ravintolan kassankäytön oppiminen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "böö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

"böö"

Vieras
Lannistun kohta... :( Olen nyt ollut 4 päivää työharjoittelussa eräässä tampereen ruokaravintolassa/baarissa, tähän mennessä olne tehnyt vaan salivuoroja. muuten kaikki on mennyt hyvin, mutta kun päästään laskutusvaiheeseen niin menen aivan sekaisin enkä tiedä enää mikä on kenenkin kortti/rahat jne. tuntuu etten ikinä opi :( kuinka kauan muilla on kestänyt?

ongelma onkin se, että jos pöydässä esim. viisi ruokailijaa ja kaikki maksaa erikseen, tulee korttia, lounareita, käteistä... en ole vielä äkännyt miten pidän kaiken erillään. lisäksi olen jokseenkin tuohtunut siitä että olen mennyt työssäoppimaan ja minun oletetaan heti osaavan kassankäyttö ja kaikki muutkin asiat, joita en ennen ole siis päivääkään tehnyt.. :/

Itse tein aikoinaan niin, että otin tarjottimen johon laitoin asiakkaat järjestyksessä kortteineen ja kuitteineen. Vaikka pöytä ei olisi pyöreä, voit ajatella asiakkaat samaan järjestykseen, tällöin sinun täytyy vain muistaa kenestä aloitat ja mihin suuntaan lähdet pöytää kiertämään.

[QUOTE="vieras";25103409]Ei pidä olettaa, olet oppimassa vasta.[/QUOTE]

ei siltä tunnu:( heti kun ekana päivänä olin saanut työvaatteet päälle ni mut jo heitettiin ottamaan 12 hengen tilaus vastaan. olin ihan äimänkäkenä. En tiedä olenko jotenkin tyhmä, mutta musta kyllä tuntuu että sitä kassaa ja menetelmiä pitäisi vähän etukäteen ohjaajan kertoa ennenkun laittaa opiskelijan asialle.

[QUOTE="böö";25103432]ei siltä tunnu:( heti kun ekana päivänä olin saanut työvaatteet päälle ni mut jo heitettiin ottamaan 12 hengen tilaus vastaan. olin ihan äimänkäkenä. En tiedä olenko jotenkin tyhmä, mutta musta kyllä tuntuu että sitä kassaa ja menetelmiä pitäisi vähän etukäteen ohjaajan kertoa ennenkun laittaa opiskelijan asialle.[/QUOTE]

Kyllä jonkinlainen perehdytys pitäisi kuulua asiaan. Ja olla myöskin alussa siinä mukana, ei laittaa yksin tekemään mitä ei ennen ole tehnyt.

[QUOTE="vieras";25103450]Kyllä jonkinlainen perehdytys pitäisi kuulua asiaan. Ja olla myöskin alussa siinä mukana, ei laittaa yksin tekemään mitä ei ennen ole tehnyt.[/QUOTE]

kaikilla on mukamas niin kova "kiire" kokoajan, olen aika paljon itse joutunut asiaa pähkäilemään ja varmaan sitä mukaan tehnyt virheitäkin. Nämä kaikki työntekijän tituleeraavat itseään jonkinasteisiksi baarimestareiksi joka ilmeisesti antaa heille luvan olla hajamielisiä ja huolettomia. aijon kyllä avata suuni tästä asiasta, vai täytyykö työssäoppijan "nöyristellä" jos haluaa hyvät arvosanat?

Yhteistyössä