Rectoseele eli peräsuolen laskeuma + raskaana=painajainen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wellamo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

wellamo

Vieras
Oisko ketään jolla ko vaiva ja vieläpä synnyttänyt.
Tai sitten asiasta tietävää, kuten kätilöä joka osais paniikkiani lieventää.

Mulla paha, jo vuosia sitten todettu tämä vaiva. Pahentunut siis vuosien varrella, mutta yhden lapsen toivoin vielä saavani, joten leikkaus sitten vasta kun tämä syntynyt.

Pelottaa tuhottomasti tuleva synnytys ja miten pystyn elämään vaivan kanssa ennen korjausleikkausta. Invalisoiko synnytys tämän asian tiimoilta?

Nyt olen asian kanssa oppinut elämään, mutta aamullakin isoilla asioilla käydessä oli jumalaton pollukka taas jalkojen välissä:( ja kun vessahommat oli ohi, niin pollukkakin hävisi.
Muuten ei vaivaa tämä, mutta vetää aina välillä mielen matalaksi ja pelot saavat tuulta alleen kun oikein pakkaantuu tuo "tavara" tuonne.

Älkää kiitos antako kommentteja tyyliin . "miksi hommasit itsesi raskaaksi", sillä tämä ajatus on pyörii kyllä jo päässäni:(
Miten ihmeessä jaksan iloita tästä pikkuisesta.

työn puolesta asia tuttua. Onhan neuvola tästä tietoinen? Tosi pahat laskeumat voivat nimittäin olla este alatiesynntykselle ja edessä voi joissain tapauksissa olla sektio. Sinuna pyytäisin lähetteen äitipolille jossa gyne katsoo tuon laskeuman ja päättää jatkoista.

taitaa olla sama vaiva..siis ihan kamalaa tämä on.. ja kuinkas ollakkaan mie olen potenut tätät jo niin kauan että olen kaksi lapsistakin ehtinyt synnyttää ennen kuin olen edes tullut ajatelleeksi vaivani laajuutta..

mie olen tähä asti ketkutellut sillä että pidän huolen että ei ole ummetusta tai muuten kova vatsa..aika hyvin pärjännyt..

nyt tämä raskaus viikkoja nyt 17+5 onkin sitten sitä laatua että vaiva vaan tuntuu pahenevan.. periaatteessa miulla on *suonikohjuvaivoja* alapää täynnä.. neuvolalääkärin kommentti..ja asiallehan ei tehdä mitään ennen kuin synnytys on tavalla tai toisella ohi.

sitä mie en tiiä miten helpootti siuta :hug: mutta asioista ainakin meidän paikkakunnalla saa ja voi jutskata aina tarvittaessa neuvolassa ja sairaalallakin..

ehkä vaiva pahenee raskauden aikana..ehkä ei ja kuitenkin helpottaahan se kun tietää että sitten jälkeenpäin asian saa korjattua leikkauksella..

ja :hug: vauvat on aina ihania..mie ainakin kaikkine vaivoineni iloitsen tästäkin pikkuisesta masuasukista..ja jos vaivat hankaloittaa elämistä niin mie ainakin pyydän kaiken mahdollisen avun..

Alkuperäinen kirjoittaja klö:
työn puolesta asia tuttua. Onhan neuvola tästä tietoinen? Tosi pahat laskeumat voivat nimittäin olla este alatiesynntykselle ja edessä voi joissain tapauksissa olla sektio. Sinuna pyytäisin lähetteen äitipolille jossa gyne katsoo tuon laskeuman ja päättää jatkoista.

On neuvola tietoinen. Oman neuvolakätilön mielestä ei ole estettä alatiesynnytykselle, mutta en ihan luota tuohon kommenttiin, sillä tosiaan tää ei näytä niin pahalta kuin on:( Eli ns. aktiivisena (tavaraa suolessa) näyttää vain "pahuutensa".

Tämä vaiva oli jo kun edellisen lapsen sain pari vuotta sitten.
Kukaan lääkäreistäkään äitipolilla ei pelkoihini antanut mitään vastauksia, sillä jokainen heistä sanoi, etteivät olisi tienneet koko vaivasta jos en ois siitä sanonut! Kuitenkin jo tuolloin oisin suoraan päässyt leikkaukseen, jos vaiva olisi ollut minulle liian raskas kantaa, lähinnä henkisesti.

Tämä raskaus päätyi hätäsektioon, joten en tiedä millainen kauhu lopputulos ois jo tuolloin tullut ja tämä vaavi joka 16vk matkassani ollut,
ois jäänyt tekemättä...(ja varmaan ois saanut jäädä tekemättäkin...)

Minulle tulee aika synnytystapa-arvioon kuitenkin tuon edellisen sektion takia, joten siellä kai sitten tätäkin asiaa puidaan.
Nyt asiaan ei oteta mitään kantaa, sillä nyt elän muutenkin jo epätietoisuudessa sillä odotan lapsivesipunktion vastauksia.
Aika on pitkä ja henkisesti todella raskasta.

KÄTILÖ HOI,Mikä muuten lasketaan pahaksi, alatiesynnytyksen estäväksi laskeumaksi?
Voiko synnytyksen aikana kätilö tehdä mitään, mikä takaisi lohdullisemman lopputuloksen?

Alkuperäinen kirjoittaja miulla :
taitaa olla sama vaiva..siis ihan kamalaa tämä on.. ja kuinkas ollakkaan mie olen potenut tätät jo niin kauan että olen kaksi lapsistakin ehtinyt synnyttää ennen kuin olen edes tullut ajatelleeksi vaivani laajuutta..

mie olen tähä asti ketkutellut sillä että pidän huolen että ei ole ummetusta tai muuten kova vatsa..aika hyvin pärjännyt..

nyt tämä raskaus viikkoja nyt 17+5 onkin sitten sitä laatua että vaiva vaan tuntuu pahenevan.. periaatteessa miulla on *suonikohjuvaivoja* alapää täynnä.. neuvolalääkärin kommentti..ja asiallehan ei tehdä mitään ennen kuin synnytys on tavalla tai toisella ohi.

sitä mie en tiiä miten helpootti siuta :hug: mutta asioista ainakin meidän paikkakunnalla saa ja voi jutskata aina tarvittaessa neuvolassa ja sairaalallakin..

ehkä vaiva pahenee raskauden aikana..ehkä ei ja kuitenkin helpottaahan se kun tietää että sitten jälkeenpäin asian saa korjattua leikkauksella..

ja :hug: vauvat on aina ihania..mie ainakin kaikkine vaivoineni iloitsen tästäkin pikkuisesta masuasukista..ja jos vaivat hankaloittaa elämistä niin mie ainakin pyydän kaiken mahdollisen avun..

Kiitos viestistäsi.
Tietoa on tästä vaikea saada, tai saa, mutta lähinnä vain hieman ylimalkaisesti mitä tää on ja mitä sille tehdään.
Lapset kuitenkin pitää olla tehtynä ensiksi, sillä leikkaustuloksenhan odotetaan kestävän sitten lopun elämää.
Olin varma tuota edellistä lasta odottaessa, että nää lapset on tässä, mutta luonto päätti toisin ja kaiho pikkuisesta kasvoi ylettömäksi.

Ed. raskausaika meni hyvin, mutta n. ½ vuotta synnytyksen ( sektion ) jälkeen vaiva paheni roimasti.
Jos oisin ollut viisas, niin oisin mennyt tuolloin lääkäriin ja ottanut vastaan varmaankin lohduttoman tuomion. EI ENÄÄ LAPSIA. Tuon pelon takia en sitten käynyt missään:( hävettää...

Tulin raskaaksi ja kaikki näytti olevan hyvin kunnes tuo seulatulos hälytti ja jouduin lapsivesipunktioon.
Nyt odottelen vastauksia ens viikolla saapuviksi.
Ehkä turhaan poden tuskaa tuosta synnytyksestä, ehkä tämä vauveli onkin liian sairas tulemaan tähän maailmaan ja joudun hävestä jo luopumaan parin viikon sisään...

Siis ette usko miten pohjamudissa nyt olen:(

KÄTILÖ HOI,Mikä muuten lasketaan pahaksi, alatiesynnytyksen estäväksi laskeumaksi?
Voiko synnytyksen aikana kätilö tehdä mitään, mikä takaisi lohdullisemman lopputuloksen?
Tai olisiko siis jollain omakohtaisia kokemuksia?
Ei tää nyt oikeasti voi olla näin uppo-outo asia, vai oonko mä sitten se uppo-outo tapaus:(

Yhteistyössä