rautalisä raskausaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IamWeasel

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
8 088
0
36
voikohan noita alkaa napsimaan vaikkei neuvolasta olla käsketty? :ashamed: Mulla ollu nyt armoton väsymys parin viikon ajan, tuntuu et kokoajan vois nukkua. Hb oli viimeksi 120 eli siinä rajalla ilmeisesti ton raudan syömisen suhteen et pitääkö aloittaa. Mietin tässä että toi hemppa on varmaan entisestään laskenut kun näin väsyttää. Mulla on Retafer 100mg nimistä valmistetta, eli jos näitä ottaisi yhden tabletin päivässä.

Missä vaiheessa te kenties ootte alkaneet raskausaikana syömään rautaa, eli kuinka alhaiseks on tuo hemppa saanu mennä ennenkuin on kehotettu näitä syömään?

mulla oli Hb125 neuvolassa,kun viimeks kävin ja täti sanoi,että vielä ei tarvii aloittaa raudansyöntiä,jos en sitten itse koe itseäni väsyneeksi ja halua sitä aloittaa.Kyllä mä sinuna jo alottaisin.Viikkoja mulla on nyt 20.Ja sitähän se vielä neuvolassa sanoi,että nyt se vasta rupeekin laskemaan se Hb,kun alkaa vaavi kasvaa enempi.

Rautalisän voi aloittaa vkon 12 jälkeen, kannattaa tarkistaa Retaferin pakkausselosteesta et voiko käyttää raskauden aikana. Obsidan on ainakin minusta hyvä ja vatsaystävällinen vaihtoehto. Itse olen käyttänyt sitä tämän raskauden aikana.

Mä oon molemmissa raskauksissa käyttänyt retaferia, ja se on mulle sopinut tosi hyvin. Raskausviikon 22 jälkeen neuvolasta kehottivat raudan syönnin aloittamaan, aikasemmin kuulemma ei ole vielä niin tarpeellista sen kanssa, vaikka mulle olikin hb alle 120.

No jos mä sit kokeilen tota retaferia et mitä maha siitä tykkää, en oo ikinä rautalisää nimittäin syöny. Tuntuu että vois nukkua koko päivän, aamulla vaikka herää pitkien yöunien jälkeen niin jo tunnin parin hereilläolon jälkeen tuntuu että vois nukkua taas muutaman tunnin päikkärit jne :) mulla on viikkoja nyt 34 et jos toi hb laskee vielä kun vauva kasvaa ni ei tästä sit varmaan haittaa ole et otan näitä :) Kiitos vastauksista! :flower:

Mulla ei oo maha menny mikskään tuosta retaferista, ja tää on 3. raskaus kun sitä syön =)

Ja tällä kertaa hb oli päässy tippumaan 88:aan, ilman että ite huomasin mitään muutosta olossa..

Yhteistyössä