taitekohta EU:n historiakirjoituksessa oli oikea ja hallituksen tulkinta väärä.

Siksi, että paketin pääarkkitehtina toiminut Saksan valtiovarainministeri Olaf Scholz nousee viikon päästä maanantaina Saksan ja koko EU:n vaikutusvaltaisimmaksi ihmiseksi. Hän ei pelkästään rakentanut elpymisvälinettä ja ajanut sen läpi, vaan on myös selkeästi ilmoittanut, että on täysin EU:n talousintegraation syventämisen takana – ja että hänellä on suunnitelma näiden asioiden eteenpäin viemiseksi."
 
Viikon kuluttua ei paluuta entiseen ole:

Saksan seuraava hallitus astuu valtaan näillä näkymin joulukuun kuudentena päivänä. Se on sattumoisin Suomen itsenäisyyspäivä – ja se on päivä, jonka jälkeen EU ei ole entisellään.

Sen jälkeen Saksa ei ainoastaan salli EU:n vähin erin lipsuvan entistä liittovaltiomaisempaan kuosiin. Sen jälkeen Saksa haluaa EU:n muuttuvan oikeaksi liittovaltioksi.


 
  • Vihainen
Reactions: Lispetti
vierailija
Pah, Jussi :D Mies, jonka ei ole koskaan tarvinnut huolehtia omalla rehellisellä palkkatyöllä elämisestä, osaa muka arvioida näin laajoja kokonaisuuksia. Keplo mikä keplo.
 
Virkistävää rehellisyyttä, arvostan. Liittovaltiota pukkaa...


"Haluttiin tai ei, Halla-ahon tulkinta, että elpymispakettikeskustelu ja siitä päättäminen oli taitekohta EU:n historiakirjoituksessa oli oikea ja hallituksen tulkinta väärä.

Siksi, että paketin pääarkkitehtina toiminut Saksan valtiovarainministeri Olaf Scholz nousee viikon päästä maanantaina Saksan ja koko EU:n vaikutusvaltaisimmaksi ihmiseksi. Hän ei pelkästään rakentanut elpymisvälinettä ja ajanut sen läpi, vaan on myös selkeästi ilmoittanut, että on täysin EU:n talousintegraation syventämisen takana – ja että hänellä on suunnitelma näiden asioiden eteenpäin viemiseksi."
Olihan tämä varmasti useille ajatteluun kykeneville ihmisille aivan selvä asia. Kovin monen on vain vaikea myöntää Jussin olleen oikeassa. Ihan hyvä, että joku avasi pelin.
Meillä on pääministeri, jota viedään EU tasolla kuin pässiä narussa ainoastaan siksi, että hän kuvittelee kyvyistään liikoja. Minusta hänen olisi pitänyt vielä kasvaa ihmisenä ja poliitikkona relut 10 vuotta.
 
Älyä hänellä on enemmän kuin sinun koko suvullasi yhteensä potenssiin 10x pii
Opeteltuja laineja koko nainen.

Sanna on EU:n sätkynukke, Sannalla kiiluu silmissä komissaarin paikka.
Ällöttävän vallanhimoinen eukko joka on valmis vaikka syöksemään Suomen suohon kunhan saa vain tarpeeksi korkean pallin palkaksi.

Sanna on kuin Katainen!
 
vierailija
Halla-Aho sanoo kaikkeen pelkkää negaa, joten ei ihme, että aika usein on enemmän tai vähemmän oikeassa. Meidän duunissa samanlainen tyyppi. Aina valittamassa, että väärin tehty jne. Ite ei ota vastuuta mistään. Sitten kun joku menee plörinöksi, niin kyllä ekana paikalla ja "Mähän sanoin"-ilme päällä.

Kuuntelin eräiden talousviisaiden juttuja tästä EU-paketin vaikutuksista. Ja he sanoivat, että se on hyvä että tämä linja muuttui. Lainata kannattaa kun korko halpaa. Mutta sitähän ei tyhmä kansa (eikä Hallis) tajua.

Mariniin en sinällään tässä ota kantaa. Ei oo markkaakaan kiinni, eikä edes euroa.
 
vierailija
Kuuntelin eräiden talousviisaiden juttuja tästä EU-paketin vaikutuksista. Ja he sanoivat, että se on hyvä että tämä linja muuttui. Lainata kannattaa kun korko halpaa. Mutta sitähän ei tyhmä kansa (eikä Hallis) tajua.
Lainata kannattaa jos sillä lainalla rahoitetaan jotain fiksua, kuten tulevaisuuden investointeja, mutta jos lainaa otetaan sen takia että sitä voidaan lahjoittaa ulkomaille, niin sehän ei ole viisasta, vaan äärettömän typerää.
 
  • Tykkää
Reactions: Palstapesu
vierailija
Lainata kannattaa jos sillä lainalla rahoitetaan jotain fiksua, kuten tulevaisuuden investointeja, mutta jos lainaa otetaan sen takia että sitä voidaan lahjoittaa ulkomaille, niin sehän ei ole viisasta, vaan äärettömän typerää.
Tämä koski siis koko EU:ta. Mutta toki samaa mieltä siitä, että lainaraha pitää sijoittaa järkevästi.

En tykkää itekkään EU.n kuvioista, mutta persujen tarjoama vaihtoehto (Mikä se edes on, kertokaapa se mulle.) ei houkuttele.

Eroon EU:sta? Sanotaan ei ja ruvetaan EU:n jarrumieheksi? Sitten talous syöksyy ja homma säteilee tännekkin...
 
vierailija
Tämä koski siis koko EU:ta. Mutta toki samaa mieltä siitä, että lainaraha pitää sijoittaa järkevästi.

En tykkää itekkään EU.n kuvioista, mutta persujen tarjoama vaihtoehto (Mikä se edes on, kertokaapa se mulle.) ei houkuttele.

Eroon EU:sta? Sanotaan ei ja ruvetaan EU:n jarrumieheksi? Sitten talous syöksyy ja homma säteilee tännekkin...
EU:n pitäisi olla vapaakauppaliitto, sellaiseen Suomi liittyi ja nyt meitä viedään kuin pässiä narusta liittovaltioon, jossa meidän asioista päättävät aivan muut kuin suomalaiset.
 
Halla-Aho sanoo kaikkeen pelkkää negaa, joten ei ihme, että aika usein on enemmän tai vähemmän oikeassa. Meidän duunissa samanlainen tyyppi. Aina valittamassa, että väärin tehty jne. Ite ei ota vastuuta mistään. Sitten kun joku menee plörinöksi, niin kyllä ekana paikalla ja "Mähän sanoin"-ilme päällä.

Kuuntelin eräiden talousviisaiden juttuja tästä EU-paketin vaikutuksista. Ja he sanoivat, että se on hyvä että tämä linja muuttui. Lainata kannattaa kun korko halpaa. Mutta sitähän ei tyhmä kansa (eikä Hallis) tajua.

Mariniin en sinällään tässä ota kantaa. Ei oo markkaakaan kiinni, eikä edes euroa.
Käy ihmeessä kertomassa Norjalaisille miten kannattaa velkaantua ja miten tyhmiä he ovatkaan, kun maalla ei ole velkaa.

Sinun on ehkä hyvä myös ymmärtää, että älykkäät ihmiset ovat usein omalla tavallaan hiukan pessimistisiä ja heidän tapansa tarkastella asioita saattaa tuntua negatiiviselle.
Työpaikkasi henkilöllä on varmasti ikävää seurata vierestä, kun hän yrittää kertoa ettei homma toimi näin ja syyn, miksi se ei toimi ja silti jengi ei ota sitä kuuleviin korviinsa, vaan jatkaa tekemisiään tavalla, jonka hän näki olevan tuhoontuomittu. En nyt oikein edes ymmärrä miten se ihminen voisi ottaa vastuuta siitä, että muut hoitaa hommat perseelleen?

Jos sinä löydät aivan mahtavan mäen ja keskityt siihen, miten kiva siitä onkaan pulkalla laskea ja minä yritän varoittaa, että alhaalla on koski ja sinä kastut, jos lasket pulkalla mäestä. Sinä koet, että minä olen tylsä ilonpilaaja ja päätät laskea. Seuraukset ovat silloin sinun vastuullasi. Ei ole minun vastuullani etsiä sinulle järkevämpää mäkeä laskettavaksi, eikä ole minun vastuullani, että sinä olet läpimärkä laskettuasi koskeen. Minä kerroin, että ei ehkä kannata ja sinä viisveisasit, koska olen sinusta tylsä, enkä ota vastuuta mistään.
 

Yhteistyössä