Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:Vuosia Espanjassa asuneena voin sanoa että siellä oli laissa kielletty selkämenosuuntaan-istuimet kaukalovaiheen jälkeen.
Olisiko antaa linkkiä, missä tuo asia sanottaisiin?
Itse löysin tällaisen tekstin:
"Grupo I
Peso: 9-18 Kgs
Sistema: Silla-cesta de seguridad.
Colocación: Situado en el asiento trasero, en el sentido de la marcha
o no*. Admite colocación en el asiento delantero, en el sentido
contrario a la marcha, siempre y cuando dicho asiento no lleve
airbag.
*Se recomienda hasta los tres años que el niño viaje en sentido contrario a la marcha"
Lähde: http: //www. seguridadactiva. es/pdf/seguridad_vial_infantil. pdf
Minusta tuossa viimeisessä lauseessa se tulikin. Kolmevuotiaaksi asti suositellaan, että lapsi matkustaa selkä menosuuntaan
Alkuperäinen kirjoittaja veetoheto:Meillä on ollu tuo istuin puolivuotiaasta asti ja pois ei vaihdettais, on hyvä. =)
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä nyt kuitenkin kommentoin, mutta pienelle lapselle on parasta matkustaa selkämenosuuntaan. Pää vielä painava, joten kolarissa niska ei kestä eikä siinä paljon hyvät arvosana testeissä saanut istuinkaan auta, jos on asennettu väärinpäin lapsen ikään nähden!
Alkuperäinen kirjoittaja HassuMamma:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä nyt kuitenkin kommentoin, mutta pienelle lapselle on parasta matkustaa selkämenosuuntaan. Pää vielä painava, joten kolarissa niska ei kestä eikä siinä paljon hyvät arvosana testeissä saanut istuinkaan auta, jos on asennettu väärinpäin lapsen ikään nähden!
Kaikki varmaan tuon suosituksen tietää, mutta ei noita istuimia ois hyväksytty markkinoille jos ne ei ois tarpeeksi turvallisia. Meillä tytöllä ainakin leveät, pehmustetut turvavyöt tukee napakasti niskaa vähän ja sivusuojat tukee päästä myös jonkin verran paikallaan. Jos kunnon rysäys tulee autolla niin se ottaa kyllä niskalle sen vastaliikkeen vaikka ois selkä menosuuntaan päin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja HassuMamma:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä nyt kuitenkin kommentoin, mutta pienelle lapselle on parasta matkustaa selkämenosuuntaan. Pää vielä painava, joten kolarissa niska ei kestä eikä siinä paljon hyvät arvosana testeissä saanut istuinkaan auta, jos on asennettu väärinpäin lapsen ikään nähden!
Kaikki varmaan tuon suosituksen tietää, mutta ei noita istuimia ois hyväksytty markkinoille jos ne ei ois tarpeeksi turvallisia. Meillä tytöllä ainakin leveät, pehmustetut turvavyöt tukee napakasti niskaa vähän ja sivusuojat tukee päästä myös jonkin verran paikallaan. Jos kunnon rysäys tulee autolla niin se ottaa kyllä niskalle sen vastaliikkeen vaikka ois selkä menosuuntaan päin.
Mutta kun kyse on nyt PÄÄN retkahtamisesta, jos kolari tulee!!
Alkuperäinen kirjoittaja HassuMamma:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä nyt kuitenkin kommentoin, mutta pienelle lapselle on parasta matkustaa selkämenosuuntaan. Pää vielä painava, joten kolarissa niska ei kestä eikä siinä paljon hyvät arvosana testeissä saanut istuinkaan auta, jos on asennettu väärinpäin lapsen ikään nähden!