recaro young sport-istuin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä myös recaron istuin (tämä joka on vain turvavyö kiinityksellä). Vaihdoimme siihen kaukalosta (kaukalo myös merkkiä recaro). Olemme tykänneet recaron istuimista, mielestämme ovat hyviä ja turvallisia. Myös poikamme tuntuu viihtyvän istuimessaan

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Vuosia Espanjassa asuneena voin sanoa että siellä oli laissa kielletty selkämenosuuntaan-istuimet kaukalovaiheen jälkeen.

Olisiko antaa linkkiä, missä tuo asia sanottaisiin?

Itse löysin tällaisen tekstin:

"Grupo I
Peso: 9-18 Kgs
Sistema: Silla-cesta de seguridad.
Colocación: Situado en el asiento trasero, en el sentido de la marcha
o no*. Admite colocación en el asiento delantero, en el sentido
contrario a la marcha, siempre y cuando dicho asiento no lleve
airbag.
*Se recomienda hasta los tres años que el niño viaje en sentido contrario a la marcha"

Lähde: http: //www. seguridadactiva. es/pdf/seguridad_vial_infantil. pdf

Minusta tuossa viimeisessä lauseessa se tulikin. Kolmevuotiaaksi asti suositellaan, että lapsi matkustaa selkä menosuuntaan

Linkkiä en löydä ainakaan tähän hätään mutta huimat sakot saa jos on selkä menosuuntaan istuin. Tuolla ei edes myydä kaupoissa kuin kasvot menosuuntaan istuimia.
En tiedä milloin tuo suositus on tullut voimaan mutta vielä viime helmikuussa kielto oli ehdoton eikä töissä (alan työ) ollut Espanjassa puhettakaan että tuollainen suositus olisi tulossa. :o

Meillä tyty 11kk kans ja kyseinen istuin käytössä ollut pari kuukautta!!Oon tykänny tosi paljon!!Tosi tukeva ja ennen kaikkea TURVALLINEN!!Typy tykkä kun näkee pihalle ja meidät!Ei tarvitse tuijotella takapenkkiä..

http://www.recaro.com/index.php?id=616&region=3&L=2

Onko kellään tietoa tästä istuimesta, saako tätä asennettua selkä menosuuntaan?
Suomalaisen maahantuojan sivuilta kyseistä istuinta ei löytynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja veetoheto:
Meillä on ollu tuo istuin puolivuotiaasta asti ja pois ei vaihdettais, on hyvä. =)

Meillä on ollut 7kk iästä asti eli nyt viis kuukautta :D Oli miehelle se istuimen myyjä sanonut et just joko 9 kilosta tuo recaron young sport TAI 6kk iästä alkaen. Eikä mekään pois vaihdettais tuota.

Mä nyt kuitenkin kommentoin, mutta pienelle lapselle on parasta matkustaa selkämenosuuntaan. Pää vielä painava, joten kolarissa niska ei kestä eikä siinä paljon hyvät arvosana testeissä saanut istuinkaan auta, jos on asennettu väärinpäin lapsen ikään nähden!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä nyt kuitenkin kommentoin, mutta pienelle lapselle on parasta matkustaa selkämenosuuntaan. Pää vielä painava, joten kolarissa niska ei kestä eikä siinä paljon hyvät arvosana testeissä saanut istuinkaan auta, jos on asennettu väärinpäin lapsen ikään nähden!

Kaikki varmaan tuon suosituksen tietää, mutta ei noita istuimia ois hyväksytty markkinoille jos ne ei ois tarpeeksi turvallisia. Meillä tytöllä ainakin leveät, pehmustetut turvavyöt tukee napakasti niskaa vähän ja sivusuojat tukee päästä myös jonkin verran paikallaan. Jos kunnon rysäys tulee autolla niin se ottaa kyllä niskalle sen vastaliikkeen vaikka ois selkä menosuuntaan päin.

Alkuperäinen kirjoittaja HassuMamma:

Kaikki varmaan tuon suosituksen tietää, mutta ei noita istuimia ois hyväksytty markkinoille jos ne ei ois tarpeeksi turvallisia. Meillä tytöllä ainakin leveät, pehmustetut turvavyöt tukee napakasti niskaa vähän ja sivusuojat tukee päästä myös jonkin verran paikallaan. Jos kunnon rysäys tulee autolla niin se ottaa kyllä niskalle sen vastaliikkeen vaikka ois selkä menosuuntaan päin.

Mutta kun kyse on nyt PÄÄN retkahtamisesta, jos kolari tulee!!

Mutta kun kyse on nyt PÄÄN retkahtamisesta, jos kolari tulee!!

Sitähän mä sanoin et se pää ottaa vastaliikkeen kovasta vauhdista oli miten päin vaan. Eikä minun tartte inttää kun tiedän ettei tuo meidän istuin ole mitenkään vaarallinen, meille just paras vaihtoehto, toisille sopii joku toinen merkki/malli mut meille on tää paras.
=)

Jos kolari on nokkakolari, niin eikös pää mene painovoimasta kolarin suuntaan eli kohti auton keulaa? Siinä ei silloin sivusuojat auta mitään. Ja on selkä menosuuntaan nokkakolarissa, niin pää ei pääse menemään kohti keulaa, kun istuimen selkänoja on edessä.

Yhteistyössä