Ravintolasta pöydän varaus, kuinka pitkäksi aikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "JeBouu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"JeBouu"

Vieras
Olemme menossa miehen kanssa syömään ravintolaan, ihan ensimmäistä kertaa varaan pöytää, joten oon aika pihalla.
Syödään siis alku-, pää- ja jälkiruuat, kuinka pitkäksi aikaa kannattaa varata pöytä, riittääkö 1,5tuntia?

Mun mielestä saa kiirettä pitää jos 1,5 tunnissa haluaa syödä kokonaisen menyyn ja lisäksi nauttia tunnelmasta ja keskustelusta. En oo kyllä itse koskaan pöytää varatessa joutunut etukäteen kertomaan kauanko siellä aion olla.

Ollaan varattu monta kertaa ravintolasta pöytä eikä kertaakaan ole pitänyt kertoa kuinka kauan syödään (eli kuinka pitkä varaus). Mistä sinä edes voit tietää, odotatteko ruokaa ½ h vai 1 h? Munakello pöydälle raksuttamaan ja sitten ei syödäkään jälkkäriä kun pirinä jo kuuluu?

Jätä paikka tyhjäksi tai soita varaus.

no jos siinä pitää kertoa kauanko aikoo olla niin laittaisin AINAKIN 3 tuntia. joo enkä myöskään ole koskaan kertonut kauanko aion olla!! joskus on syöty tunnissa, joskus on mennyt aamun pikkutunneille ennen kun on poistuttu.

Ollaan varattu monta kertaa ravintolasta pöytä eikä kertaakaan ole pitänyt kertoa kuinka kauan syödään (eli kuinka pitkä varaus). Mistä sinä edes voit tietää, odotatteko ruokaa ½ h vai 1 h? Munakello pöydälle raksuttamaan ja sitten ei syödäkään jälkkäriä kun pirinä jo kuuluu?

Jätä paikka tyhjäksi tai soita varaus.

No ehkäpä se aika ei nyt ihan noin tarkkaa ole.
Kysyin vain, että kuinka kauan suunnilleen on mennyt syödessä..

Ei ole tuttua minullekaan toi, että pitäisi ilmoittaa aika miten pitkäksi aikaa jäädään syömään. Ravintolan asia on sellaiset tietää. Olen varannut puhelimitse ja netitse paikkoja pienemmälle ja isommalle porukalle, eikä ikinä ole tuota kysytty. Soittaisin tai valitsisin jo periaatteesta jonkin toisen ravintolan.

Kyllä mä kanssa vaihtaisin ravintolaa. :P Hiukan epäilyttävää, että pitää etukäteen tietää kuinka kauan haluaa syödä. Kiva sitten istua kokoajan tuijottamassa kelloa. :O Menkää nyt ihan rauhassa miehen kanssa kun kerran saatte mennä. =)

[QUOTE="JeBouu";22573503]Olemme menossa miehen kanssa syömään ravintolaan, ihan ensimmäistä kertaa varaan pöytää, joten oon aika pihalla.
Syödään siis alku-, pää- ja jälkiruuat, kuinka pitkäksi aikaa kannattaa varata pöytä, riittääkö 1,5tuntia?[/QUOTE]

Miten sinä voisit tietää montako kokkia, tarjoilijaa ja muuta asiakasta sinä iltana paikalla on? -Joskus yhden ruokalajin tuleminen on voinut huonon palvelun paikassa viedä puolikin tuntia ja odottelua olla ihan realistisestikin suosittuina iltoina tunnin verran.

Olen tehnyt lukemattomia varauksia elämäni aikana, eikä koskaan ole kysytty muuta kuin saapumisajankohta ja henkilöluku (isoilla ryhmillä sitten muutakin). Hyvä on kuitenkin itse miettiä siihen ainakin se 2-3h.

[QUOTE="JeBouu";22573567]Tässä lukee että "Toivottu aika 00.00-00.00" Voihan tuon jälkimmäisen tietty jättää tyhjäksikin.[/QUOTE]

Uskon tuon tarkoittavan sitä, että jos sinulla joustavaa ja heillä kiire ilta, niin voit laittaa siihen varauksen alkamaan esim. 19-20, jolloin he voivat sitten kertoa, että esim. varaus voimassa klo 20 eteenpäin, kun jos olisit laittanut pelkän 19, niin olisivat joutuneet vastaamaan, että ei ole tilaa siihen aikaan. Tuolla ei pitäisi olla mtn tekemistä sen lähtöajankohdan kanssa.

[QUOTE="JeBouu";22573567]Tässä lukee että "Toivottu aika 00.00-00.00" Voihan tuon jälkimmäisen tietty jättää tyhjäksikin.[/QUOTE]

No, jätäpä vaikka se sitten tyhjäksi.

[QUOTE="JeBouu";22573643]Kyllä siinä pitää olla se lopetusaika. Yritin jättää tyjäksi, niin tuli herjaus, että "Täytäthän vielä seuraavat kentät: Lopetusaika."[/QUOTE]

No otapa luuri käteen ja soita! Kerro, että haluatte syödä pitkän kaavan mukaan.

Me mennään pikkujouluruuhkaan syömään lauantaina miehen kanssa. Koska viemme lapset hoitoon ja ruoan jälkeen menemme vielä elokuviin, kysyimme ravintolalta kuinka kauan pitää varata alku-, pää- ja jälkiruokiin. Ja vastaukseksi tuli puolitoista tuntia. Kyseessä on hyvä keskikokoinen ravintola, joka on täyteenvarattu. Pari tuntia sitten varattiin syömiseen ja vartti leffaan siirtymiseen parin korttelin päähän.

Löysin tällaisen palvelun netistä: www.varaa.com - täältä voi varata joihinkin ravintoloihin pöydän sekä löytää joitain tarjouksia ko. ravintoloihin. Myös paljon muita palveluita sieltä löytyy. Ehkä hieman keskeneräinen nettisivu mutta taitaa kehittyä aika lujaa vauhtia.. luulen että tulee olemaan iso juttu vielä

Yhteistyössä