Realistinen painonpudotustavoite toukokuun loppuun mennessä?

  • Viestiketjun aloittaja "Uusi elämä"
  • Ensimmäinen viesti
"Uusi elämä"
Eli paljonko kevyempi voisin olla jo kesään mennessä?

Kertokaa kokemuksianne suuresta painonpudotuksesta ja antakaa vinkkejä. :) Itsellä ylipainoa n.40kg eli iso urakka on edessä.
 
Syöt päivittäin noin 2000 kcal vähemmän kuin oikeasti kulutat niin se on aika lähelle siinä.
Yksi rasvakilo vastaa noin 7500 kcal. Pudotettavaa on 40kg ja aikaa noin 150 päivää elli päivässä se tekee 40/150=0,27kg ja se kertaa 7500 on 2000kcal per päivä.
 
"mei"
Karkeasti olen laskenut että 2 kiloa per kuukausi saan itse pois niin ettei tarvitse pelkkää salaattia syödä.

Sulla varmaan tippuisi enemmän,kun painoa on enemmän. Veikkaan että melko helposti saisit 10 kiloa pois. Hikitreenillä ja kovasti kaloreita laskemalla 20 kg?
 
njp
Mä pitäisin myös 10 kg realistisena. Siihen ehkä mahtuu joku mahdollinen takapakkikin ja silti pääsisit tavoitteeseen ja olisit tyytyväinen itseesi vs. liian kova tavoite ja pettymys itseen jos siihen ei pääsekään.
 
"Kukka"
Kun ylipainoa on 40 kg, lähtee jo pelkkiä nesteitä ja mahan täytteitä 5 kg parissa viikossa. Toukokuun loppuun mennessä -20 kg on oikein realistinen. Kun vain pysyt ruodussa.

Sopisiko sinulle, AP, totaaliherkkulakko? Joillekin se on erinomainen tuki laihdutukseen - itselleni näin oli.
 
Jos asettaa itselleen liian tiukan tavoitteen, pettyy ja siitä ei ole helppo jatkaa. 10 Kg ei ole liian kaukaa haettua, mut sekin jo vaatii töitä, vaikka sulla oliskin se 40kg pudotettavaa. Aseta mieluummin alakanttiin, tai 5-10kg. Mulle toimi tavoitteena tuo, ja sainkin pudotettua, selän hajoamisen takia se työ tosin meni hukkaan.
 
emppi
Kovasti riippuu aineenvaihdunnastasi. Minä en ole koskaan saanut viikossa laihdutettua enempää kuin 700g, vaikka olisi kalorit kuinka vähissä ja ylipainoa on ollut tuon 40 kg myös. Ekalla viikolla tuo 700g ja jatkossa 300-400g/vko. Tämä oli itselleni tosi hyvä tulos, tarkoitti 8krt viikossa kunnon hikitreeniä ja kaloreita päivässä 1200. Mutta riippuu siis täysin omasta kropastasi.
 
"vieras."
Painon putoaminen riippuu monesta asiasta. Itsekuria syömättömyyteen pitää olla ja liikunta on apuna myös. Itse laihduin 14 kg 8kk aikana ja kyllä mulla oli pirunmoinen nälkä iltaisin, kun päivän kalorit oli syöty ja ei voinut mitään enää ottaa.

Jos syöt maks 1500 kcal päivässä ja liikut kolmisen tuntia viikossa niin ihan mahdollista tuon koon ihmisen laihtua reilu kilo viikossa, mutta voi olla ehtä ensimmäisinä viikkoina laihtuu enemmänkin tai sitten voi olla, että laihtuminen on paljon hitaampaa.

Kohtuullinen tavoite on joku 2-3 kg/kk, mutta niin paljon itsestä kiinni.
 
"vieras."
Mulla sama tavoite. Mutta otan 5 kilon urakan kerrallaan. En jaksa miettiä pitemmälle. Ja tarkotus olis että en vaan vauhdilla pudota painoa vaan että se mikä lähtee niin kans pysyy poissa. Mulla ensimmäiset muutokset on herkut pois ja lisää liikuntaa. Kun se sujuu katon mitä seuraavaksi pitää muuttaa.
Ja en käsitä tuota että jos on monta kymmentä kiloa ylipainoa niin sanotaan että se eka kymmenen kiloa lähtee tuosta vaan. Ei lähde, ei todellakaan. Ite saan tosissaan tehdä töitä joka ikisen kilon eteen. Oon kyllä miettiny että mulla taitaa olla p..kat geenit ja hormonitoiminta on mitä sattuu eli mitään ei tapahdu itsestään.
 
Kovasti riippuu aineenvaihdunnastasi. Minä en ole koskaan saanut viikossa laihdutettua enempää kuin 700g, vaikka olisi kalorit kuinka vähissä ja ylipainoa on ollut tuon 40 kg myös. Ekalla viikolla tuo 700g ja jatkossa 300-400g/vko. Tämä oli itselleni tosi hyvä tulos, tarkoitti 8krt viikossa kunnon hikitreeniä ja kaloreita päivässä 1200. Mutta riippuu siis täysin omasta kropastasi.
Oletko arvioinut syömäsi kalorit vai ihan punninnut grammalleen jokaisen ruoan valmistukseen käytettävän öljytipan ja kahvin sekaan lorauttamasi maitotilkan? Niistä tulee yllättävän paljon.
Oletetaan että painat 100kg jolloin perusaineenvaihdunta ja -elintoiminnot sekä vähäinen aktiviteetti kuluttavat noin 2800 kcal per päivä. Päivittäinen energiavaje pelkästään sohvalla maaten olisi 1600 ja siihen nuo treenit päälle arviolta 300 per päivä on yhteensä 1900 kcal. Tuollaisella energiavajeella pitäisi laihtua paljon enemmän kuin 400g/vko.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä